Kessy sleutel niet meer in auto na starten

Barrokok

Actief lid
Zat me even af te vragen wat er gebeurt als je de auto met Kessy start en wegrijdt zonder de sleutel. Bijvoorbeeld als ik als bijrijder (met de sleutel op zak) ergens word afgezet en de sleutel dus meeneem.

Slaat de motor dan af of krijg je iets van een waarschuwing.

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik denk zo, gezien je motor al gestart is, dat je gewoon verder kan rijden.
Zet dan de auto niet in z'n P, want na korte tijd als je weer weg wilt rijden, zal ie aangeven dat je de motor handmatig moet starten, waarvoor je dus de sleutel nodig hebt.

Daarnaast kan je de auto ook niet op slot doen.

Barrokok

Actief lid
Hmm, dat is dan wel een risico, zou toch vervelend zijn als je ver van huis er achter komt dat je de sleutel niet bij je hebt en de auto niet meer kan starten....

Dat is bijzonder vervelend. Daarom dus gewoon de sleutel maar bij je houden ipv aan je vrouw geven ;)

Herman Janssens

Senior Member
Bij mijn Fiesta verwittigd de display dadelijk wanneer de kessy niet meer in de auto is. Ik veronderdtel dat dat bij de O3 ook zo zal zijn.

TCNH

Senior Member
Ik heb het vorige week geprobeerd. De motor blijft lopen, maar er wordt een melding in het dashboard display weergegeven dat de sleutel niet is herkend. Logisch ook; het lijkt me niet wenselijk dat bij een storing waardoor de sleutel niet herkend zou blijven de motor midden op de snelweg zou kunnen uitvallen. Nog niet gekeken wat er gebeurt als start/stop de motor uitzet (of misschien doet 'ie dat ook wel niet zonder sleutel in de buurt)

Badnews

Senior Member
Je krijgt bij andere merken een melding dat de sleutel de auto heeft verlaten.
dus tot je moet tanken of op plaats van bestemming bent, heb je geen probleem.
je krijgt hem niet meer aan :)
Hij blijft lopen tot de motor wordt afgezet.
start-stop zou geen invloed mogen hebben...

RoelF

Forumguru
Bij mijn huidige Megane moet ik in deze situatie de knop 5 sec ingedrukt houden om de motor uit te schakelen. Dat lukt iig niet per ongeluk.

Gieliovd

Forumguru
Psst, stiekem kan je ook tanken met lopende motor.

Verder, grappig. Goede vraag, zal je gebeuren... haha.

andrehj

Forumguru
Er zijn (ook op dit forum) wel verhalen bekend van personen die honderden kilometers achter hun vrouw aan moesten rijden om de sleutel te brengen.
Als je de melding op je display negeert, kom je er pas op het moment dat je auto op slot probeert te doen achter dat je geen sleutel hebt...:D

Antera

Donateur
Bij de laguna van mijn vader krijgt hij een melding en slaat de motor af binnen 5 minuten.
ruim de tijd om om te draaien en je sleutel te pakken

Canon-Eye

Forumguru
Zo kun je dus de gevangene worden van je eigen systeem, inplaats van dat het jou dient...
Schieten we zo het doel niet voorbij?

Badnews

Senior Member
Of dat je batterij leeg is, stopt je auto ;)
Bij een prius kan je dan starten door sleutel tegen startknop te houden, daarna is echt de sleutel niet nodig. Om nou op de snelweg elke 5 minuten je sleutel tegen de knop te houden lijkt me ook niet handig.

Noord26

Forumguru
Bij onze Swift begon er een lampje te knipperen op het dashboard dat je te ver van de sleutel verwijderd was. Heeft meerdere malen geholpen om toch even in de straat om te draaien.. Je kan gewoon door rijden, maar eenmaal de motor uit gezet kun je hem dan niet meer starten.

Cordoba

Forumguru
Wat mij verbaast, is dat de startonderbreker blijkbaar niet ingrijpt. Bij een auto met een 'gewone' sleutel, wordt de sleutel gelezen door de leesring bij het contactslot, en als de auto de chip niet herkent (door kapotte leesring of kapotte chip, of iets anders) dan valt binnen 2 seconden de motor uit, doordat de startonderbreker wordt geactiveerd.

Blijkbaar is een Kessy systeem veel makkelijker om mee weg te komen als de sleutel in de auto is geweest.

Noord26

Forumguru
Vrij logisch lijkt mij? Wat als de batterij van je sleutel dan volledig leeg is als je aan het rijden bent? Gewoon op de snelweg ineens startonderbreker/stuurslot erop?

Dennis Nijholt

Forumguru
heb het al zo vaak gedaan...de auto gestart en toen eruit gelopen..de maxidot geeft alleen waarschuwing na een tijdje dat de sleutel niet meer in de auto is..maar afslaan doet hij niet

Bovenaan Onderaan