Kinderziektes Octavia III?

Skoda_Fan

Actief lid
Mijn RS heeft deze spiegel "lipjes". Is wk50 geproduceerd. Werkt goed!

Wel andere kwalen/kwaliteits issues:
-De "sound resonator" zorgt in sport stand dat er nog veel meer mee resoneert (zeer irritant). Heb wel ergens gelezen dat dit vaker is voorgekomen (meetrillen kunststof bak bij/onder ruitenwissers).
-Linker achterportier sluit niet vlak met achterflank, staat iets te ver naar buiten.
-Water in handvat achterdeuren aan de binnenkant. Na wasstraat bezoek en openen achterportieren kwam daar een hoos uit zetten. Ook het chrome "oog" op de carrosserie bij de achter portieren zijn geheel nat. Slaat kennelijk door de greep heen naar binnen.
-Voorportieren hetzelfde als eerder hier genoemd (ook link naar briskoda). Had onze ex-Altea XL ook enigszins.
-Instaplijst voorportier nu al gescheurd. Lijk erop dat de lijst te strak in de hoek geplakt is en onderspanning staat.
-Achterbank zitting/middenstuk (leer): Hier zitten twee deuken in net alsof iemand met twee ellebogen lang hierop heeft geleund. Trekt ook niet weg (dealer gaat eraan werken).
-Koplamp sproeiers blijven gedeeltelijk uitstaan na gebruik. Je kan ze zelf voorzichtig terugzetten.
-Waarschuwing op Columbus dat beide dimlichten voor het niet zouden doen. Na check buiten (alles deed het) en daarna contact uit, weer aan niks aan de hand. Vreemd.

>> Al met al dus aardig wat kleine onvolkomenheden. Auto gaat binnenkort dus ff terug naar dealer om problemen op te pakken/op te lossen (wacht op seintje dat onderdelen er zijn). Hopelijk blijft het hierbij, maar het lijkt wel op een maandag morgen/vrijdag middag auto....:arghh:

Tom RS

Forumguru
-Koplamp sproeiers blijven gedeeltelijk uitstaan na gebruik. Je kan ze zelf voorzichtig terugzetten.

Dat had mijn Rs ook (wel maar aan 1 kant). Is niet zo'n goed nieuws want de hele voorbumper moet eraf om dat te kunnen repareren, kost wel een paar uurtjes tijd.
Wel erg veel kleine issues voor een toch wel prijzige auto, zou niet mogen.

Skoda_Fan

Actief lid
@Tom RS: Precies voor zo'n prijzige auto (zeker in NL) wel veel issues. Ik hoop dat het hierbij blijft.
Voor de rest rijdt ie super en kan nu eindelijk eens lekker doorhalen (kleine 1500km op teller).
Verbruik valt nog tegen nog mee (ca. 9L op 100km ~ 1:11) in vergelijking met onze getunede ex-Altea XL 1.8TSI, maar de pk's moeten toch ergens vandaan komen:jaja:

@paulus474: De sound generator zit onder de voorruit, zie bijlage foto. Kennelijk rammelt daar iets. Maar dat mag de dealer lekker gaan uitzoeken. Voorlopig maar ff in de ECO stand voor de motor.

Bijlagen

• generator.jpg
    generator.jpg
    146,7 KB · Weergaven: 167
  • Leuk
Waarderingen: CDK

fastpeter

Forumguru
Je vraagt je af of dit nu een maandag model is of een paar monteurs aan de band die te veel wodka op hadden ??, al de problemen zoals boven vermeld totaal geen last van.

