Kinderziektes Octavia III?

Nee, geen geluid bij de radio etc. Zomaar ineens tijdens het rijden. Voicemenu werkt ook niet meer, dus denk dat er een probleem met de microfoon is. Maar waarom de boxen het dan niet doen.....? :pieker:

Als' ie kon denken zou ik nu geen probleem hebben ;). De volumeknop hangt ook vast. Zie wel het groene balkje, maar beweegt voor geen cm. De navi doet het wel gewoon. Heel vreemd....

Joske

Forumguru
Ik zou een reset uitvoeren van het systeem.. Maar dan ben je wel je instellingen kwijt natuurlijk, 9 van de 10 doet de dealer dat trouwens ook als eerste werk hoor.

kabouter

Nieuw lid
Hoewel ik een Amundsen heb in mijn ABL, is dit misschien universeel: een harde reboot forceren door de aan/uitknop ingedrukt te houden (da's de volumeknop, voor hen die 'm nooit uitzetten :D. Als mijn telefoon bij de verkeerde windrichting/aardstralensterkte/aircostand (geen idee, dus) wordt ingeplugd op de USB, loopt de boel soms vast met een zwart scherm. De ene keer besluit de Amundsen na een poosje dat een reboot gewenst is, maar vaak doe ik het maar meteen zelf. Natuurlijk is je telefoongesprek via de Blauwetand dan ook verstoord...

De permanente fix lijkt me duidelijk een dealer klus, maar wellicht helpt de reboot als workaround je intussen ietsjes.

Succes ermee!

Zojuist toch maar even geprobeerd of Columbus er "spontaan" weer zin in had. En? Ja hoor! :yeehaa: Als de auto wat langer van z'n contact is start Columbus helemaal opnieuw op (reboot??) Alles werkt weer perfect. Ik houd het in de gaten, maar ben blij dat ik weer km kan vreten met muziek op de achtergrond! Hopelijk was dit een incident! :dankje:

EdK

Forumguru
zou er wel melding van maken bij dealer en wat je gedaan hebt, als het dan toch nog weer voorkomt weet hij in ieder geval dat het niet de eerste maal is.
En misschien is het een bekend probleem en met een firmware update op te lossen

Mijn bestuurdersraam ging laatst moeizaam naar boven in de comfortsluiting en ging uit veiligheid weer terug.
En daarna nog 2 keer. Nu werkt de comfortsluiting niet meer bij dit raam. Enig idee hoe ik dit kan resetten. Of moet ik dan naar de dealer?

Joske

Forumguru
Mijn bestuurdersraam ging laatst moeizaam naar boven in de comfortsluiting en ging uit veiligheid weer terug.
En daarna nog 2 keer. Nu werkt de comfortsluiting niet meer bij dit raam. Enig idee hoe ik dit kan resetten. Of moet ik dan naar de dealer?
opnieuw inleren is normaal de procedure dan. Staat wel ergens in je boekje hoor, standaardprocedure gaat als volgt:

contact op (geen draaiende motor), betreffende raam sluiten mbhv knopje en gedurende 3seconden knopje ingedrukt (omhoog in dit geval..) houden. Op deze manier "weet" het raam terug zijn eindpunt.

opnieuw inleren is normaal de procedure dan. Staat wel ergens in je boekje hoor, standaardprocedure gaat als volgt:

contact op (geen draaiende motor), betreffende raam sluiten mbhv knopje en gedurende 3seconden knopje ingedrukt (omhoog in dit geval..) houden. Op deze manier "weet" het raam terug zijn eindpunt.

Kijk, dat wist ik niet!! Thanks, scheelt me een ritje naar de dealer!! Fijn weekend!!

Joske

Forumguru
Kijk, dat wist ik niet!! Thanks, scheelt me een ritje naar de dealer!! Fijn weekend!!
gaarne gedaan, nog een aanvulling op mijn post. Ik las net dat je het knopje mag loslaten als het raam volledig dicht is en vervolgens het knopje opnieuw aantrekken gedurende 3 seconden. Dat is de volledig correcte procedure ;)

O3-Rider

Senior Member
Van de week ook een probleem met raam bijrijders kant. Ging wel open en dicht, maar niet meer automatisch (2e klikje). Na een half uurtje ineens wel weer.

Na 4 weken eindelijk reactie van PON. Allereerst excuses. Er waren veel zieken, dus vandaar dat de reactietijd wat langer was :sterretjes:. Het probleem m.b.t. de spiegels en de overvloed aan water op het raam was nog niet bekend. Ik moet me eerst weer bij de LM melden, zodat zij weer in gesprek gaan met de dealer en de dealer weer naar PON kan..... :banghead: Daar zou ik ook ziek van worden... :laugh:Nou goed, ik heb de LM een bericht gestuurd, dus we wachten weer rustig af :lezen:.

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Ik heb begrepen dat er meerdere problemen zijn met het Columbus systeem inmiddels heb ik reeds een update ontvangen maar nu een maand later heeft het telefoon gedeelte het helemaal begeven en komt er volgende week waarschijnlijk een geheel nieuw systeem in.

Bovenaan Onderaan