Jesko's Octavia VRS !

1983jeroen

Forumguru
Ik ben er ook letterlijk echt moe van. Daarom wil ik het ook afsluiten. Desnoods kost het dus duizenden euro's om iets anders te kopen.

JeSko

Forumguru
Ben met Remus in contact, ze mailde me de standaard trouble shooter door zoals verwacht, deze heb ik uiteraard al doorlopen. Volgens hen is er nog één ding wat ik kan doen, dat ga ik straks na mijn ochtendshift uitproberen. Maar dat de module geen waarschuwingslampjes vertoont is zorgwekkend. Ik heb gevraagd of het mogelijk is de module apart te bestellen, aangezien ze op hun site enkel de module set zelf aanbieden, aan 700 euro :oops: en wacht nog op antwoord.

Okki

Donateur
en voelde ik gewoon even geen enkele connectie met de auto
@JeSko ik begrijp je maar al te goed.

Toen ik de Arona kocht (na een lange proefrit) dacht ik na levering ineens, wat maken de banden een lawaai. Heb er nachten van wakker gelegen.
Dacht ook, als ik m'n oude wagen kon terugkopen doe ik het.

Ander velgen en banden...en na maanden weer tevreden. Zei een paar weken geleden nog tegen m'n vrouw "hij rijdt zo lekker"

Nu ander banden en ik zit weer in de stress. De wagen hobbelt. Zijn het de banden, of is het iets anders? Afgelopen weekend naar Limburg geweest....alleen maar daarop zitten focussen. Geen enkele lol in het rijden gehad.

Het zit bij mij voor 99% tussen de oren. Maar ik herken jou beeld.
Komt goed schatje, zou mijn vrouw zeggen.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Morgen neem ik contact op met een verdeler en installateur van Remus uitlaten, als hij me niet kan helpen moet ik deze hele set kopen enkel en alleen voor die stomme module ( grijs rood bakje ) . Remus zelf is ook niet echt behulpzaam " wij hebben zo'n module nooit stuk gehad " ja oké maar mijne doet verdacht weinig? En dan sturen ze nogmaals de tutorial door die ik al meermaals heb doorlopen. Ik zit echt niet te wachten om nu nog eens zoveel geld te spenderen aan zoiets onnozel, wetende dat ik nog geld ga moeten uitgeven om andere zaken aan te pakken, dan gaat hij maar even aan de kant haal er tg geen plezier meer uit.

Screenshot_20241210_184011_Samsung Internet.jpg

Fmoon

Forumguru
Nergens een knappe kop in de kennissenkring die dat kastje kan reviseren? Achterlijke service van Remus inderdaad, zou je mij je contactpersoon wellicht via PB eens willen doorgeven?

Arjan1985

Forumguru
ik zou schrijven:
“ dat je het door een elektricien hebt laten doormeten (en daar al kosten voor hebt laten maken, verzin een bedrag zegende 100 euro) en dat zijn conclusie is dat het kastje 100% stuk is.
Er komt stroom binnen maar geen lampjes branden. 1 + 1 = 2
Graag asap passende oplossing, auto binnenkort voor keuring en valt of staat met werkende Remus uitlaat”

Daarnaast zou ik nog een Nederlandse dealer zoeken en proberen of het kastje los verkrijgbaar is.

leon-cupra

Forumguru
is waarschijnlijk al lang geen garantie meer op dat kastje dus logisch dat je als klant zijnde gewoon betaalt. Dat ze het niet apart verkopen, ook ergens logisch. De kans dat een klant toevallig een ander onderdeel nodig heeft, is zeer klein. Kan je zeggen, 'dode' stock in een bedrijf kost héééél veel. Op mijn vorig werk deden ze daar een stuk gemakkelijker in maar op den duur van het 1miljoen aan stock, was er 300.000€ 'dode' stock (deden elk jaar stocktelling). Is dus geld dat je als onderneming nooit meer ziet.

