Columbus Kaartupdates MIB Columbus

MikeyMan

Actief lid
Zie bovenstaande reacties. Je moet de inhoud van dat mapje in de root zetten. Dus niet één mapje, maar de bestanden die erin staan.

Flem_nl

Forumguru
Zal straks thuis even kijken. Kaartje nu niet bij me. Ik weet dat in de hoofdmap er weer 2 submappen zitten. Moet alles uit de folders? Toch raar aangezien ik de download van de Skoda site direct via 7z uitgepakt heb en deze tool alles toch in folders plaatst. Daar is de download site van Skoda niet heel duidelijk in..

micky

Forumguru
Hmm met die blauwe tanden update ben ik meer van 'If it's not broken, don't fix it' - hij werkt naar behoren dus laat maar.
Tja en dat is nu net de vraag, tuurlijk werkt het, maar kan het beter? beter communicatie tussen de auto en de telefoon, sneller verbinding maken sneller contacten syncen beter de accu en ontvangst status doorgeven, betere gesprekskwaliteit enz. enz. :)

Rene C

Forumguru
@micky daarin verschillen wij dan. Die van mij verbindt snel genoeg, batterijstatus wordt weer gegegevn (ligt op de zaak toch vaak aan de USB), en alle contacten kent hij.

Ben desalniettemin wel geinteresseerd naar ervaringen van gebruikers die de update gedaan hebben en of er nu nieuwe functionaliteit bijgekomen is..

micky

Forumguru
@Rene C wij verschillen helemaal niet:) mijn lijstje was een willekeurige opsomming, bij mij werkte ook alles perfect voor zo ver ik na kan gaan, alleen weet je NOOIT wat je mist als je niet update. Jammer dat je wilt afwachten wat de ervaringen van een ander zijn, daar ging het mij nu net om, een ander mag het uit proberen ;)
Zoveel telefoons zoveel modellen zoveel netwerken en zoveel uitvoeringen van auto's of te wel, met dit soort draadloze communicatie moet/ kun je niet zomaar van een ander uitgaan, wat bij een ander niet werkt na een update werkt bij jou misschien wel, wie weet gaat je accu wel iets langer mee, voor jouw geen reden want je laadt heel de dag op schrijf je, maar zo zijn er vele andere mogelijkheden..
Wat ik niet begrijp, waarom bang voor een update, alleen omdat er staat dat als alles bij jouw goed werkt, de update niet nodig is??

Wat nu als ik zou zeggen dat mirrorlink werkt na deze BT update, is dat dan een reden om wel te updaten;)

Darkside

Forumguru
Ben ook iemand de laatste updates er op zet.
Ookal werkt alles goed. Soms kan je toch verrast worden met extra functionaliteiten. Of zaken die net even iets beter/sneller werken.

Las net dat Google Android Auto voor developers heeft vrij gegeven. Men kan dus nu aan de slag met Android Auto. VAG is lid van de Aliance en audi heeft aangegeven in 2015 (ruim begrip) met android auto te komen in hun modellen.
Het schijnt een (kleine) aanpassing te zijn om android auto naast de huidige software (columbus, amundsen, discover pro etc) te draaien.
Het zou dus technisch mogelijk moeten zijn om android auto te implementeren met een update.

Rene C

Forumguru
@micky - Helaas kan de hele mirrorlink me niet echt boeien. De enige reden dat ik VIM heb laten aanzetten is dat ik dan tenminste een goede muziek DVD kan starten tijdens de rit:bloos:. Het liefst heb ik het scherm op zwart, maar dat onthoud het systeem niet en moet ik iedere keer nadat het contact is uit geweest opnieuw instellen. Dus daar ben ik overdag mee gestopt.

Het is dat ik van mijn werkgever een andere mobiele telefoon moest, maar ik verlang terug naar een simpele Nokia:bloos:. Niets geen smartphone en mensen die gelijk een antwoord verwachten als ze je een email sturen. Ik leg hem dus ook bewust wanneer ik thuis kom op zij en kijk en niet naar. Het enige nuttige aan de smartphone vind ik de whatsapp en afgeleidde. Even snel een berichtje delen met vrienden zonder te bellen.

Kaart update is nuttig omdat ik graag wanneer ik onderweg ben de juiste route rijdt zonder vertraging. Ik schrijf dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van een update, maar niet zozeer omdat ik hem dan misschien ook ga doen.;) Nee gewoon uit interesse omdat ik dit soort zaken wel leuk vind om te volgen en wellicht iemand anders een update kan aanraden.;)

Flem_nl

Forumguru
De twee submappen en 1 indexfile (dacht ik) moeten in de root van de sd en dan zou het goed moet gaan.
Heb de 2 submappen uit de hoofdmap verplaatst naar de root van de SD kaart en nu werkt 't! Nu nog ff een lange rit zodat de update afgerond kan worden, nu pas rond de 12%.

blauwkeut

Forumguru
Ben 'm ook aan het downloaden (lang leve de multitread download manager), eens kijken of een paar veranderde wegsituaties erin zitten (online kaarten zijn wel up to date).
Is er ergens een "What's new" te vinden? Zag wel een nieuwe handleiding, maar om die nu pagina per pagina te gaan vergelijken...

Rick

Senior Member
Heb de 2 submappen uit de hoofdmap verplaatst naar de root van de SD kaart en nu werkt 't! Nu nog ff een lange rit zodat de update afgerond kan worden, nu pas rond de 12%.
Was bij mij in 1,5 rit van 45 minuten gedaan. Totaal (inclusief het half uur doorgaan na een stop) heeft het denk ik 1,5 uur geduurd.

Flem_nl

Forumguru
Update is afgerond. Zie nog niet echt verschillen. Hoopte dat in ieder geval de data van twee tankstations bij mij de buurt geupdated zouden zijn, maar helaas.... Nog altijd de oude info ondanks dat ze er al jaren zijn of gewijzigd zijn.

isonic125

Actief lid
Gisteren update gedaan. Nadat de 100% was bereikt kreeg ik de volgende foutmelding:

Op 'OK' gedrukt; Balen, misschien morgen nog maar eens proberen.

Gisteravond nog even weg; toch maar even versie controleren:

Lijkt toch goed te zijn gegaan

Zelf heb ik de auto sinds vorige week. Moet je de update doen terwijl je aan het rijden bent of de motor aanstaat? Zoals ik hier in het forum lees kan het ca. een anderhalf uur duren.

Archie

Senior Member
Hoe zijn de ervaringen met de nieuwe map? Heeft er al iemand een lijstje met nieuwe features (if any)?

Rick

Senior Member
Wat mij gisteren op de A2 A'dam - Utrecht op viel was dat na 19u er 130 stond, terwijl normaal 100. Was dacht ik niet met de vorige kaart. Daarnaast staat bijvoorbeeld de weg over de tunnelbak bij Utrecht er nu op. Voor mij dus een paar interessante wijzigingen. Aan andere kant is bijv de snelheidsverlaging van 70 naar 50 op de Kardinaal de Jong weg in Utrecht nog niet doorgevoerd terwijl dat toch ook al wel 1,5 jaar geleden is gewijzigd.
Ach het is wat dat betreft geen Tomtom he. Stoor me er niet aan.

Bovenaan Onderaan