kleine antenne

FredV

Banned
Hebben jullie de laatste 2mm vd schroefdraad afgezaagd? Ik was vandaag dus ook bij een psa dealer en probeerde die kleine spriet. Omdat de schroefdraad net wat te lang was sloot die antenne net niet mooi aan. Ik heb dus nog ff gewacht om 'm te laten bestellen.
Nee, dat is niet het probleem. De basis van de schroefdraad zit hoger, waardoor dat plaatje de haaievin op t dak raakt voordat het rubber die afdicht.
Schroefdraad inkorten heeft dus geen zin.

EdK

Forumguru
Hoe groter de band hoe meer koolstof erin zit dus hoe minder werking van de antenne !
Kun je beter een antenne draadje op je band gooien, heb je nog beter ontvangst en ook geen spriet van welke lengte op je dak !!

Heb je een strak dakkie !!

corsaar

Senior Member
Even in herinnering. Omdat mijn auto niet in de garage paste zonder beschadiging
van dak en deur. Wilde ik een korte antenne op de relatief hoge Yeti.
Nu lijkt het een rage geworden, velen willen ook een korte omdat het zo leuk staat.
Ik vind een sprietje wel leuk staan.
Het merwaardige is dat bij de yeti het niet veel uitmaakt wat erop zit.
Aan de buitenkant kan je helaas niet zien of de kwaliteit goed is dus eerst even
uitproberen voordat de kast vol ligt met antennes die niet goed werken.

FredV

Banned
Hoe groter de band hoe meer koolstof erin zit dus hoe minder werking van de antenne !
Kun je beter een antenne draadje op je band gooien, heb je nog beter ontvangst en ook geen spriet van welke lengte op je dak !!

Heb je een strak dakkie !!
En sneeuwkettingen dan? Wat is daar dan de invloed op de ontvangst? Dat is simpel gezien, toch ook een draadje?

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]
stoppen met het geleuter over winterbanden hier aub. Daar zijn andere topics voor. Het gaat hier over een korte antenne voor de Fabia2, laten we het daar dan ook over hebben ok?
[/MODERATORBREAK]

corsaar

Senior Member
@ Kensei Het gaat hier over een korte antenne voor de Fabia2, laten we het daar dan ook over hebben ok?

Klopt de antenne voor de fabia en de yeti zijn precies hetzelfde

EdK

Forumguru
Kensei voeg die twee topics dan ook samen !
Korte en kleine antenne komt op zelfde neer ze zijn allebei van een lengte dat ze niet groot zijn !
En of het nou een Yeti of Fabia is doet weinig ter zaken
Straks krijg je nog op dezewijze topics met net te lange antenne's erbij voor de Ovtavia, SuperB Felicia etc etc etc

Tallguy

Forumguru
Ik weet niet of samenvoegen wel het gewenste resultaat geeft. Beide topics hebben (pak 'm beet) 90 reacties per topic. Als ik die samenvoeg wordt alles samengevoegd op datum. Je krijgt dan misschien een hele vervelende leeswijze waarbij ik twijfel of dat ten goede komt aan de 'werkbaarheid' van dat topic.

Wat ik uiteraard wel kan doen in sowieze de topics verplaatsen naar 'onderdelen van derden', maar daar schiet je uiteindelijk weinig mee op omdat ze dan nog steeds niet samengevoegd zijn.

Meeste stemmen gelden: zeg het maar...samenvoegen of niet?

Bovenaan Onderaan