Columbus Kaartupdates MIB Columbus

MarkvdD

Forumguru
@Darkside , bedoel je met 2e generatie Octavia het facelift model? Mijn Octavia is van 2009, FL model.

Kan je voor die software update elke willekeurige SD kaart gebruiken of kan de Columbus alleen kaartjes met een bepaalde opslagcapaciteit aan?

Darkside

Forumguru
Je post in de MIB columbus topic. Dat is voor de 3e generatie van de octavia.
2e generatie is dus een model eerder (Facelift of niet maakt niet uit, blijft 2e generatie octavia)
En deze octavias worden dus geleverd met een ander Columbus systeem (het is vervelend dat ze dezelfde naam gebruiken).
Je kan jouw Columbus dus niet legaal voorzien van gratis kaart updates. Maar zou naar een dealer moeten om de laatste kaart versie (versie 12 als het goed is) te kopen. Officieel zo'n 249,-. Belachelijk maar dat is nu eenmaal zo.

Als je handig bent met google kan het ook anders (maar dat is dus niet legaal en mag derhalve niet op het forum).
Je kan ook even zoeken op het forum in het nadere columbus topic voor wat tips.
En er zijn mensen die de CD nog hebben. Zij kunnen middels PM wel eea regelen voor je.

micky

Forumguru
@MarkvdD jij hebt geen Columbus MIB, die is er pas vanaf het huidige model Octavia (III), dus jouw update is betaald, de huidige generatie is gratis.

paulus474

Senior Member
Update: paar dagen geleden de update 2015/2016 gedownload van de Skoda-website.
Gisteren en vandaag de sd-kaart in de Columbus gedaan, maar (nadat hij 100% aangaf) de volgende melding: "Fout: softwaredownload. De download opnieuw starten alstublieft.".
Iemand enig idee wat er fout gegaan zou kunnen zijn, of wat de te nemen acties zijn? Heb gewoon met winrar 3 bestandjes gekregen: Mib1, Mib2 en metainfo2.txt.
Navigatie werkt nu niet meer (geen stemmen, tijdsduur, aantal km, enkel een bewegende kaart).
Wanneer ik het VIN-nummer op de Skoda-website invoer, krijg ik ook al een foutmelding: An unexpected error. Please try again later. En wat ik gisteren nog opmerkte: het leek alsof ik de nieuwe kaarten niet nogmaals kan downloaden, omdat hij dat alleen een melding geeft dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn...!?

Octavia32

Forumguru
Da's balen zeg.

Misschien dat @Pendragon je kan helpen hij heeft vorige week een update met succes afgerond. Hem kennende heeft hij ook nog wel de zip file bewaard.

Ed13

Ex-lid
Ik heb de uitgepakte update 2015/16 op een SD kaart staan heb hem geïnstalleerd en werkt bij mij uitstekend als je interesse hebt laat het dan weten kan de SD kaart eventueel opsturen na gebruik kan je hem dan weer retour sturen.

Pendragon

Donateur
Da's balen zeg.

Misschien dat @Pendragon je kan helpen hij heeft vorige week een update met succes afgerond. Hem kennende heeft hij ook nog wel de zip file bewaard.

Ik heb de update nog niet gedaan. Nog geen tijd voor gehad. Ik heb ook nog 2015, alleen geen 2015/2016. Hoeveel verschil er is kon ik niet goed vinden.

bartvw

Forumguru
Ik heb het hele bestand gedownload maar als ik het uit willen pakken met zip 7 krijg ik steeds de melding dat de bestand niet geopend kan worden als archief?
Wat doe ik fout, ben echt heel slecht met computers zeg het er maar vast bij :D

Grt Bart

bartvw

Forumguru
@Ed13 Bedankt voor je snelle reactie super.
Ondertussen heb ik winrar gedownload en die pakt het toe nu toe wel uit nog 10 minuten te gaan.
Ik ga daarna een SD card halen .
Bedankt alvast.

Grt Bart

bartvw

Forumguru
@Ed13 Is dat alsnog mogelijk rechts met zip 7 naar een SD card?
Omdat ik aan het einde van de download die vraag weg geklikt heb.

Grt Bart

bartvw

Forumguru
Dat had ik hier gelezen alleen had ik ergens ook gelezen dat het in de root moet van de SD card en dat ben ik even kwijt.

bartvw

Forumguru
@Ed13 kaart update via zip 7 lukte mij niet kreeg niet een scherm om het naar de SD card te krijgen.
Eigenwijs zoals ik ben moest het dan maar van de computer naar de sd ook dat lukte mij niet waarschijnlijk omdat ik het kopieerde via winrar.
Daarna maar geprobeerde met het uitgepakte bestand en 1 voor 1 naar de sd card gekopieerd.
Dit lukte wel in de auto geprobeerd en hij geeft aan 2015/2016 en wilde verder.
Verder heb ik niet gedaan omdat ik zo moet werken en niet met de auto ga.
Ik hoop dat het mij nu gelukt is pffff :D.

Grt Bart

Bovenaan Onderaan