Kleine storingen / irritaties

HaycoOnline

Donateur
Bedankt voor de feedback.
Weet je ook wat ze hebben aangepast?
Om eerlijk te zijn. Ze hebben het mij keurig verteld en uitgelegd. Maar ik kan het niet meer uitschrijven wat er nou allemaal is veranderd, iets met een T stuk. Maar als je meer info wilt hebben, ik kan ze wel vragen.

eeuwige_student

Actief lid
Goed om te weten, dan mag mijn garage daar binnenkort ook iets aan gaan doen.

In de categorie irritaties heb ik er nog een paar.

Als het hard regent, wissen de ruitenwissers het water opzij. Vervolgens gaat het aan de linkerzijde over de a-stijl waarna het in golven over mijn zijraam gaat. Het zicht door de ruit en spiegel is dan gewoon slecht. Blijkbaar wordt het water dus niet goed door de wind over het dak afgevoerd.

De wegligging had van mij ook iets beter gekund. Ik had hiervoor een volvo v50. Die lag een stuk strakker op de weg en was minder gevoelig voor zijwind. Nu zullen de 16" winterbanden de wegligging niet bevorderen, maar ik snap wel waarom een aantal mensen de auto al heeft verlaagd.

Dirkmk1

Senior Member
Een V50 of een Superb zijn ook wel echt hele andere auto's op alle vlakken, denk niet dat je dit zomaar kan vergelijken.

Oplossing voor je zijraam, ik heb mijn zijramen en buitenspiegels keurig voorzien van een mooie laag rain-X of een vergelijkbaar anti-regen product. (wel echt heel goed uitpoetsen) Bij mij "vliegt" het regenwater er nu af en het zicht is een stuk beter.

Zelfs mijn voorruit en achterruit heb ik ermee behandeld. Ik herhaal dit eens in de 5 maanden. Als je agressief actief was schuim of shampoo gebruikt zal je het eerder moeten herhalen.

Vandaag opgehaald! Rijdt super.
Heb alleen een vraagje. Ik heb een elektrische achterklep die goed werkt.
Alleen we krijgen hem niet open dmv de voet bewezig. Doe ik iets fout? Of zit dit er niet meer op.

Ik zal morgenavond de gebruiksaanwijzing maar door nemen.
Ben vanavond de taxi chauffeur iedereen wil een blokje om.

Wally

Nieuw lid
Net een brief van Skoda gehad dat de auto terug moet naar de garage (terugroep actie). Iets met een stekker die los kan raken en daardoor storing in de electronica kan veroorzaken.

Het rechter portier lijkt iets meer windgeluid te maken dan links. Kan niet ontdekken waar het verschil zit, want rubbers zien er goed uit.

Verder gewoon extreme tevreden over deze auto! Geen spijt van mijn 3e Skoda.

Algemeen: erg tevreden. Fijne auto.

Paar puntjes:

* overmatig windruis op 2 deuren

* brom/resonantie in de buurt van de tellerklok (schijnt inmiddels een oplossing voor te zijn)

* overmatig trillen van (lege) passagiersstoel bij 110 km/h (hinderlijk vanwege klapperende DVD schermen) - ben benieuwd of anderen dit trillen herkennen of dat er in een band/wiel iets niet goed zit

Tuulster

Forumguru
brom/resonantie in de buurt van de tellerklok (schijnt inmiddels een oplossing voor te zijn)

Dit is bij mij een resonantie in het klepje van het vakje links naast het stuur.
Test: hoor je de resonantie, bakje opzetten en naar beneden aandrukken! Resonantie weg.....;)

Staat op mijn lijstje bij volgend bezoek dealer :jaja:

Giant

Forumguru
@Tuulster die heb ik ook. Maar lang niet altijd. Als ik mijn duim tussen de kier tussen het linker voorportier en het dashboard druk (hard) dan is het weg. Als ik doe wat jij doet (bakje naar beneden drukken) lukt het niet altijd om het 'geknisper' weg te krijgen. Wat ik nog moet proberen is om het kleine opgeplakte hoesje op de zijkant van het dashboard waar het servicebeurt kaartje in geschoven is te verwijderen. Die verdenk ik ook.

Mijn kenteken plaat op de achterkant staat bol. Is dit bekend bij iemand?
Lijkt erop dat het midden alleen vastgeschroefd zit.

RefleCs

Forumguru
Nou naast dat het bij jezelf bekend is wellicht wat mensen die je op de weg zijn tegen gekomen? :pardon::tegek:

Het lijkt mij dat ze die niet helemaal lekker gemonteerd hebben. Een kwestie van even een bezoekje aan de dealer en die moeten dat maar weer in orde maken lijkt mij.

carfreak24

Forumguru
Dat van die kentekenplaat herken ik.. Denk dat het aan het soort houder ligt en dat ze waarschijnlijk de voorgeboorde gaten in de klep gebruiken voor de popnagels. Daardoor gaan de kanten wat naar voren staan. Is geen reuzeissue, toch ?
Komt wel bij een beurtje.

Nee zeker geen reuze issue. Ze hebben er de kentekenplaten met opgelegde letters opgezet. Ziet er mooi uit alleen viel me op dat de plaat aan de buitenkanten zo week.

Schep

Forumguru
Twee dingetjes na 500 km:
- De adaptive light assist (met wimpers) levert toch af en toe wat geknipper op op provinciale wegen. Werkt dus kennelijk niet helemaal 100%. Jammer, want ik had het juist besteld voor de donkere provinciale wegen zonder het tegemoetkomend verkeer te hinderen
- Normaal staat mijn auto in een garage, maar vannacht heeft ie buiten in de regen gestaan. Toen ik vanmorgen instapte hoorde ik een getik vanuit de achterkant van de auto komen. Geen tijd gehad om het goed te beluisteren/bekijken, maar het leek op druppels die ergens op een stuk plastic vielen, ergens links achter. Gaat om een combi met panoramadak. Meer mensen dit issue?
Sinds MY2016 hebben zover mij bekend de Admundsen en de Columbus beide geen CD/DVD speler meer aan boord.
Mijn MY2016 (productie week 2/2016) Columbus heeft nog wel een CD/DVD speler aan boord. Staat voor de Columbus ook nog altijd in de brochure.

Bovenaan Onderaan