Kinderziektes Octavia III?

Water afvoer is een algeheel VAG probleem, VW Golf 6 heeft er ook last van... daar is het probleem met het zicht in de buitenspiegels.... er loopt tijdens een bui zoveel water langs de bestuurders ruit wat door de ruitenwissers langs de stijl over het raam loopt. Dat loopt precies in het zich van je spiegels zodat je werkelijk niks meer ziet.
Na een bui je kofferbak openen gaat 9 vd 10 keer ook niet geheel droog.

Joske

Forumguru
...wel tijd dus om de dealer eens te bellen..
zou niet weten wat die daar aan kan doen, is eigen aan de constructie van de wagen vrees ik. Uiteindelijk komt het water wel waar het moet komen, namelijk buiten de wagen en niet er in...

D_R1978

Senior Member
Vandaag weer in de regen heel slecht zicht in de buitenspiegel aan de bestuurderskant, passagierskant was best ok. Denk dat ik maar eens een tweet aan ga weiden, daar reageert Skoda vaak vrij alert op.

Bijlagen

• O3-regen.jpg
    O3-regen.jpg
    1.007,9 KB · Weergaven: 152

MaRco2

Forumguru
Pas heb ik het bij de dealer gevraagd en die wisten nog nergens van. Heb het aangewezen dat er een randje op de buitenspiegels (allebei!) zat en op de oude bakken niet.:D

Heeft Pon niet gecommuniceerd.

Een vraagje: zijn hier toevallig meer leden die last hebben van een storende radio als je de achterruit verwarming aan zet. Het betreft een amundsen radio. Heb op de 5 zenders 4 die storen als de achterruit verwarming aanstaat. Maar raar is het is niet constant.

Pas heb ik het bij de dealer gevraagd en die wisten nog nergens van. Heb het aangewezen dat er een randje op de buitenspiegels (allebei!) zat en op de oude bakken niet.:D

Heeft Pon niet gecommuniceerd.
ik heb de klacht direct bij PON gemeld. Werd ik weer naar de LM gestuurd. Vervolgens een bericht van de LM en PON dat ze het probleem niet herkenden... Nee, duhhh, ze hebben de spiegelbehuizing niet voor niets aangepast! :banghead:

Oke blijft raar heb het net nog eens geprobeerd. En hij stoort op de ene zender wel en op een andere weer helemaal niet. En doet hij alleen als de achterruit verwarming aan staat.

erikkie

Senior Member
Vandaag weer in de regen heel slecht zicht in de buitenspiegel aan de bestuurderskant, passagierskant was best ok. Denk dat ik maar eens een tweet aan ga weiden, daar reageert Skoda vaak vrij alert op.

nog wat gehoord via Twitter?

Ik heb dit probleem ook, maar op snelweg ook heel veel water op glas van zijspiegels....Daar zouden die spiegelflappen wel tegen helpen? Iemand al via dealer of leasemaatschappij iets kunnen regelen?

leo442

Forumguru
Misschien heb je hier iets aan?

Abrisskante und Original Skoda
Hallo

Hartnäckig sein zahlt sich aus habe nun folgende Antwort von Skoda Österreich erhalten und hoffe das alle geplagten nun eine passende sowie günstige Lösung haben.

Sehr geehrter Herr

nach Prüfung der Außenspiegel in Bezug auf eine Abrisskante möchten wir Ihnen mitteilen, dass ab der Produktionswoche 45 eine Änderung des Blendringes in die Produktion eingeflossen ist..

Die neuen Blendringe können über den Ersatzteilweg bezogen werden. Folgend die Teilenummer und Preis des Rings.
  • Blendring links, Tlnr.: 5E0 857 531, € 13,62,-
  • Blendring rechts, Tlnr.: 5E0 857 532, € 13,62,-

Für die Montage und die Bestellung der Blendringe, möchten wir Sie bitten Ihren ŠKODA Betrieb aufzusuchen.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan