kleine antenne

NielsW

Lid
Niet samenvoegen aub.
De antenne die op de Yeti goed werkt lijkt op de fabia 2 niet goed te werken.
2 verschillende adviezen dus!

Hetzer

Forumguru
ik snap dit draadje niet helemaal meer??!??!?!

Mijn PSA (6,5 cm) antenne voldoet in ieder geval UITSTEKEND op de Fabia

NielsW

Lid
klopt, maar ik heb dezelfde duitse antenne als supercows en hij heeft geen tot slecht bereik. dezelfde antenne zit ook op een yeti met volle tevredenheid.
Corsaar, heb jij de korte antenne uit duitsland die je nu op je fabia hebt?

FredV

Banned
klopt, maar ik heb dezelfde duitse antenne als supercows en hij heeft geen tot slecht bereik. dezelfde antenne zit ook op een yeti met volle tevredenheid.
Corsaar, heb jij de korte antenne uit duitsland die je nu op je fabia hebt?
Ik heb de franse en die doet het prima

wimv

Actief lid
@FredV: zou het verband kunnen houden met merk en type radio ? Mijn JVC heeft klaarblijkelijk een lange(re) antenne nodig voor een goede ontvangst.

FredV

Banned
@FredV: zou het verband kunnen houden met merk en type radio ? Mijn JVC heeft klaarblijkelijk een lange(re) antenne nodig voor een goede ontvangst.
Qua interferentie op het motormanagement zeker!!!

Geen idee verder Wim, zou misschien met de antenne impedantie (ik noem maar wat, de beroemde klepel) te maken kunnen hebben?
Het is raar dat de duitse versie het niet doet en de franse wel.
Maar jij hebt een Yeti en ik een echte auto, wellicht dat dat het is? :):)

Ik heb ook een draad in de voorruit, wellicht is de ontvangst daardoor zo goed, dat de dakantenne weinig meer toevoegt, behalve misschien onder slechte ontvangstcondities.
Heb jij ook een draad in de voorruit?

EdK

Forumguru
Heb onlangs ook alvast een korte antenne aangeschaft. En hoe de ontvangst is weet ik nog niet want heb het blikkie waar hij opgeschroeft moet worden nog niet
Mar hij is van vol messing en aluminium geannodiseerd en wordt binnenkort zwart gespoten met sneldrogende verf die 800 graden kan verdragen.
Je weet maar nooit of je bliikie in de fik vliegt, maar dan kan de antenne in iedergeval weer overgezet worden.

Resultaten worden in de toekomst hier op verzoek neergezet

FredV

Banned
Heb onlangs ook alvast een korte antenne aangeschaft. En hoe de ontvangst is weet ik nog niet want heb het blikkie waar hij opgeschroeft moet worden nog niet
Mar hij is van vol messing en aluminium geannodiseerd en wordt binnenkort zwart gespoten met sneldrogende verf die 800 graden kan verdragen.
Je weet maar nooit of je bliikie in de fik vliegt, maar dan kan de antenne in iedergeval weer overgezet worden.

Resultaten worden in de toekomst hier op verzoek neergezet
Merk, type, lengte, soort verf???

EdK

Forumguru
pin code ook nog ???

merk Autostyle Shortstick van 9,5cm
Flexa hitte bestendig sneldrogend bestand tot 800 gradens
Tja had ik nog staan toen de roestige BBQ een kleurtje nodig had voor een verjaardag

Vandaag ook de eerste rit met de korte PSA antenne gemaakt.
Op het eerste gehoor is de ontvangst voor de meeste zenders gelijk als met de lange antenne. Toch heb ik het gevoel dat de antenne in de overgangsgebieden, waarbij de zender wisselt van frequentie, bij sommige zenders meer moeite heeft.
Daarbij ziet het er uiteraard een stuk beter uit! De aansluiting op de bestaande voet is best okee, geen grote kieren of plekker waar vocht naar binnen kan, dus extra ringetjes of kit is echt niet nodig.

corsaar

Senior Member
binnenkort zwart gespoten met sneldrogende verf die 800 graden kan verdragen.

Hier zullen de op het forum aanwezige brandweer deskundigen wel op reageren
want het vuurtje word veel heter dan 800 graden. Jammer nu.

En zolang het vuur nog onder de 800 graden is heb je nog snel de tijd om hem eraf te schroeven.................dat dan weer wel! :winkie:

wimv

Actief lid
@FredV: nee Fred, ik heb geen draad in m'n voorruit kunnen vinden. En mijn reactie op jouw echte auto komt nog wel hoor.(grin):D

NielsW

Lid
er zit een foutje in de schroefdraad bij mijn antenne waardoor het schroefdraad niet ver genoeg doorloopt.
Daardoor blijft deze te ver uitsteken :(

FredV

Banned
er zit een foutje in de schroefdraad bij mijn antenne waardoor het schroefdraad niet ver genoeg doorloopt.
Daardoor blijft deze te ver uitsteken :(
Ik heb bij mijn franse (ja en ik heb dus als extra de franse zenders erbij...) een rupsje kit gedaan en toen aangedraaid, waardoor de kier weg is.

Maar Niels, hoe bevalt je auto nu????

Bovenaan Onderaan