Kinderziektes Octavia III?

Gieliovd

Forumguru
Na 4 weken eindelijk reactie van PON. Allereerst excuses. Er waren veel zieken, dus vandaar dat de reactietijd wat langer was :sterretjes:. Het probleem m.b.t. de spiegels en de overvloed aan water op het raam was nog niet bekend. Ik moet me eerst weer bij de LM melden, zodat zij weer in gesprek gaan met de dealer en de dealer weer naar PON kan..... :banghead: Daar zou ik ook ziek van worden... :laugh:Nou goed, ik heb de LM een bericht gestuurd, dus we wachten weer rustig af :lezen:.
Als mijn LM met de dealer in gesprek moet en dan met PON, ha dan is mijn leasecontract al afgelopen.

Dat zijn een stelletje druiven bij die LM.. man man wat een gezeur al gehad met bestellen.

Auto op de pp, moter uit, deur open en op slot. Weer openen en op contact. Voila, Columbus start opnieuw op zonder dat je je gegevens kwijt bent.... ;)

Zojuist reactie van de LM ontvangen. Het probleem van de buitenspiegels en de overvloed aan regenwater over de zijramen is niet bekend. Zowel de LM als PON hebben nog niet van het probleem gehoord. :banghead:Opzich logisch, aangezien de nieuwere modellen (latere productiedatum) worden uitgeleverd met aangepaste spiegelbehuizing (de zogenaamde "bumper"). Uiteraard neemt de LM het probleem serieus en gaan ze met PON overleggen. :dankje:Ik ben benieuwd. Ik zou dus zeggen, massaal de LM berichten...!!!:jaja:

mvneerbos

Senior Member
Ik heb wel zo'n spoilertje onder de spiegel, maar vind dat er nog veel water op de ruit blijft hangen. Heb ik met voorgaande auto's niet eerder gehad.

Dit weekend de zijruiten met Rain-X ingesmeerd, dat helpt wel enorm. Maar het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn...

RefleCs

Forumguru
Hmm dat is een probleem wat elke Skoda Fabia ook heeft en daar is nooit wat aan gedaan. Als je op fora gaat zoeken zie je in elk land de issues ermee en schermt men met dan smeer je toch Rain-X op het raam. Ik hoop dat ze dit op gaan lossen maar ik heb er wel een hard hoofd in na de ervaringen die ik er zelf mee heb met de Fabia.

EdK

Forumguru
De RR van mij had het ook zelfde probleem
Yeti.................... precies t zelfde

opgelost met die mooie jaren 80 raamschermen.
Werkt perfect en dan maar wat minder mooi, telkens RainX smeren is irritanter en duurder op lange duur

Gieliovd

Forumguru
Overigens ben ik ervan overtuigd dat het spoilertje onder de spiegel zorgt voor minder spatwater op de spiegels, waar zonder (zoals bij mij) het water omhoog geslingerd wordt tegen het glas. 3 keer per week dus spiegels poetsen, wil je blijven zien.

Het water over het raam komt gewoon door gebrekkig ontwerp van een afwateringsgoot op de voorruit. Het komt over de raamstijl naar het zijraam lopen.

@ LM: ook bij de dealer wisten ze er niks van en gingen ze met PON overleggen. Dat is ook alweer een paar weken terug. Beetje irritant is het wel, je ziet echt geen donder...

Regenprobleem is reeds in november 2013 bij zowel PON als LM aangemeld.
PON registratie nummer 284806
Citaat :

Antw.: Nieuwe Octavia regenprobleem raamstijl [#284806]/DM
Hartelijk dank voor het melden van uw klacht over dat door het rijden in de regen u slecht zicht heeft door het linker bestuurdersraam.

Ik wil u alleerst feliciteren met uw aankoop.

Graag wil ik u aangeven uw klacht eerst met uw dealer te bespreken; uw dealer is de leverancier en uw eerste aanspreekpunt in deze om het samen met u op te lossen.

