kleine antenne

Heb gisteren na het werk de kleine antenne bij de peugeot-dealer opgehaald voor €5,70.
Vanmorgen er op gezet en vind de ontvangst hetzelfde als met de lange antenne.
Ziet er ook nog eens leuk uit, zo'n kort sprietje op de auto.

NielsW

Lid
doordraaien lukt niet.
Ik heb het geprobeert met een tang maar het sporingkje is te groot om even door te drukken en ik heb dus bijna het schroefje kapot geknepen met kracht zetten.

Morgen maar even naar de peugeot dealer voor een kortere.

Wel jammer dat het me dan 17 euro heeft gekost voor een antenne maar het is niet anders :S

ik ben sinds 07/10/2010 eigenaar van een GL en ik vond die antenne afschuwelijk. Ik heb inmiddels bij Peugeot in Breda (Iriks) ook een kleine antenne gehaald voor 5,70 en dat staat veel beter. Men vroeg of het voor een mini Cooper was. Nee voor de Fabia II en hij ging er gelijk een aantal op voorraad leggen. Dank voor de tip

EdK

Forumguru
@Nielsw

Dan even bij de bouwmarkt een doosje met kraanrubbertjes halen

Is een mogelijkheid, kunt ook eerst even een moertje op draad draaien en dan het te lange draad langs een slijpsteen halen ( of vijlen )
Hierna moertje er weer even afdraaien en de boel ontbramen en dan op het dak draaien.

Voordeel hiervan ? je hoeft niet langs een bouwmarkt, het scheelt weer brandstof, en het is uiteindelijk nog netter ook !

Probleem altijd bij de bron aanpakken, in dit geval draadeind is te lang dus die inkorten !!

FredV

Banned
Is een mogelijkheid, kunt ook eerst even een moertje op draad draaien en dan het te lange draad langs een slijpsteen halen ( of vijlen )
Hierna moertje er weer even afdraaien en de boel ontbramen en dan op het dak draaien.

Voordeel hiervan ? je hoeft niet langs een bouwmarkt, het scheelt weer brandstof, en het is uiteindelijk nog netter ook !

Probleem altijd bij de bron aanpakken, in dit geval draadeind is te lang dus die inkorten !!
Volgens mij, altihans bij mijn peugeot antenne was dat zo, is het schroefdraad helemaal niet te lang.
Het rubber om het schroefdraad is gewoon korter en sluit dan niet aan op de basis van de antennevoet.

Het de kier afgedicht, zie foto

Bijlagen

• IMG_0767.jpg
    IMG_0767.jpg
    15,8 KB · Weergaven: 68

EdK

Forumguru
Jaa, FredV: het rubber is te kort zeg je, dus maw als het draad wat korter was geweest was het rubber lang genoeg geweest ?? :ahum:

corsaar

Senior Member
Nee Edk Het rubber is te hoog opgestroopt.
Als je het draadeind korter maakt past het neit meer (te kort draadje)

EdK

Forumguru
mmm, gaat me pet te boven, zie het wel op de afsluitdijk als het zover is.
Kennen we misschien een workshop doen met een lekkere bak koffie die WMM heeft geregeld.
En mag er één de foto's maken zodat de andere antenne bezitters er ook nog wat aan hebben !?

FredV

Banned
Nee Edk Het rubber is te hoog opgestroopt.
Als je het draadeind korter maakt past het niet meer (te kort draadje)
Ik heb in eerste instantie ca 0,5 mm van het schreofdraad afgezaagd, dat hielp niet, de antenne zat nog net zo ver van de antenne voet af als daarvoor.
Dus was de schroefdraad niet te kort.

Wat het probleem is dat de afstand tussen de rand van de antenne (het rubber) en de basis van de schroef, korter is dan bij de originele antenne (is dus minder diep).
En daardoor zit op zeker moment de antenne vastgeschroefd (de basis van de schroef loopt vast tegen de bovenant van de antennevoet) Maar omdat het rubber van de korte antenne een andere vorm heeft, (korter) sluit die dus niet goed aan op de antennevoet.
Vandaar dat ik die kier heb afgedicht.

Bovenaan Onderaan