Is het klantvriendelijk van Remus? Neen.

EdK

Forumguru
Volgens mij heb ik op website zien staan 2 jaar garantie en 1 jaar coulance
Maar goed weet niet hoe lang die lawaaipijp er al onder zit ??

Turbo Harry

Actief lid
Ik snap het nut en het leuk van een klep in je uitlaat. Maar met de aanstaande keuring en misschien nog wel belangrijker, het gedoe en kopzorgen dat je erom hebt, zou ik de klep met de hand mechanisch dicht zetten (ga er gemakshalve even van uit dat dat kan) en die module eruit schoppen.

Hoe leuk ook, dit levert alleen maar ergernis op. Als je toch al met het gevoel 'ik wil deze auto niet meer' loopt, zou ik er geen moeite en vooral geen onnodig geld in steken.

Pick your battles.

JeSko

Forumguru
@Turbo Harry

De klep manueel sluiten gaat niet zomaar, zeker niet in gemonteerde toestand, ik had die mogelijkheid ook al nagelopen, maar dan moet er echt aan de klep geslepen en gelast worden, dat ga ik niet doen met zo'n systeem. Los daarvan, het moet gewoon werken, en het word ook lastig de auto te verkopen met een niet werkend kleppensysteem dat zoveel geld gekost heeft.

Hadden we geen stationwagen nodig was ik al lang de BP mazda 3 (gen4) gaan halen, schitterende wagen en nu met mild hybride zo'n 180 pk sterk, zat genoeg vermogen en ze zijn betrouwbaar, jong tweedehands zou ik er de VRS op kunnen inruilen zonder of met minimale opleg. De Mazda 6 benzine station is in België haast onvindbaar in de uitvoering die ik dan wil, jammer genoeg, of heel duur als je hem vind. We zijn thuis de opties al aan het overlopen, een jaar geleden nooit gedacht, maar het ongeval heeft alles veranderd. Ik wil hem nu nog door de keuring krijgen, desnoods later dan de termijn ( betaal ik wel kleine boete ) en dan zien we wel, misschien komt het goede gevoel nog terug, maar ik ken mezelf en betwijfel het.

Kwijl :love:

MAZDA 3 SkyActiv X Homura +2JAAR GARANTIE+VEEL OPTIES+TOPPER
€ 19.500,00

Screenshot_20241211_201820_2dehands.jpg

Mooi! Maar boven budget.

Mazda 6 2.5i SKYACTIV-G Keyless Open dak Full Full Option
€ 24.000,00

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Mbt stationwagon nodig … in hoeveel gevallen heb je die nog nodig? Jouw kinderen zijn de kinderwagens toch al ontgroeid ? En voor de vakantie .. een dakkoffer

Dus je had al lang bij een 3-verkoper moeten staan :D

Turbo Harry

Actief lid
@JeSko Ik wil echt niet de betweter uithangen, probeer alleen mee te denken.

Dat zwarte ding rechtsboven op de foto die je plaatste (van de Remus sound controller en 756 euro prijs erop) is de actuator van de klep. Die schroef je van de uitlaat af, je draait de klep met de hand dicht en schoeft het ding er weer op. Dan werkt die nog steeds niet, maar is de klep wel dicht. Al is het maar voor de keuring en om wat tijd te kopen.

Ik zou er toch nog eens een blik op werpen. Boete-geld is altijd beter te besteden. :)

JeSko

Forumguru
Thanx @Turbo Harry ! Daar kan ik goed aan, die zijn te bereiken via de achterzijde van de auto dus wel het proberen waard idd :thumbsup:

Ik wilde overigens niet de indruk wekken dat ik je een betweter vind :sterretjes:dat is echt wel het allerlaatste wat door mijn hoofd ging toen ik je reactie las, degene die mij hier wat beter kennen weten dat ik alle input en hulp apprecieer :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan