Jesko's Octavia VRS !

EdK

Forumguru
Inspuiten met WD40 en na een minuut denken dat die loskomt ???
Mag dat spul nog even een uurtje inwerken ?
En soms moet je wat meerdere keren de boel inspuiten voor het zijn werk doet !
En ja heet stoken moet ook gewoon werken in combi met WD40....
 

JeSko

Forumguru
Nja dit was bij de bandencentrale, ik had ook voor het eerst niet de vaste man die altijd mijn banden en verlaging doet, maar of het daaraan lag? Geen idee, m'n garagist gaat het alvast proberen nu alvorens nieuw te bestellen.
 

EdK

Forumguru
Weet niet hoe makkelijk je er nu bijkomt, maar als je WD30+10 hebt staan spuit dan deze dagen de bouten lekker in.
Heeft je garagist ook weer profijt van en jij uiteindelijk ook weer financieel bij hem...
 

Tman0961

Forumguru
Weet niet hoe makkelijk je er nu bijkomt, maar als je WD30+10 hebt staan spuit dan deze dagen de bouten lekker in.
Heeft je garagist ook weer profijt van en jij uiteindelijk ook weer financieel bij hem...
En even met een hamer op die bout slaan. Dan loopt het beter in de schroefdraad.

Gezamenlijk met het inspuiten een aantal dagen herhalen.
Dan een Moordenaar gebruiken en eventueel daar een buis opzetten om de arm te verlengen. Aan boord van schepen krijgen we zo de meeste bouten, icm warm stoken, wel weer los.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Die bout ziet er niet perse slecht uit, moet wel zeggen dat als een garage deze niet loskrijgt dat het wel echt een nieuw dieptepunt is... Dit is een aantal keer inspuiten, verhitten, laten koelen, verhitten, hameren en dan met een goede lange breker is die zo los..
 

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Normaal doen ze daar erg goed werk, ze zijn gespecialiseerd in banden onderstellen en tuning, ga er al jaren met mijn auto's en altijd tevreden van, moet zeggen dat ik voor het eerst echter niet mijn "vaste" mecanicien had, die was op verlof en dat is ook degene die al 15 jaar gespecialiseerd is in uitlijnen en vooral getunede auto's. Nu is het hopen dat mijn eigen garagist het wel los krijgt, en anders is het een nieuw stuk ophanging erin, wat me wel meer gaat kosten maar goed.. dan zitten er aan beide kanten nieuwe draagarmen en toebehoren, ook fijn.
 

EdK

Forumguru
Goede lange breker een moordenaar ??
Heren nog nooit van een slagmoersleutel elektrisch of op lucht gehoord ??
Ideaallll , dat kreng van mij gaat net zolang door totdat de bout breekt ( M10/M12)
En ook erg makkelijk met lekke band om snel deze te vervangen, je bent sneller klaar dan dat de sleepdienst nodig heeft om bij je te komen... :D
 

GertD

Actief lid
De moer zal wel losgaan van de bout. Maar meestal zit de bout vast in het alu stukje waar de rubber van de draagarm rondzit. Dit zit zo vast gecorrodeerd dat je de bout draait( voor af te stellen van de sporing) dat heel de rubber mee wringt.

Meestal komt dit niet meer goed. Langs beide zijde de bout afslijpen en een nieuwe arm is de oplossing.
 

JeSko

Forumguru
Auto is weer weg naar de garage, lijkt wel of dit nooit echt goed gaat komen. Vanmorgen deed de DSG plots op de koop toe raar, ik starte de wagen voor het eerst sinds maandag, liet hem zo'n minuutje draaien zodat het toerental kon zakken, ik zet hem in R en dat ging gewoon goed, nadien zet ik hem in D om te vertrekken ik geef heel licht gas en de bak leek een seconde te haperen en te twijfelen, na een kleine "bonk" schoot hij dan toch door en begon hij te rijden. Over zulke zaken stress ik dan wel natuurlijk, heb er al zoveel met gehad, is de DSG het volgende? Of is dit door het lange stilstaan een normaal iets dat wel eens kan voorkomen, voor het overige half uur heeft de bak zich gewoon voorbeeldig gedragen, niets op aan te merken, dusja... Techniek kan altijd wel eens haperen zelfs al is er niets aan de hand, maar omdat dit pas de eerste keer in 10.000 km is twijfel ik.
 
Laatst bewerkt:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dat waren niet de remmen die wat bleven 'kleven' na enkele dagen stilstand?
Had je in 'R' wel al achteruit gereden, of er alleen langsgeschakeld?
 

JeSko

Forumguru
@Peter-036

Ik heb de auto echt eerst enkele meters achteruit gereden van de oprit alvorens hem in D te zetten, dus dan denk ik niet aan de remmen, of zou de verandering in beweging van achteren naar voren de remmen kunnen beïnvloeden?
 

LT83

Forumguru
Niet te druk maken inderdaad, incidenteel een keetje nukkig kan altijd. Gewoon even aankijken en als het vaker voorkomt iets mee doen.
 
Bovenaan Onderaan