Columbus Kaartupdates MIB Columbus

bartvw

Forumguru
Ik denk dat Joske gelijk gaat krijgen,kon het niet latenen ben toch begonnen en zag dat het snel ging.
Morgen verder werkplicht roept.

Grt Bart

AndreM

Forumguru
Thanks @Joske voor de aanvulling.
Ik had dit meegekregen van de garage en ik heb zelf geen ervaring mee aangezien ik een Amundsen heb.
Maar beter teveel info als geen info en iemand de update afbreekt omdat het lang duurt. ;)

Laatst bewerkt:

bartvw

Forumguru
Wat doe je eigenlijk als de software niet goed is??
Ga je dan terug naar fabrieksinstellingen of had je een back up moeten maken?

Grt Bart

AndreM

Forumguru
@Ed13 wat ik meer bedoel waar val je op terug als de navigatie software niet goed is?

Grt Bart

Bart,

Ik maak altijd een backup van de oude versie voordat ik de nieuwe erop zet.
Mocht er iets fout gaan, dan heb je altijd de oude nog, want die kan je niet meer downloaden van de site.

bartvw

Forumguru
Mmhhh wat ik begrepen is dat de update compleet is mijn vrouw moest weg.
Er stond 100 % compleet dus ga er van uit dat het goed is.
@AndreM hoe maak je een back up dan ?
Ik begrijp dat ik het nu niet meer kan maken maar weet iemand die ik blij kan maken met de nieuwste update en misschien kan ik van de zijne een back up maken.

Grt Bart

AndreM

Forumguru
@AndreM hoe maak je een back up dan ?
Ik begrijp dat ik het nu niet meer kan maken maar weet iemand die ik blij kan maken met de nieuwste update en misschien kan ik van de zijne een back up maken.

Grt Bart

Bart,

Voordat je een update op de SD card zet, kan je de oude versie van de card afhalen en op je pc zetten.
De versie die je nu gedownload hebt staat als het goed is nog op je pc, dus heb je het origineel nog!

Ik zag ook bij een vorig bericht van jou als het fout gaat of je dan naar fabrieksinstellingen kan gaan. Neen, is niet mogelijk.
Fabrieksinstellingen is een basis voor als er iets met een instelling of bediening niet goed gaat of werkt en heeft niets met de navi software te maken. :thumbsup:

Ed13

Ex-lid
Dat gaat alleen maar als je de navigatie eerder een update hebt gegeven niet als je een eerste update doet.

AndreM

Forumguru
Dat gaat alleen maar als je de navigatie eerder een update hebt gegeven niet als je een eerste update doet.

Hoezo Ed, wordt de software van de SD card geplukt dan en op de HDD gezet, of wordt deze naar de HDD gekopieerd?
Met kopieëren blijft de data op de SD card staan, dus heb je ook de eerste versie na aflevering.

Ed13

Ex-lid
Ik denk dat er nu een misverstand optreed ik heb mijn O3 gekregen jan 2015 dus ik had geen SD card mijn navigatie stond dus op HDD van de Columbus.

bartvw

Forumguru
Hoi AndreM dit was mijn eerste software update vanuit de showroom niks mee gekregen.
De auto is nog geen 2 maanden oud.

Grt Bart

• Leuk
Waarderingen: Ed13

AndreM

Forumguru
Ik denk dat er nu een misverstand optreed ik heb mijn O3 gekregen jan 2015 dus ik had geen SD card mijn navigatie stond dus op HDD van de Columbus.

Dat is dan weer jammer van Skoda.
Wel een ruitenkrabber, veiligheidsvestje, 2x life hamer en nog veel meer bij de auto leveren.
Maar een SD kaartje van 3x niks zit er dan weer niet bij.

Nu begrijp ik jullie probleem, maar mocht er iets fout gaan dan zitten jullie hier goed................Skoda gekken (fans) zat hier. :tegek: ;)

AndreM

Forumguru
@AndreM ik ga er vanuit dat als.de download compleet is dat alles het goed doet.

Grt Bart

Ga er niet zomaar vanuit Bart.
Bij de Amundsen navi, versie 45, zat een fout in wat zelfs de Skoda dealer niet wist.
Er ontbrak een bestandsmap waardoor de voice command niet meer werkte.
Doordat ik nog een oude versie op de PC had staan kon ik andere er op attenderen dat ze het "vde" mapje van de oude versie konden gebruiken.

bartvw

Forumguru
Oke Andre goede les voor de volgende update kan het nu toch niet meer veranderen.
En voice command en ik hebben toch steeds ruzie .

Grt Bart

Bovenaan Onderaan