Dat kan ingesteld worden: Skoda handleiding-Ruitenwisser achteraan die te pas en te onpas mee werkt bij regenweer, zelfs als er geen druppel water op de achterruit staat en wanneer de wisser voor-achter in neutrale stand staat (wel met autmatische wisfunctie aan, dus 1 klik omhoog). Kan dit gewijzigd worden zodat enkel de voorruit gewist wordt?
Ik heb dat rechtsachter, maar alleen als de motor loopt: als ik die uitzet is het gedruppel ook direct weg!- Normaal staat mijn auto in een garage, maar vannacht heeft ie buiten in de regen gestaan. Toen ik vanmorgen instapte hoorde ik een getik vanuit de achterkant van de auto komen. Geen tijd gehad om het goed te beluisteren/bekijken, maar het leek op druppels die ergens op een stuk plastic vielen, ergens links achter. Gaat om een combi met panoramadak. Meer mensen dit issue?
Huh? Da's bijzonder. Het is bij jou dus ook weg bij een actief start/stop systeem? Of alleen als het contact echt uit staat?Ik heb dat rechtsachter, maar alleen als de motor loopt: als ik die uitzet is het gedruppel ook direct weg!
Ik weet alleen als ik de motor uitzet dat het weg is. Nog niet opgevallen icm met start/stop systeem.Huh? Da's bijzonder. Het is bij jou dus ook weg bij een actief start/stop systeem? Of alleen als het contact echt uit staat?
Dit is bij mij een resonantie in het klepje van het vakje links naast het stuur.
Test: hoor je de resonantie, bakje opzetten en naar beneden aandrukken! Resonantie weg.....
Ben wel benieuwd of andere SIII rijders ook bij 110 km/h last hebben van een trillende rugleuning van de passagiersstoel
Enkele bedenkingen na 1200km met een manuele TDI 190 Combi:
-Zijn er hier nog rijders met manuele versnellingsbak? Ik merk in 1ste versnelling dat het vermogen vanaf 2000tpm (TDI 190) abrupt dichtgeknepen wordt. Dit waarschijnlijk om de aandrijflijn te beschermen. Dit irriteert me af en toe wat omdat het toch wel duidelijk te voelen is.
Straks Rain-X aanbrengen want het water plakt nogal aan de zijruiten. Ook stroomt het nogal lastig van de voorruit op de zijruiten.
@FrancisZ06 Ook ik heb met mijn 2.0 tdi tegen de 2.000 toeren dat de motor ineens inhoudt. Niet altijd, ik heb de indruk dat het vaker voorkomt als je rustig optrekt en ook als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is. Als het voorkomt merk je dat echt goed, soepel door trekken is er dan niet meer bij. Kan hier sprake zijn van een turbo gat? En zou de dealer dit kunnen uitlezen?
Ja inderdaad. Ruiten gisteren proper gemaakt en Rain-X ingewreven tot mijn armen pijn deden. Nieuwe auto is goede training.Vooral aan de bestuurderskant lopen er hele rivieren langs het zijraam, zeer irritant.
Ja inderdaad. Ruiten gisteren proper gemaakt en Rain-X ingewreven tot mijn armen pijn deden. Nieuwe auto is goede training.