Je softwareversie van je blok is de meest recente.Hierbij screenshots van mijn auto. Wel OBDeleven, heb geen beschikking over VCDS.
Bekijk bijlage 71590 Bekijk bijlage 71591
Zie misschien a.s. donderdag een vriend met een Karoq 1.5TSI DSG7 (sept '18) en zal dan de info van zijn auto met ODBeleven vastleggen.
Mijn Karoq is nog nieuw, maar ik heb het ook totaal niet.Erg vreemd, ik rijd in een SEAT Ateca met de 1.5 TSI DSG en ik ondervind hier totaal geen last van.
Ook de nieuwe SEAT Terraco met de 1.5 heeft dit probleem.
Dit resulteerde bij mijn dealer dat ze, ivm het introductieweekend van de seat bij de dealers, besloten de motor warm te houden !
Klopt @hemi24 , het probleem zit hem volledig in de motor en heeft niets te maken met de DSG bak. Wel is duidelijk dat door het bokkerige gedrag van de auto, de DSG daar wel op anticipeerd waardoor bijvoorbeeld even van het gas gaan, heel bruusk aanvoelt. Voor diegene zonder problemen, ik weet ook niet waarom bij de één wel en de ander niet. Feit is, dat de fout bestaat en erkend is door de VAG. Voor diegene met het probleem, zoals ik, erg zuur. Elke ochtend rij ik weg in een auto die, op dat moment, niet fijn rijd. Pas op temp. kan ik weer genieten. Toen ik de auto bestelde en mijn octavia inleverde, had ik echter wel anders gehoopt. Tis niet anders. Ik heb het volste vertrouwen in mijn garage en Skoda dat het goed komt.Klopt, ik had vorige week bij Century in Groningen een koud exemplaar vers uit de sneeuw, en dat was de eerste paar km's geen traktatie..!
Eenmaal op temperatuur was er niks meer van te merken.
Aan de DSG kon het niet liggen, 1.5 TSI's in de Tarraco zijn vooralsnog enkel handgeschakeld...
Dank @BramBram en @Captain Hook voor de verduidelijking. Die Duitse text is wel "interessant", waarschijnlijk zullen zich na het achteraf inbouwen van dat partikelfilter geen grote problemen voordoen, dat wekt vertrouwen ...
Behalve een rare gewaarwording zou het ook tot gevaarlijke situaties kunnen lijden. Deze problemen lijken vooral voor de komen bij auto's die de laatste maanden zijn opgeleverd. Zelf heb ik er geen last van, Karoq is van mei 2018.Ik kan helaas bevestigen dat ik vanochtend ook het probleem had dat ik geen gas kon geven uit stilstand. Even de rem ingedrukt en toen werkte het weer. Wel een rare gewaarwording. Uiteraard ga ik dit ook melden.
Gekke is dat ik er de hele week geen last van heb gehad en ineens vanochtend had ik het. Je wilt wegrijden, gas en niks.... Ik heb het inmiddels doorgegeven met de link naar dit topic. Ik ga het goed in de gaten houden. Jij hebt ook geen dsg, dus het kan ook een combinatie zijn van.Behalve een rare gewaarwording zou het ook tot gevaarlijke situaties kunnen lijden. Deze problemen lijken vooral voor de komen bij auto's die de laatste maanden zijn opgeleverd. Zelf heb ik er geen last van, Karoq is van mei 2018.