Kleine storingen / irritaties

Tinto

Forumguru
Ik probeer vaak echt netjes te rijden, maar het verbruik komt echt totaal niet in de buurt van de opgave... Gemiddeld volgens mtc 15,8km per liter :shutup:

Wat kan antera daaraan veranderen dan?
Dat kan Antera niet veranderen. Het opgegeven verbruik vloeit voort uit bijna laboratorium condities. En dat verbruik zal je bijna nooit halen. Misschien als je naar een tuner gaat voor eco tuning zal je misschien in de buurt komen van de fabrieksopgave

Tinto

Forumguru
Dat gaan we maar niet doen, ik hoef de diesel niet zelf te betalen namelijk :pieker:
Kan ik uit bovenstaande opmerking opmaken dat het een lease auto betreft?

Als dat zo is kijk dan eens naar je lease offerte. Daar staat het verbruik gespecificeert die de lease maatschappij aanhoudt. Deze is een stuk hoger dan die Skoda specificeert.

Kan ik uit bovenstaande opmerking opmaken dat het een lease auto betreft?

Als dat zo is kijk dan eens naar je lease offerte. Daar staat het verbruik gespecificeert die de lease maatschappij aanhoudt. Deze is een stuk hoger dan die Skoda specificeert.

Thanks voor de tip zal het eens bekijken. Als ik op de mtc site kijk zie ik onderstaande, dat van die andere gebruikers met dezelfde auto neem ik niet serieus :maakmegek:

Uw verbruik (km/liter)
15,6
MTc verbruik (km/liter) *
25,0
Verbruik volgens fabriek (km/liter)
25,0
Gemiddelde afwijking t.o.v. MTc verbruik (km/liter)
-9,4

Grensie

Nieuw lid
Vrijdag bij de dealer geweest. Rechter ruitenspoeier doet het niet. Dealer kon het niet direct oplossen. Auto moet naar de garage. Verder werkt de sensor van de voetbediening achterklep niet. Misschien hangt dit samen met de trekhaak (wegklapbaar). Geen problem met memorie standen stoel. Ben erg blij met de verwarmde voorruit. Werkt fantastisch. :D
Ben nu gebeld door de dealer, want klanten willen graag de lava blue in het echt bekijken. Voor wat hoort wat. Vervangen van de lelijke halogen bochten lampen door led door de dealer.. :yeehaa:

kentim

Actief lid
Die van mij begint wat mankementjes te vertonen... Ruitensproeier, precies tzelfde. Onderkant van de motorkap is brandschoon en de ruit haalt hij niet eens... :tongue: Daarnaast is bij mijn stoel van de bestuurder de stoelverwarming in de rug "kapot" / "heeft nooit gewerkt". Sinds enkele dagen werkt het stoelgeheugen ook niet meer. Knopjes doen niets meer, en als de auto met de sleutel van de vrouw opengemaakt wordt de stoel ook niet meer verplaatst (voorheen ging hij bij mijn sleutel prima op de plaats staan, en als mijn vrouw de auto meenam met haar sleutel ging alles op haar instellingen staan...) Merk overigens dat ik via het menu de optie ook niet meer uit kan zetten onder stoelen...

Daarnaast heb ik ook vaak het idee dat het Kessy systeem (contactloze sleutel) niet goed werkt. Starten e.d. werkt prima, maar soms raak ik de hendel van de deur aan en dan gebeurt er niets. Moet dan echt met de broekzak waar de sleutel inzit richting de deur gaan staan onderhand langs de hendel, en dan werkt ie.. Andere keren doet ie het perfect, dus is geen peil op te trekken...

tritus

Senior Member
Heb vandaag ook eens gelet op mijn ruitensproeier. In tegenstelling tot veel andere hier doet die van mij het prima!

Brebelco

Actief lid
Ruitensproeier hier net hetzelfde. Heb het eens proberen af te stellen en nu komt er toch al 1 straal tot int midden van de ruit... nog steeds niet wat het moet zijn.

Hier hetzelfde met de ruitensproeier. In het begin deden beide zijden het prima maar momenteel heeft de rechter te weinig druk. In eerste instantie dacht ik dat het met de winterse omstandigheden te maken had, maar inmiddels, na het lezen van bovenstaande, denk ik dat het ergens anders aan ligt. Misschien een verstopte leiding of zoiets....

MrEdge_

Forumguru
Thanks voor de tip zal het eens bekijken. Als ik op de mtc site kijk zie ik onderstaande, dat van die andere gebruikers met dezelfde auto neem ik niet serieus :maakmegek:

Uw verbruik (km/liter)
15,6
MTc verbruik (km/liter) *
25,0
Verbruik volgens fabriek (km/liter)
25,0
Gemiddelde afwijking t.o.v. MTc verbruik (km/liter)
-9,4
Heb ik ook met mijn huidige auto. Blijkbaar is die functie kapot, want ze houden de fabrieksopgave aan.
Als je op www.werkelijkverbruik.nl kijkt, krijg je wat meer realistische waarden te zien.

Voor een 1.6TDI DSG is dat 5.7 liter per 100 km ipv de 4 liter die de fabriek opgeeft. Nog steeds 1 op 17.5 trouwens.

eeuwige_student

Actief lid
Ik heb ook al gezocht naar de cd-speler om een nieuwe cd af te spelen. Uiteindelijk thuis maar op de usb-stick erbij gezet en geconcludeerd dat ik vermoedelijk gewoon te ouderwets ben met cd's. Om een beetje trendy te zijn en met de tijd mee te gaan, hoop ik dat er binnenkort wel een lp-speler te koop is. :-)

HaycoOnline

Donateur
Ook ik had ruitensproeier problemen net als velen van jullie. Gisteren bij de dealer geweest. Ondertussen is voor dit probleem een oplossing uit Tsjechië gekomen. En staat het probleem ook als bekend gemeld in de Skoda systemen met uitleg en de aangepaste nieuwe onderdelen. De nieuwe oplossing is bij mij doorgevoerd en nu werkt het allemaal goed. De sproeiers sproeien zoals dat hoort. Mocht je nog problemen hebben, er is dus nu een erkende Skoda oplossing om het definitief op te lossen.

Brebelco

Actief lid
Ook ik had ruitensproeier problemen net als velen van jullie. Gisteren bij de dealer geweest. Ondertussen is voor dit probleem een oplossing uit Tsjechië gekomen. En staat het probleem ook als bekend gemeld in de Skoda systemen met uitleg en de aangepaste nieuwe onderdelen. De nieuwe oplossing is bij mij doorgevoerd en nu werkt het allemaal goed. De sproeiers sproeien zoals dat hoort. Mocht je nog problemen hebben, er is dus nu een erkende Skoda oplossing om het definitief op te lossen.
Bedankt voor de feedback.
Weet je ook wat ze hebben aangepast?

RefleCs

Forumguru
Sinds MY2016 hebben zover mij bekend de Admundsen en de Columbus beide geen CD/DVD speler meer aan boord.

Bovenaan Onderaan