Columbus Kaartupdates MIB Columbus

TL@

Forumguru
Bij mij is de update gelukt na de derde keer. Kaartje moet schijnbaar dus leeg zijn (ik had mijn muziek laten staan)

Ik merk weinig verschil (had met de vorige kaarten natuurlijk niet veel gereden)

Wat wel opviel was de dubbele snelheidsbeperking aan de Kennedytunnel, soms 70 en soms 100.

Archie

Senior Member
Even een vraagje; welke 32gb SD kaart gebruiken jullie hiervoor? Waar ga ik een goede die betaalbaar is?

Darkside

Forumguru
Voor muziek gebruik ik 128gb.
Voor de update lijkt me de 32 versie prima. Daarbij begreep ik dat er geen andere "troep" op het sd kaarte mocht staan voor de update.

lugolux78

Forumguru
Even een vraagje; welke 32gb SD kaart gebruiken jullie hiervoor? Waar ga ik een goede die betaalbaar is?

32gb Micro SD met adaptaer Class10 van het "batabam" Kruidvat
Werkt prima.... 19,99 EUR

Wel NTFS formateren, FAT32 formaat kan niet zo goed tegen meer dan 4GB blokken :)

rouwehand

Senior Member
De laatste software update staat er inmiddels 1 week op, en de navigatie al meerdere malen gebruikt.
Gisteren viel mij op dat na het starten van de navigatie, een scherm in beeld kreeg met de maximale snelheden voor de Nederlandse wegen (binnen- en buitenbebouwde kom, snelweg).
Vandaag kwam dit scherm niet naar meer in beeld :pieker:

Iemand anders ook deze ervaring?

n.b. de 3-D gebouwen blijven een mooie aanvulling (o.a. in Rotterdam veel in kaart gebracht)

Joske

Forumguru
had ik ook toen ik eens in de buurt van de NL-grens zat.. toen kwam dat er eens op bij starten auto, nadien nooit mee gehad en ik heb in het systeem nog nooit geüpdated dus denk niet dat het in een update zit ;) (vermoedens natuurlijk)

Joske

Forumguru
wel.. toen bij mij ook eigenlijk :pieker:

dan zal het niets met de grens te maken hebben maar met het feit dat hij even het spreekwoordelijke "noorden" kwijt was vermoed ik :)

TL@

Forumguru
Ik heb het ook al gehad toen hij in de parking stond. Schijnbaar denk hij dat hij in Tsjechië is geweest wanneer hij ondergronds staat :D
Als je de grens over gaat, geeft hij ook de geldige snelheidsbeperking van het land weer.

lugolux78

Forumguru
Doet ie te pas en ten onpas.
Geen echte trigger op te vinden.

Grappig is dat hij bij mij ook vaker Ingolstad laat zien zodra Columbus laadt.
Hij denkt dus dat ie in de Audi showroom staat hahaah

Joske

Forumguru
ik heb niet genoeg verstand van SD-kaartjes... iemand idee of dit een goeie is?

5758-13617-160-0-transcend-sdhc-geheugenkaart-32gb-premium.jpg

en wat wil die "200x" zeggen? :)

Rene C

Forumguru
ik heb niet genoeg verstand van SD-kaartjes... iemand idee of dit een goeie is?

5758-13617-160-0-transcend-sdhc-geheugenkaart-32gb-premium.jpg

en wat wil die "200x" zeggen? :)
Weet niet precies wat die 200x inhoud, maar gebruik zelf vaak transcend en nog nooit problemen gehad. Imho prima kaart

Bovenaan Onderaan