Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
We stonden gisteren in de monsterfile rond Massenhoven, spijtig genoeg was een dodelijk ongeval de oorzaak, dan ben je wel blij dat je een automaat bij je hebt, hebben in totaal zo'n 1uur en drie kwartier over een rit Antwerpen gedaan, wat anders 50-60 minuten duurt. Comfortabele rit alsnog, maar hier toch enkele zaken die mij opvallen aan de auto.

- met de bak in manueel (filerijden) lijkt hij het niet zo prettig te vinden wanneer ik gas los, dit lijkt hem niet te lukken zonder horten en stoten, met de bak in D heeft hij dit totaal niet, herkenbaar?

- de verlichting is barslecht, zeker in vergelijking met mijn vorige Superb mk2, de Xenon's zijn ofwel op ofwel gewoon slecht op de O3, als ik ervoor sta lijkt hij nochtans goed helder licht te geven, maar in de auto zelf is de verlichting vooraan armoe troef. Herkenbaar? Iemand die kan bevestigen dat de Superb idd betere verlichting heeft? Wat ik me moeilijk kan voorstellen.

- het probleem met de kofferklep was weg met hem iets lager in te stellen, maar nu is het sporadisch weer terug, echt geen zicht als je zo'n automatische klep zelf moet helpen om tot beneden te geraken, maar het zal zo moeten.

- Remus kleppen doen weer moeilijk, draadbreuk wederom, voor zo'n duur systeem echt belachelijk slechte kwaliteit.

20241205_094530.jpg 20241205_094535.jpg
 

Rallye

Forumguru
Ik heb van mijn Octavia's nooit gevonden dat het licht slecht was. Sterker nog, ik vind bijvoorbeeld de afgrenzing van het IQ Light (LED) op mijn Golf (overgang licht donker) minder goed dan op mijn Octavia's . De overgang is nu erg strak, terwijl dat bij de xenons veel subtieler was. Misschien toch eens naar je afstelling kijken?
 

JeSko

Forumguru
@Rallye

Hij staat op keuring afstelling, als ik hem voor de garage zet in het donker is het ook een mooi afgetekend beeld met overgang op de juiste hoogte, normaal is dit allemaal ook nagekeken even geleden samen met het DSG onderhoud. Maar in de auto heb ik amper licht voor de wagen, nu moet de auto toch naar de garage voor downpipe en de remus kleppen te laten nakijken, dus kan het mijn garagist eens vragen.
 

Canon-Eye

Forumguru
met de bak in manueel (filerijden) lijkt hij het niet zo prettig te vinden wanneer ik gas los, dit lijkt hem niet te lukken zonder horten en stoten, met de bak in D heeft hij dit totaal niet, herkenbaar?
Wat ik in zo'n geval doe, is de bak in M houden zolang er steeds afwisselend wordt stilgestaan en kleine stukjes opgeschoven. De bak blijft dan in 1, inplaats van (in D) telkens na 2 meter rijden alweer op te schakelen naar de 2e versnelling. In de 1e kun je die paar meter prima op stationair toerental vooruit kruipen, zonder horten en stoten. Daarbij schakel ik de Autohold in zodat ik stilstaand mijn voet niet op de rem hoef te houden, wat je zonder elektronische handrem/autohold wel moet doen. Stilstaand met de voet op de rem of de autohold aan is de bak ontkoppeld - bij voet VAN de rem (of, bij autohold, door het gaspedaal heel licht aan te raken) komt de koppeling jn en gaat de auto kruipen.
Pas als er iets meer ruimte vóór me komt, zodat het weer ietsje sneller gaat (toerental meer dan pakweg 14-1500), zet ik de bak weer in D - totdat het weer opstroopt.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik gebruikte in de file de S-stand. Nooit de M. Die beviel me veel minder goed, was inderdaad meer "hortend". Kan me ook wel voorstellen dat dat met de meer potente motoren wellicht net even sneller optreedt dan met een meer middelmatig blok.
 

eriktv

Forumguru
Op parkeerplaatsen en in file rijd ik ook in S en tik hem zodra dat kan door naar D. Manueel gebruik ik eigenlijk alleen in de bergen of met een zware aanhanger.
 