Ik wens u een prettige dag.
Met vriendelijke groet,
ŠKODA Klantenservice

Dealer doet er niets mee, ook niet melden bij PON. Boden wel de raamschermen aan maar deze suizen en is in mijn ogen geen oplossing.

LM ging het uitzoeken, tot op heden niets meer vernomen, Alphabet.

Ga het allemaal maar weer eens aanslingeren.
Hierbij vraag ik iedereen die het probleem herkend dit ook te doen.
PON / Skoda moet dit gaan oppakken als er meerdere zijn met deze klacht.

Oplossing is een rubber strip bij voorruit stijl zodat water via dak wegstroomt

RainX maakt het probleem wel minder gevaarlijk.

RefleCs

Forumguru
En dat bedoel ik dus precies. Zo werden we bij de Fabia ook afgezeept door PON en de dealers. Als het echt een groot probleem is zit er maar 1 ding op en dat is bij PON langs met zoveel mogelijk auto's met deze problemen en niet weggaan voor het opgelost is. Als een groot deel van de Skoda community daar ineens voor de deur staat om dit issue even onder de aandacht te brengen zou je toch zeggen dat ze het niet meer kunnen negeren.

Allemaal leuk en aardig die milieunormen maar het lijkt wel of er voor veiligheid geen aandacht meer is.

erikkie

Senior Member
Ja hoor..... Daar gaan we weer. :( Lekker een ritje van 300 km, houdt na 225 km de Columbus er mee op. Tijdens het bellen viel de microfoon uit en vervolgens had ik ook geen geluid meer... Het beeld doet het nog wel, maar zonder geluid is er geen reet aan! Dat wordt morgen weer naar de dealert... ;)

Ik ben nu paar keer naar buitenland geweest met auto en elke keer valt bij mij na een uurtje of 4 rijden het geluid uit van de media / radio. Moet blijkbaar meer stoppen onderweg, anders loopt Columbus te warm en geeft hij alleen beeld en geen geluid.....??

Heb ook net als in een M.benz een kopje koffie in display als je ff niet op de weg let en beetje slingert...."vermoeidheid herkend" :sterretjes:(heb geen lane assist oid)

Van mijn Front Assist snap ik na 12.500 km ook nog niets. Hij geeft melding bij te weinig afstand houden, maar nog nooit heeft het ding ingegrepen. En bij afslaande auto's en te weinig afstand een harde piep en rood scherm....
Is dit de bedoeling, of kan remt FA ook als het écht nodig is???????????

Geloof me, de FA remt ook. Al 2 keer gered...
Mijn Columbus is idd ook een keer uitgevallen. Het geluid dan tenminste. Ook tijdens een lange rit. Hoop dat dat een incident was. Na een korte stop werkte het weer...

viker

Nieuw lid
De front assist werkt inderdaad ja. Ik heb echter 1 keer een valse ingreep gehad, dat was wel even schrikken.
Er ging een auto rechtsaf en ik kon er makkelijk achterlangs. Echter de front assist dacht dat de auto nog op de weg stond. Dus ineens vol in de ankers!!

Pollewop

Forumguru
Je kunt van een "simpel" systeem als de FA volgens mij niet verwachten dat het verkeerssituaties kan interpreteren. Het systeem herkent alleen objecten, en een afslaand object is net zo goed een object als een overstekende voetganger.
Wat ik wel heel goed vind is dat het bestuurders "op de vingers tikt" als ze door te weinig afstand houden andere verkeersdeelnemers en zichzelf in gevaar brengen. Sommige bestuurders zien dit als een overdreven, onnodige of een onbegrijpelijke ingreep van de FA, maar het heeft vooral/uitsluitend te maken met hun rijgedrag...

Succes... :thumbsup:

Peterar

Nieuw lid
Als het heeft geregend en ik open de bestuurdersdeur, dan komt er een flinke plens water uit de deur. Meer mensen hier mee bekend? Bouwt het water op in de deur of iets dergelijks?

Bovenaan Onderaan