Columbus Kaartupdates MIB Columbus

axelcornet

Nieuw lid
Ik heb de nieuwste versie voor de Columbus MIB (juni 2014) binnengehaald via www.navigation.com en uitgepakt op een SD kaart. Nieuwe SD kaart, 32G, SDHC class 10 en deze voor de zekerheid ook nog geformateerd.

Daarna de kaart in slot 1 in de auto. Deze herkent een update en begint aan de update.
Echter bij 35% geeft hij een software fout en schakelt het systeem uit.
Hierna start hij weer op en is de oude database nog gewoon intakt .

Vervolgens SD kaart nogmaals geformateerd en software opnieuw erop gezet. Deze keer in 2e slot geplaatst.
Geeft weer een softwarefout bij 35%.

Zou zeggen dat er iets met de download is, hoewel deze goed verliep zonder bijzonderheden.

Iemand dezelfde foutmelding of een idee om dit op te lossen?

Fucky

Senior Member
Als er iets met de download zou zijn krijg je al een melding met uitpakken!
Heb je de SD kaart geformatteerd op fat32?
Ik pak de download altijd uit met 7zip op mijn HD en daarna copy naar SD, werkt voor mij goed!
suc6

axelcornet

Nieuw lid
Als er iets met de download zou zijn krijg je al een melding met uitpakken!
Heb je de SD kaart geformatteerd op fat32?
Ik pak de download altijd uit met 7zip op mijn HD en daarna copy naar SD, werkt voor mij goed!
suc6

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb inderdaad geformatteerd op fat32 en eerst met 7zip op mijn HD uitgepakt. Vervolgens gekopieerd naar SD...
Bij mij dus helaas niet goed......

Iemand nog ideëen?

Iemand al ergens een firmware update gevonden voor de MIB Columbus Amundsen? (dus niet map update) Ik ben zeer benieuwd of die er al is. Het ding is nogal traag en met een firmware update zou dat gefixed kunnen worden werd mij bij de dealer verzekerd... Anyone? Of moet dit bij de garage gebeuren?

Laatst bewerkt:
Net de O3 weggebracht naar de dealer voor de airco en gevraagd of ze gelijk even de kaarten wilden updaten, nou dat ging €220,- kosten! (Of het moest onderdeel zijn van mijn leasecontract...) Ik maakte de opmerking dat ik meer had gedacht aan een stukje service aangezien de kaarten gratis zijn. Meneer hield vol dat zij er ook 220,- voor moesten betalen. Gewezen op het feit dat navteq ze gratis aanbiedt voor gebruikers. Nou dan moest die gebruiker dat ook maar zelf uitvoeren.... Voor het geluid van de airco had ik een opname gemaakt en deze op YouTube gezet zodat ik ze geen 35mb hoefde te mailen, maar met een filmpje op YouTube konden ze niks want dat kon wel elke Skoda zijn.... Nee, Maas Nieuwkoop en ik zitten nog niet echt op één lijn :nono:

RoelF

Forumguru
Valt ook niet mee vandaag. Eerst voor Jan-lul tot laat opgebleven en dan weer zo'n klef warme dag. Dealers zijn ook mensen! :D

Bovenaan Onderaan