Fmoon

Forumguru
Ik heb ook direct andere xenon lampen erin gezet toen ik de wagen kocht. Bij de Superb waren ze inderdaad mooier, maar ook daar had ik andere lampen erin gedaan.
 

JeSko

Forumguru
@LT83

Hahaha :ROFLMAO: ook dat hebben we ter hoogte van Massenhoven regelmatig zien gebeuren, en dat waren heus niet altijd de snelle jongens :D
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

JeSko

Forumguru
@Tuner111

Nee niemand, enkel mijne heeft er ( na het ongeluk? ) last van.

Vandaag met men maat, die goed is in elektrische werken, de bekabeling van de sound controller van Remus hersteld, de kabelbreuk is netjes gemaakt en beter dan OEM, onbegrijpelijk dat Remus zo'n zwakke bekabeling gebruikt op zo'n duur systeem.

Anyways, de module krijgt en geeft stroom, maar wilt gewoon geen teken van leven geven, geen enkel controlelampje brand, ondanks dat alle kabels stroom leveren aan de module en de module zelf ook onder spanning komt. Heb zowel Remus als de vorige eigenaar gecontacteerd in de hoop dat zij me kunnen helpen, 24 december moet hij naar de keuring geweest zijn, wat met de kleppen open zowiezo niet mag, dus heb je nog een deadline. Ik kan morgen nog één ding proberen, en dat is het hele systeem afkoppelen via de sound control module en de obd poort zelf, en hopen dat deze zich reset, maar dat gaat wellicht de oplossing niet zijn aangezien nergens vermeld word dat de module geen teken van leven geeft.

ik ben het onderhande wel zat met de auto, het is echt het één na het andere, het vertrouwen in de auto is compleet weg en ik beleef er gewoon geen plezier meer aan :( wellicht was het een goede auto, maar daar rest na januari nog weinig van, de bedoeling was een betrouwbare comfortabele auto die me ook kon beroeren, maar ik zat daarstraks in de auto onderweg naar huis en voor het eerst in één jaar dacht ik, dit is niet mijn droomauto, en voelde ik gewoon even geen enkele connectie met de auto maar eerder de aandrang hem gewoon tegen een boom te parkeren. Als ik nu ergens zou kunnen tekenen om er gewoon vanaf te zijn aan een ietwat marktconforme prijs, twijfel ik niet. Zonde allemaal weer.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik krijg ook kriebels van een ongevalwagen. Moest het mijn wagen geweest zijn had ik hem sowieso per total laten verklaren, al was het met een paar 1000€ verlies.

Jeffrey, heb het al paar keer gezegd, wil je echt terug een bom van een wagen, perfect onderhouden, geen krasje ga je vinden op de wagen (heeft op de achterbank en zelfs op de passagiersstoel quasi niemand gezeten) ... de wagen van mijn broer. Een pareltje ;)
Als je wilt kan ik wel via pm een link doorgeven met de advertentie.
 

JeSko

Forumguru
Dankje Tim maar ik kan zo'n wagen atm niet betalen. Maar apprecieer het! En je hebt gelijk, had hem gewoon moeten laten afschrijven.
 

Chrisjemol

Forumguru
Krijg ook beetje het gevoel dat elke wagen niet goed genoeg is.
En gezien je zo content bent met de mazda misschien accepteren dat dat je droomwagen moet zijn.
Dan koop je er een goedkoop simpel wagentje bij en rij je met de mazda als het emotie moet zijn
 

1983jeroen

Forumguru
Echt bizar dat wij kort na elkaar schade hadden en allebei nog zoveel gezeik hebben naderhand dat we beiden overwegen de auto maar weg te doen.

Succes met de afweging!
 

JeSko

Forumguru
@1983jeroen

Ja klopt, onze verhalen ontlopen elkaar niets. Zonde eraan is dat je er zoveel onnodige energie in moet stoppen, ik dacht eindelijk wat rust te vinden toen ik de auto terug had maar neen, kon ik de tijd maar terugdraaien :)

Jij ook succes!
 
Bovenaan Onderaan