Het enigste wat ik een paar keer mee gemaakt heb is dat als je op ACC (adaptieve cruise controle ) rijd en er is echt niks voor je in de verste verre niet dat de auto kort inhoud echt seconden werk.,
twijfel er aan of dit nu het regenereren is op dat moment echter is het bij de 10 ritten wel 4 keer dat het gebeurd ,
geen storing te vinden tot op heden

Tom RS

Forumguru
In de categorie zeer kleine ergernissen die na verloop van tijd toch irriteren: bij het nemen van een bocht tegen een behoorlijke snelheid, loopt er uit de ruitensproeier van de achterruit een klein straaltje water. Het is maar weinig en bij vochtig weer zie je het niet eens, maar nu met het stof in de lucht zorgt dit voor een stofstreep op de ruit. De poetsfreak in mij is daar niet gelukkig mee :nono:
Mijn hobbyauto heeft het ook bij fel remmen. Daar is het door de lange leiding van het sproeiervat (achteraan) naar voor, waar er door de massatraagheid water uitloopt. Ik denk dat het bij de RS hetzelfde is, maar dan door de middelpuntvliedende kracht op de ook wel lange leiding.

CDK

Forumguru
@Tom RS gebruik de zoekfunctie eens als je zin hebt, ik heb er bij andere types wel eens wat over gelezen op het forum, volgens mij was daar ook iets aan te doen als ik me niet vergis, zal zelf ook ff meezoeken voor je, maar heb alleen niet zo heel veel tijd ;)

Tom RS

Forumguru
Ik had het ook net gevonden, maar een oplossing zie ik nog niet. Ik denk dat ik zelf eens op onderzoek uitga (even het slangetje wat verder erin of eruit halen).

• Leuk
Waarderingen: CDK

Gieliovd

Forumguru
Rammeltjes.... rammeltjes... ik erger mij aan rammeltjes!

Linksvoor een snerpend geluid gehad afgelopen dagen. Plots weer weg.

Bijrijdersportier rammelt nu weer ter hoogte van de kunststof strip.

Na een paar honderd uur speakers te hebben gebruikt... ook hier een snerp/resonantie/rammel bij bepaalde frequenties.

Nog een ander punt is het bereik van de standaard speakers. Ik ken mijn muziek redelijk goed en weet welke tonen er in verborgen zitten. Laagfrequent valt volledig weg in sommige liedjes. Dat geeft echt een "huh..." effect.

Nog altijd:
- Olie staat weer vlak boven minimum
- Aandrijflijn "toktoktoktoktok" bij accelereren met stuuruitslag
- Bonk uit de ophanging bij afrijden drempel

EdK

Forumguru
@Gieliovd, Bonk uit de ophanging bij afrijden drempel

Tsja herken dat, ook met de Yeti.
Maar heeft niet meer en minder te maken met de snelheid waar je de drempel neemt en hoe die stratenmaker hem in opdracht gemeente heeft moeten maken.

Bij kennissen in straat dus ook dat geluid als ik er net te hard overheen ga, doe ik het met 5Km p/u zachter dan totaal geen probleem.

CDK

Forumguru
@Gieliovd, in de 15 jaar dat ik met VAG motoren rij, bleek telkens dat alles wat boven het minimum staat toch verbruikt wordt en dat het verbruik net boven het minimum zich stabiliseert. Blijf je er olie bij gooien, dan blijft hij gebruiken...

Gieliovd

Forumguru
We houden het rustig in de gaten.

A.s. dinsdag weer terug naar de Euromaster; dinsdag zijn m'n banden gewisseld..... Zit vanmorgen op de snelweg: prrrrt stuur trilt. Ik denk wat is dit.

Staat m'n stuur ook nog 10 graden naar rechts als ik rechtdoor rij.

Fijn :')

CDK

Forumguru
een trilling.... hoe f#cked up is dat! kan meerdere oorzaken hebben, onbalans, hoogteslag.... en ook je stuur scheeft? dat wordt opnieuw uitlijnen lijkt me, staat dat stuur scheef sinds de bandenwissel?

Gieliovd

Forumguru
Ja, t viel me gisteren pas op. Zit ook als een zombie achter t stuur soms laatste tijd. Lange, drukke dagen.

Afspraak staat idd om evt. uit te lijnen.

leo442

Forumguru
Stuur kan niet scheef gaan staan na alleen bandenwissel! Men zal de auto dan toch waarschijnlijk ook (verkeerd) uitgelijnd hebben.

Bovenaan Onderaan