Columbus Kaartupdates MIB Columbus

Rene C

Forumguru
Weet iemand wat nu de meest recente kaart is. Ik heb de O3 sinds woensdag en tot m'n verbazing kent hij wegsituaties hier niet terwijl die oktober vorig jaar afgerond zijn. Heb de tt van m'n vrouw en die van de motor geupdate en die kent deze wegsituatie wel.

Volgens auto heb ik kaart 2014/2015 zag ook nog ergens staan p86.

Rene C

Forumguru
Heb de kaart binnengehaald en op kaart gezet. Ook installatie ging zonder problemen, gaf netjes een melding update succesvol. Vervolgens meldt hij dat hij gereboot moet worden, toen schrok ik ff want na een paar minuten nog steeds een zwart scherm dat nergens op reageerde :nailbiting:..

Dit bleef zo tot ik een mogelijkheid had om het contact ff uit te zetten en opnieuw aan te zetten, toen startte het systeem gewoon als vanouds op :facepalm:. Hij heeft nu ook kaart 88, maar helaas de verandering aan het vaanplein op A29/A15 wat sinds oktober vorig jaar open is kent hij nog niet..

Hopelijk wordt dit bij een nieuwe update dan meegenomen..

Oh ja BTW. Winrar gaf een foutmelding bij het openen van het bestand dus toen even 7zip geïnstalleerd en toen zonder problemen uitgepakt naar het kaartje..

Frank C

Forumguru
Zelfde ervaring. Navteq maps zijn minder goed dan Teleatlas (TomTom), ook na de "88" update. Kan dit testen met Navi op mijn mobiel. Daarnaast mis ik nog wel wat Poi's zoals restaurants, winkels en buitenlandse golfbanen.

Laatst bewerkt:
Heb de kaart binnengehaald en op kaart gezet. Ook installatie ging zonder problemen, gaf netjes een melding update succesvol. Vervolgens meldt hij dat hij gereboot moet worden, toen schrok ik ff want na een paar minuten nog steeds een zwart scherm dat nergens op reageerde :nailbiting:..

Ik krijg helemaal geen melding, maar navigatie doet het wel gewoon. Ik ben nu wel heel benieuwd of ik ook werkelijk naar de laatste versie zit te kijken.

Hier wordt verteld "Vergelijk op www.skoda-auto.com of er een nieuwe versie beschikbaar is." maar op die website kan ik nergens een vermelding vinden wat de laatste database versie zou moeten zijn :pieker:

Ik heb nu versie 5E0051236E 0040 ECE 2014/2015, ik zie dus nergens p88 staan. Iemand enig idee of dit toch de laatste versie is? Heb de SD kaart geformateerd en hier een nieuwe gedownload, dus zou verwachten van wel...

Fucky

Senior Member
Ik krijg helemaal geen melding, maar navigatie doet het wel gewoon.

Jij hebt de Amundsen als ik het goed begrijp! er wordt hier gesproken over de Columbus!
Als je naar de versie kijkt moet je p40 zien staan, dan ben je up to date!

gkoeslag

Nieuw lid
Iemand enig idee wanneer we de laatste versie kunnen verwachten? Toen ik mijn auto in Januari kreeg zat er een versie van November in, welke ik in Juni heb ge-update.

Volgens mijn simpele beredenering, zou er dus deze maand een nieuwe versie moeten komen, met daarin hopelijk de aanpassing van de N201 rondom Schiphol-rijk en Hoofddorp.

Badnews

Senior Member
Ik was ermee bezig toen ie crashte en mijn radio compleet raar deed (ging niet meer uit, alleen verlichting achter de knopjes ging uit, rest (incl. muziek en scherm) bleven actief) :)

Maar poging 2 dadelijk, na accu loskoppelen reageerde ie weer 'normaal'.

Rene C

Forumguru
Update van update portal skoda-auto iss idd een nieuwere kaart (98 ipv 88).

Update op sd met fat32 zonder problemen. Moest alleen een paar keer kaarje in/uit voor hij hem wilde zien.

Kaart inmiddels gedownload, maar de bestanden zijn anders dan bij de vorige versie.
Je hebt nu een map MIB1 en een map MIB2.
De bestanden in map MIB1 lijken er hetzelfde uit te zien als bij de vorige versie.
Wat zet je hiervan nu op de SD kaart?
Gewoon beide mappen (MIB1 en MIB2) incl. sub-mappen of 1 van de twee?
Of moet je alleen de bestanden uit de map MIB1 op de SD-kaart zetten?

Kaartupdate P98.jpg

paulus474

Senior Member
Huh???!! Kende alleen de navigation.com website eigenlijk?!
Maar we moeten dus op een andere website zijn?
Vage sh*t...
Snap ook nog niet helemaal hoe je dan nu de bestanden moet aanbieden.
En zijn de bestanden hetzelfde als van de navigation.com website, of totaal andere bestanden?
Thnx!

paulus474

Senior Member
Kan ook niet goed aflezen van wanneer die data van de Skoda website zijn?
Bij navigation.com staat gewoon de maand en het jaar. Bij Skoda alleen 2015 ( en het is nog niet eens 2015). Misschien is het wel dezelfde versie?

Bovenaan Onderaan