Kleine storingen / irritaties

edero

Forumguru
- Soms staat achterklep spontaan open als auto geparkeerd staat thuis! Ik ben me er niet bewust van dat de klepbediening op de afstandsbediening ingedrukt is geweest.

Idem. Geen Superb, maar Rapid SB MY2016. Geen Kessy of voetensensor.
Dacht vanochtend, waarom blijft mn binnenverlichting branden :pieker: paar meter verder ontdekte ik 'klep open' in Maxidot, en inderdaad stond tie open. Gewoon geparkeerd gestaan voor de deur, en geopend met sleutel AB. Skoda kwaal !?

Idem. Geen Superb, maar Rapid SB MY2016. Geen Kessy of voetensensor.
Dacht vanochtend, waarom blijft mn binnenverlichting branden :pieker: paar meter verder ontdekte ik 'klep open' in Maxidot, en inderdaad stond tie open. Gewoon geparkeerd gestaan voor de deur, en geopend met sleutel AB. Skoda kwaal !?
Maar staat hij dan echt helemaal wagenwijd open, of meer de ontgrendelde stand?

S-coda

Lid
Volgens mij is dit een VAG-kwaal. Ik heb eerder een Octavia gereden en daarvoor een paar maanden een Seat Altea als voorloopauto. Bij beide auto's openden de elektrische ramen spontaan, hoewel de auto was afgesloten en de sleutel gewoon in mijn keukenlade lag. Ik heb in beide gevallen die optie van de sleutel toen ongedaan laten maken door de dealer en daarmee was het probleem verholpen. Ik gebruik die optie toch niet (ik zou niet weten waarom ik op afstand mijn ramen zou willen openen of sluiten).

Ik heb dus nu de nieuwe Superb in combi Style Business besteld met onder meer als extra optie het panodak. Ik hoop niet dat dit wederom tot eenzelfde probleem gaat leiden...

edero

Forumguru
k gebruik dat op hete dagen vaak als de auto lang in de zon heeft gestaan: in één keer alle ramen tegelijk open en de auto even laten doorwaaien voordat ik instap en vertrek verhoogt het comfort aan het begin van de rit aanmerkelijk.

Of je parkeert, kijkt nog 1 keer om naar je trots :D en ziet dat je raam nog op een kier staat.
Soms dienen dit soort gemakken de mens !

Eerste indruk van mijn SIII is zeer positief.
Als ik een minpunt mag geven: na 15km rijden vond ik de manuele 6bak nogal wazig en soft aanvoelen. Versnellingen liggen dicht bijeen naar mijn gevoel en je kan bij manier van spreken schakelen met je pink.
Maar dit zal ook wel wennen.

Giant

Forumguru
Ik denk dat er na het lezen van diverse meldingen elders op het forum en na een check vandaag met mijn eigen Superb nog wel een kinderziekte gemeld kan worden: de rechter ruitensproeier die maar een beperkt deel van de ruit van sap voorziet. Het bovenste deel van de ruit blijft nagenoeg droog, ook als je stil staat en dus geen rijwind hebt.

Klopt! Bij mij Is de sproeierkop vervangen, maar dat heeft tot nu toe niet het gewenste effect. Het Is wel wat beter geworden, maar nog niet top. De garage dacht dat er mogelijk te weinig druk op komt aan de rechterkant. Ik ga er nog maar eens over nadenken of ik het eerder dan de eerste beurt verder wil laten onderzoeken.

Tuulster

Forumguru
Ik denk dat er na het lezen van diverse meldingen elders op het forum en na een check vandaag met mijn eigen Superb nog wel een kinderziekte gemeld kan worden: de rechter ruitensproeier die maar een beperkt deel van de ruit van sap voorziet. Het bovenste deel van de ruit blijft nagenoeg droog, ook als je stil staat en dus geen rijwind hebt.
Same here!
Vandaag na opmerkingen hier eens op gelet. Maaaaaaaaaar zou dat niet bewust zijn? Mijn ruit ordt namelijk perfct schoon gespoeld, dus volgt de proeier de wisser niet gewoon? ik heb er geen moeite mee, maar sproeier links is anders dan sproeier rechts..:jaja:

MarsMars

Senior Member
Ik heb vanavond eens extra opgelet, en het lijkt erop dat mijn rechter sproeier tegen de motorkap pist, en daardoor niet of nauwelijks mijn voorruit haalt. Gelukkig helpen de koplampsproeiers af en toe mee:tegek:

De sproeier achter is ook een speciaaltje: die spuit een deel op de rechterbovenhoek van de achterruit en de rest op de achterligger. Hoe dit nu komt ben ik nog niet achtergekomen :sterretjes:

En als laatste voor vandaag: er zit af en toe zoveel vocht in de koplampen dat je de xenon lamp niet kunt zien als je voor de auto staat, gewoon één dikke waas:mad:

edero

Forumguru

Haha, nouja zeg lees ik dit, had ik gisteren hetzelfde :jaja:! Dacht eigenlijk dat rechts misschien bevroren was, maar de sproeiers zijn verwarmd, en had ook al half uur gereden! Toch maar eens verder op letten :pieker:! Heb ik dan toch een S3 ipv een Rapid :maakmegek:

Brebelco

Actief lid
Vraagje:
Ik heb een superb 3 combi 1.6tdi met dsg.
Vroeger had ik weinig problemen met het start stoot omdat ik manueel reed. Nu met de automaat schakelt de S/S al in zelfs als ik nog aan het bollen ben. Zelfs zo erg dat als ik afrem voor een drempel dat hij even stopt en nadien terug start. Enorm vervelend.

Mocht ik dat laten programmeren dat het standaard uit staat, gaat dit dan veel effect hebben op mijn verbruik?

Stian

Actief lid
Hier hetzelfde qua ruitensproeiers. Donderdag voor het stekkertje naar de dealer, kunnen ze meteen naar de ruitensproeiers kijken. Ik laat even weten wat de dealer er van vindt.

@Brebelco
Ik heb hetzelfde met de 1.6TDI DSG, moet nu echt even snel met @Antera bellen. Verbruik is sowieso met 6.2/100 niet in de buurt van de folder.

Ik probeer vaak echt netjes te rijden, maar het verbruik komt echt totaal niet in de buurt van de opgave... Gemiddeld volgens mtc 15,8km per liter :shutup:

Wat kan antera daaraan veranderen dan?

Brebelco

Actief lid
@Brebelco
Ik heb hetzelfde met de 1.6TDI DSG, moet nu echt even snel met @Antera bellen. Verbruik is sowieso met 6.2/100 niet in de buurt van de folder.
Idem, ik kom uit op 6,2l/100km gemiddeld.
Maar aangezien onze firma berekend hoeveel procent je over het opgeven verbruik zit vraag ik me af hoeveel erbij komt als ik Start stop afzet, gemiddeld.

Bovenaan Onderaan