Columbus Kaartupdates MIB Columbus

bartvw

Forumguru
Wat ik wel apart vond na de bestanden op de Sd card gezet te hebben is dat er 2 bestanden op stonden iets met mib 1 en mib 2 en 2 text bestanden.
Terwijl ik er maar 1 text bestand op gezet heb kan dat kloppen?
Mijn vrouw heeft een adres op de columbus ingevoerd en volgens haar doet alles naar behoren.

Grt Bart

bartvw

Forumguru
Skoda simply clever pfff behalve een update:D
Zal het text bestandje erraf moeten of lekker laten zitten?

Grt Bart

AndreM

Forumguru
Alles wat je download @bartvw gewoon op de SD card zetten, kan geen kwaad.
Dan weet je ook zeker dat het gaat werken.

Updaten van de kaarten is niet zo moeilijk, alleen de eerste keer is het lastig omdat je het niet weet. De volgende keer wordt het steeds gemakkelijker.

Voor het gemak heb ik de handleiding van de Amundsen opgezocht en stap 1 t/m 7 is voor de Columbus hetzelfde. http://www.skodaforum.nl/forum/i/navigatie-amundsen-mib-o3.23792/#post-471690

Kan iemand mij op de juiste weg zetten. Ik werk met mac, bestand via de site gedownload en met unarchiver uitgepakt. De 3 te verwachten bestanden gekregen, op een vers geformatteerde SD kaart gezet en in de columbus gestoken. Maar als ik de update wil starten gaat hij op zoek en ... blijft hij zoeken tot de melding dat er geen updatebestanden te vinden zijn.

Ik heb al geprobeerd de 3 bestanden in hun map op de SD kaart te zetten en zonder de map rechtstreeks doch niets werkt.
Een Sd kaart met muziek die op dezelfde manier geformatteerd is werkt zonder problemen.

Where do I go wrong? Kan toch in principe niet aan de Mac liggen?

bartvw

Forumguru
@anbeste ik heb de bestanden eerst uitgepakt met zip 7 daarmee ging het bij mij niet.
Daarna uitgepakt met winrar toen lukte het bij mij wel misschien is dat een optie succes.

Grt Bart

NewO3

Forumguru
Kan iemand mij op de juiste weg zetten. Ik werk met mac, bestand via de site gedownload en met unarchiver uitgepakt. De 3 te verwachten bestanden gekregen, op een vers geformatteerde SD kaart gezet en in de columbus gestoken. Maar als ik de update wil starten gaat hij op zoek en ... blijft hij zoeken tot de melding dat er geen updatebestanden te vinden zijn.

Ik heb al geprobeerd de 3 bestanden in hun map op de SD kaart te zetten en zonder de map rechtstreeks doch niets werkt.
Een Sd kaart met muziek die op dezelfde manier geformatteerd is werkt zonder problemen.

Where do I go wrong? Kan toch in principe niet aan de Mac liggen?

Er is al veel over geschreven. De Mac zet hidden files op de SD kaart waardoor de columbus geen updates vindt. Heb zelf ook Mac maar moest uitwijken naar Windows. Heb dit gedaan door Windows op de Mac te draaien met Parallels.
Voordeel is ook dat je dan de downloader.exe kunt gebruiken

twas dus de mac...
Windows PC, downloaden en uitpakken op SD. Net 40' gedaan over de update.
Bedankt voor de tips!!!

• Leuk
Waarderingen: Ed13

Frenkie

Forumguru
Ik heb nog een korte vraag, misschien kan een van de geleerden hier me helpen. Ik heb sinds een kleine twee weken nu mijn O3, maar vlak bij mijn huis wil hij me telkens een klein paadje in sturen. Dit paadje is echter al jaren geleden afgesloten voor auto's en er zijn zelfs al enkele jaren paaltjes geplaatst zodat inrijden niet meer mogelijk is. Kan ik dit soort "fouten" ergens doorgeven zodat in een mogelijke toekomstige update dit eruit gehaald wordt?

Ed13

Ex-lid
Als ik mijn update wil downloaden zie ik staan op de Skoda update site voor de Columbus p123_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.14

doc

Nieuw lid
Deze kwam ik tegen op duitse en engelstalige forums. Bij mijn VIN krijg ik idd ook nog de oude.. Schijnt zowel voor MIB1 als MIB2 geschikt te zijn

Ed13

Ex-lid
Is allemaal erg vreemd staat op de site dat dit de update van november is, en de volgende komt in juni.

Ed13

Ex-lid
Heb deze gisteren gedownload en op SD kaart gezet en blijkt toch de update van november te zijn want hij is nu bezig te installeren in de columbus.

Bovenaan Onderaan