Kleine storingen / irritaties

Lichtpakket. Lane assist ben ik overigens bij de Superb geen fan van (vreemd gevoel in de middenstand van het stuur).
Ik dacht dat het op mijn auto zou zitten omdat ik dsg en adaptive cruise control op heb besteld. Ik had dit niet verwacht bij een licht pakket.( xenon zit er wel op)

Brebelco

Actief lid
Nog een kleine irritatie vastgesteld.
Wanneer ik na een lange rit de bestuurdersdeur dichtdoe hoor ik een soort getril onder mijn auto. Komt vrij goedkoop over.
Precies alsof er iets los zit...

Na korte ritten heb ik dit niet.

MarsMars

Senior Member
Huh? Da's bijzonder. Het is bij jou dus ook weg bij een actief start/stop systeem? Of alleen als het contact echt uit staat?
Ja, als de motor voor het stoplicht afslaat is het gedruppel direct weg. Het vreemde is als ik daarna weer ga rijden dat het gedruppel niet terugkomt :sterretjes:

plas0108

Forumguru
Zijn jullie tevreden over de achterruitverwarming (combi)? Bij mijn achterruitverwarmng heb ik het gevoel dat deze niet warm genoeg wordt. De ruit blijft deels beslagen tussen de verwarmingsdraden.

MarsMars

Senior Member
Zijn jullie tevreden over de achterruitverwarming (combi)? Bij mijn achterruitverwarmng heb ik het gevoel dat deze niet warm genoeg wordt. De ruit blijft deels beslagen tussen de verwarmingsdraden.
Is mij nog niet opgevallen, ook toen het nog vroor was de achterruit snel vrij van ijs en vocht.

Schep

Forumguru
Kleine irritatie is weten dat mijn Sup nu op de parkeerplaats van de luchthaven staat.
Kleine opluchting was dan wel weer dat ik van Europcar een Octavia meekreeg als huurauto. Honey I shrunk the Superb :D

xATTvJt.jpg

thijskok

Senior Member
irritaties: 1. gaat de richtingaanwijzer aan bij lage snelheid dan valt bij elke knipper de DAB/radio uit en hoor je even niets. 2. zweet rug bij volledige leren bekleding:TIP betaal de extra 499 en neem geperforeerd leer (kost mij nu achteraf 2450 euro!) 3. starende mede weggebruikers op de A1..:laugh:

Van Hoften

Forumguru
Dat is vreemd @thijskok: geperforeerd leer kostte mij bij de dealeroptie nul extra. Overigens wel een aanrader bij stoelverwarming. Van het wegvallen van de radio bij gebruik van de richtingaanwijzer heb ik geen last.

eeuwige_student

Actief lid
Het zal vast wel mijn onhandigheid zijn.....

Maar ben ik de eerste die onder het rijden zonder te kijken het schuifje van het kleine opbergvakje / bekerhouder wil openen en erachter komt dat daarvoor een elektronische schakelaar zit die precies hetzelfde aanvoelt? :bloos:

Brebelco

Actief lid
Het zal vast wel mijn onhandigheid zijn.....

Maar ben ik de eerste die onder het rijden zonder te kijken het schuifje van het kleine opbergvakje / bekerhouder wil openen en erachter komt dat daarvoor een elektronische schakelaar zit die precies hetzelfde aanvoelt? :bloos:
Haha :D
De functie is wel niet hetzelfde..
Stond je abrupt stil?

eeuwige_student

Actief lid
Nee, gaat wel gelijk remmen, maar op de snelweg sta je niet gelijk stil. Als je hem loslaat stopt die weer. Geloof me, dat doe je snel:-)

Jurg

Nieuw lid
Al eerder opgevallen, maar vandaag eens extra op gelet:

Als de ACC de auto begint af te remmen op de rechterbaan, dan stuurt de lane assist regelmatig (dus niet altijd) tegen als je comfort-knipperlicht naar links gebruikt om in te gaan halen.
De auto begint bij het gebruik van het knipperlicht al wel te accelereren, maar stuurt dus tegen bij het naar links gaan.
Dit gebeurt pas als de auto eerst redelijk vertraagd is door het ACC op de rechterbaan.

Bij het normaal gebruik van "comfort knipperen" merk ik niks van eventueel tegensturen van lane assist.

Iemand anders hier ook last van?

Gisteren mijn Superb opgehaald..wat een enorme lel van een auto, maar wat rijdt die lekker...en....gewoon 220V achterin ;), lane assist en acc, led verlichting, ik vind het allemaal geweldig..wat werkt er bij mij niet? rechterspiegel zou naar beneden moeten gaan als je hem in z'n achteruit zet, bij mij gaat de spiegel omhoog...dus....da's nie handig ;)
dus daarvoor moet ie nog effe terug, en de radio gaat harder als je sneller gaat rijden, dat vind ik ook irritant..maar dat moet ik in de colombus nog wel kunnen aanpassen hoop ik ;)

Bovenaan Onderaan