Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Joske

Forumguru
Heb het besteld! ;)

vanmiddag liep ik een "keten" binnen van elektrospullen. Daar stond dat kaartje te blinken voor €40.. Dat vond ik eigenlijk wel best veel :pieker:

Dus ja, nu maar het internet aan het afstruinen geweest.. kom ik uiteindelijk op een Nederlandse site uit (jah, hoe kan het ook anders :D ) en kan ik hetzelfde kaartje, morgen op mijn deurmat geleverd, voor €18,45 aanschaffen. :shocked:wtf

deze dus:

http://www.bax-shop.nl/sd-kaart/transcend-32gb-sdhc-card-class-10/product-details.html

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
En het is al geleverd! :D
Download heb ik gisteren gedaan, die 22GBwas op minder dan een uur binnen. A rato van 10MB/min mag ik niet klagen van de snelheid.. Alleen, het downloadmenu staat in het Tsjechisch?? Zal wel gelukt zijn vermoed ik, zie toch een gecompresseerd bestandje staan ;).

Vanmiddag eens proberen!

• Leuk
Waarderingen: TL@

Joske

Forumguru
En gelukt :D

na 45min rijden en kwartier stilstaan (weet niet wat de Columbus ondertussen gedaan heeft, hij ging alleszins niet uit toen ik uitstapte) is de update geïnstalleerd

IMG_1388.JPG

Ik heb afgelopen week de update ook geplaatst. Koste al rijdend 55 minuten totaal inclusief herstart Columbus.

De download kan je ook via een downloadmanager of rechtstreeks in je Internet Explorer binnenhalen zonder tussenkomst van de Tsjechische tooling. De link is: http://infotainment-cdn.skoda-auto.com/base/maps/P98_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.14.v2.zip

Op je SD moet het er dan zo uit zien: Capture.PNG
Heb de Bluetooth-update hier ook nog klaar liggen. Iemand daar al ervaringen mee?

micky

Forumguru
Ik heb afgelopen week de update ook geplaatst. Koste al rijdend 55 minuten totaal inclusief herstart Columbus.

De download kan je ook via een downloadmanager of rechtstreeks in je Internet Explorer binnenhalen zonder tussenkomst van de Tsjechische tooling. De link is: http://infotainment-cdn.skoda-auto.com/base/maps/P98_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.14.v2.zip

Op je SD moet het er dan zo uit zien: Bekijk bijlage 33170
Heb de Bluetooth-update hier ook nog klaar liggen. Iemand daar al ervaringen mee?

Ja ik, werkt gewoon perfect (zoals voor de tijd) :)

Darkside

Forumguru
Toch vraag ik me af wat het verschil is tussen de VW kaarten en de Skoda kaarten.
De Discover Pro = Columbus. Toch?

Maar ik heb daar heel andere mappen staan.
Eggnog (is het een kersteditie??)
NavDB
SpeechResVDE
en metainfo2.txt

Daarbij lijken de skoda kaarten ook eerder een update te krijgen dan de VW kaarten.

Klaasje

Forumguru
Columbus is rns510 en Discovery is nieuw in octavia III.
Structuur is inderdaad anders tov Columbus (rns510)

micky

Forumguru
@Klaasje , volgens mij maak je het nu onbegrijpelijk :)

In de O3 zit ook een Columbus (de MIB) die is vergelijkbaar met de Discover pro in oa de Golf 7
de Columbus in de O2 is vergelijkbaar met de RNS510

Darkside

Forumguru
Even ter verduidelijking.
Ik heb het dus over de laatste generatie systemen. De Discover Pro in de golf7 en de Columbus mib in de O3.

Ik haal de kaart info van de VW site en verwachtte daar dus eenzelfde indeling kwa structuur.
Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Wat bij mij de vraag oproept of er dan verschillen tussen beide systemen zijn.

Klaasje

Forumguru
Kaartstructuur is wel degelijk hetzelfde. Je hebt op de VW site 3 tabs bij de systemen.
Rns510 - Discovery Pro - Media

Onder tab Discovery Pro kun je ook POI uploaden, daarna maakt hij een zip file met de juiste indeling. Als je toevallig de RNS510 tab hebt gekozen dan maakt ie een PersonalPOI.db3 file.

Daar moet je dus goed mee opletten

woutur

Lid
Ik heb de nieuwe kaart nu drie maal binnen proberen te halen maar zonder succes. Ik krijg telkens een melding dat de zip file corrupt is. Een offset van 18xxxxx bytes staat niet lekker ofzo. Overigens onder linux met wget proberen binnen te halen.

Darkside

Forumguru
Kaartstructuur is wel degelijk hetzelfde. Je hebt op de VW site 3 tabs bij de systemen.
Rns510 - Discovery Pro - Media

Onder tab Discovery Pro kun je ook POI uploaden, daarna maakt hij een zip file met de juiste indeling. Als je toevallig de RNS510 tab hebt gekozen dan maakt ie een PersonalPOI.db3 file.

Daar moet je dus goed mee opletten
Ja zag dat hij idd een andere indeling maakt. Wou mijn oude poi DB importeren maar systeem kon niets vinden. Nu nieuwe aangemaakt een deze werkt perfect.

paulus474

Senior Member
Weet iemand eigenlijk of er een maximum aan het aantal downloads zit, of dat er een tijdsgebonden limiet van toepassing is? (Dit omdat je nu ook het nr. van je auto moet opgeven...)

Darkside

Forumguru
Zou niet weten waarom.
Weet alleen dat VW nu "life time" gratis updates heeft (tot 5 jaar na het uit productie gaan van het systeem).
Neem aan dat dit ook voor Skoda geldt.
Kan me alleen voorstellen dat men wil weten of bijhouden welke auto wat downloadt.

Bovenaan Onderaan