Kleine storingen / irritaties

RefleCs

Forumguru
Klopt inderdaad ik was ook al gecorrigeerd door de dealer ;) Je moet namelijk wel DVD's af kunnen spelen :)

Enkele bedenkingen na 1200km met een manuele TDI 190 Combi:

-Zijn er hier nog rijders met manuele versnellingsbak? Ik merk in 1ste versnelling dat het vermogen vanaf 2000tpm (TDI 190) abrupt dichtgeknepen wordt. Dit waarschijnlijk om de aandrijflijn te beschermen. Dit irriteert me af en toe wat omdat het toch wel duidelijk te voelen is.

-Ruitenwisser achteraan die te pas en te onpas mee werkt bij regenweer, zelfs als er geen druppel water op de achterruit staat en wanneer de wisser voor-achter in neutrale stand staat (wel met autmatische wisfunctie aan, dus 1 klik omhoog). Kan dit gewijzigd worden zodat enkel de voorruit gewist wordt?

-Rechter zijspiegel die in parkeerstand blijft staan na achteruitrijden, dus wanneer ik weer aan het rijden ben. Wanneer ik die dan terug manueel in goede positie plaats, is de linker spiegel ook volledig uit positie gebracht.

Overigens ben ik zeer positief over de wagen. Geen rammels of gepiep hier, nauwelijks vocht in koplampen (wagen staat in garage). *Hout vasthouden*
Wat betreft verbruik zit ik bij gemengd gebruik na 1200km rond 6.0 liter/100km of 1/16.7 voor de Nederlanders.
Bij 120km/u op cc duikt hij vlot onder 6l/100km, en aan 100km/u op cc danst hij rond de 5.2l/100km.

RefleCs

Forumguru
Volgens mij kan je de wisser op de achterruit instellen of deze mee moet in de automatische wis stand. Dat meen ik ergens in de handleiding gelezen te hebben.

Schep

Forumguru
-Ruitenwisser achteraan die te pas en te onpas mee werkt bij regenweer, zelfs als er geen druppel water op de achterruit staat en wanneer de wisser voor-achter in neutrale stand staat (wel met autmatische wisfunctie aan, dus 1 klik omhoog). Kan dit gewijzigd worden zodat enkel de voorruit gewist wordt?
Dat kan ingesteld worden: Skoda handleiding

MarsMars

Senior Member
- Normaal staat mijn auto in een garage, maar vannacht heeft ie buiten in de regen gestaan. Toen ik vanmorgen instapte hoorde ik een getik vanuit de achterkant van de auto komen. Geen tijd gehad om het goed te beluisteren/bekijken, maar het leek op druppels die ergens op een stuk plastic vielen, ergens links achter. Gaat om een combi met panoramadak. Meer mensen dit issue?
Ik heb dat rechtsachter, maar alleen als de motor loopt: als ik die uitzet is het gedruppel ook direct weg!

Schep

Forumguru
Ik heb dat rechtsachter, maar alleen als de motor loopt: als ik die uitzet is het gedruppel ook direct weg!
Huh? Da's bijzonder. Het is bij jou dus ook weg bij een actief start/stop systeem? Of alleen als het contact echt uit staat?

MarsMars

Senior Member
Huh? Da's bijzonder. Het is bij jou dus ook weg bij een actief start/stop systeem? Of alleen als het contact echt uit staat?
Ik weet alleen als ik de motor uitzet dat het weg is. Nog niet opgevallen icm met start/stop systeem.

Dit is bij mij een resonantie in het klepje van het vakje links naast het stuur.
Test: hoor je de resonantie, bakje opzetten en naar beneden aandrukken! Resonantie weg.....;)

Zit helaas niet in het bakje. Lijkt meer een resonantie in het dashboard die doorgegeven wordt vanuit motorcompartiment. Is gelukkig volgens de dealer een oplossing voor beschikbaar.

Verbruik van de 2.0 TDI 150 pk H6 = .......na 4000 km..... 1 L : 18,2 km :cheer::D:thumbsup:

Ben wel benieuwd of andere SIII rijders ook bij 110 km/h last hebben van een trillende rugleuning van de passagiersstoel

oco1979

Forumguru
die 2.0tdi motoren doen dat goed op verbruikscijfer bij lange afstanden.
Die 1.6tdi motoren daar in tegen.
Het blijft geen lichte wagen die S3,2.0tdi heeft meer koppel,wat goed is om iets in beweging te doen.

Giant

Forumguru
@FrancisZ06 Ook ik heb met mijn 2.0 tdi tegen de 2.000 toeren dat de motor ineens inhoudt. Niet altijd, ik heb de indruk dat het vaker voorkomt als je rustig optrekt en ook als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is. Als het voorkomt merk je dat echt goed, soepel door trekken is er dan niet meer bij. Kan hier sprake zijn van een turbo gat? En zou de dealer dit kunnen uitlezen?

Laatst bewerkt:

MennoW

Forumguru
Enkele bedenkingen na 1200km met een manuele TDI 190 Combi:

-Zijn er hier nog rijders met manuele versnellingsbak? Ik merk in 1ste versnelling dat het vermogen vanaf 2000tpm (TDI 190) abrupt dichtgeknepen wordt. Dit waarschijnlijk om de aandrijflijn te beschermen. Dit irriteert me af en toe wat omdat het toch wel duidelijk te voelen is.

Houd bij mij absoluut niet in.
Misschien dat je de tractioncontrol ervaart?
Je kan de traction control op sportstand zetten of helemaal uit.
Dat eens proberen of die het dan ook nog doet.

barthoefs

Senior Member
Straks Rain-X aanbrengen want het water plakt nogal aan de zijruiten. Ook stroomt het nogal lastig van de voorruit op de zijruiten.

@FrancisZ06 Ook ik heb met mijn 2.0 tdi tegen de 2.000 toeren dat de motor ineens inhoudt. Niet altijd, ik heb de indruk dat het vaker voorkomt als je rustig optrekt en ook als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is. Als het voorkomt merk je dat echt goed, soepel door trekken is er dan niet meer bij. Kan hier sprake zijn van een turbo gat? En zou de dealer dit kunnen uitlezen?

Bij mij is het enkel en alleen in eerste versnelling. Ik weet niet als het enkel bij koude motor is, dit moet ik nog eens testen. In de andere versnellingen houdt hij niet in. Integendeel, vanaf 1800tpm voel je een aangename duw in de rug.
Volgens mij ligt het niet aan de tractiecontrole, zo abrupt ben ik nog niet vertrokken in 1ste versnelling.

Schep

Forumguru
Geen kleine irritatie, maar wel een kleine schade.
Auto is een week oud en er zit al een kras op de achterbumper. Erg hoog, hij loopt van het achterlicht naar beneden richting de achterklep. Geen idee what happened. Ik houd het maar op kinderen of (rare) parkeerschade.
Ben er flink zuur van.

RefleCs

Forumguru
Mooi crap idd.... op onze mini ook weer een schade erbij door spelende kinderen. Mijn kinderen zijn opgevoed dat ze bij ons komen als er iets dergelijks is gebeurd zodat wij passende acties kunnen ondernemen. Helaas ontbreekt het sommige ouders zelf al aan opvoeding..... grrr

Bovenaan Onderaan