Kleine storingen / irritaties

Tinto

Forumguru
Gisteren mijn Superb opgehaald..wat een enorme lel van een auto, maar wat rijdt die lekker...en....gewoon 220V achterin ;), lane assist en acc, led verlichting, ik vind het allemaal geweldig..wat werkt er bij mij niet? rechterspiegel zou naar beneden moeten gaan als je hem in z'n achteruit zet, bij mij gaat de spiegel omhoog...dus....da's nie handig ;)
dus daarvoor moet ie nog effe terug, en de radio gaat harder als je sneller gaat rijden, dat vind ik ook irritant..maar dat moet ik in de colombus nog wel kunnen aanpassen hoop ik ;)
Gefeliciteerd met je nieuwe Superb! In welke stand staat je spiegel knop als hij omhoog gaat? Bij mij werkt de spiegel alleen als ik hem op R zet
 

tritus

Senior Member
Gisteren mijn Superb opgehaald..wat een enorme lel van een auto, maar wat rijdt die lekker...en....gewoon 220V achterin ;), lane assist en acc, led verlichting, ik vind het allemaal geweldig..wat werkt er bij mij niet? rechterspiegel zou naar beneden moeten gaan als je hem in z'n achteruit zet, bij mij gaat de spiegel omhoog...dus....da's nie handig ;)
dus daarvoor moet ie nog effe terug, en de radio gaat harder als je sneller gaat rijden, dat vind ik ook irritant..maar dat moet ik in de colombus nog wel kunnen aanpassen hoop ik ;)

Je moet je verstelknop van de buitenspiegels op R of L zetten, de versnelling in z'n achteruit en dan de buitenspiegel op de stand afstellen die jij dan prettig vind. Wanneer je de auto dan de volgende keer weer in z'n achteruit zet gaat de spiegel automatisch weer naar de ingestelde stand.
 

Tinto

Forumguru
Je moet je verstelknop van de buitenspiegels op R of L zetten, de versnelling in z'n achteruit en dan de buitenspiegel op de stand afstellen die jij dan prettig vind. Wanneer je de auto dan de volgende keer weer in z'n achteruit zet gaat de spiegel automatisch weer naar de ingestelde stand.
Moet je hem dan op L of R laten staan nadat je hem hebt ingesteld? Of gewoon op het puntje?
 

tritus

Senior Member
Op R als je wilt dat je rechter spiegel zich versteld bij achteruitrijden. En op L... Je raad het al, voor je linker spiegel.
 

Tinto

Forumguru
Maar zou het toch handiger vinden als ze allebei omlaag gingen zodat je aan beide zijden de witte lijnen van het parkeervak kan zien.
 

dirkr

Senior Member
Maar zou het toch handiger vinden als ze allebei omlaag gingen zodat je aan beide zijden de witte lijnen van het parkeervak kan zien.

Jah ok, maar als je goed staan aan 1 kant sta je normaal wel goed aan beide kanten :)
Anders moet je de knop verzetten na het kijken (tenzij je tegelij in 2 richtingen kan kijken :tongue:)
 

Giant

Forumguru
Ik zou daar de camera voor gebruiken (als je die hebt).
Gisteren reed ik onderweg naar Tsjechië bij Berlijn en daar heb ik een paar (natte-) sneeuwbuien op mijn Superb gehad. Daar is de dolfijnenneus van de ACC niet van gediend en dan krijg je de melding tussen je klokken dat de sensor geen signaal kan ontvangen of zo. Maar dan kan je dus ook geen niet-adaptieve cruise control inschakelen? Da's wel jammer, want dan moet je dus weer met het voetje op het gaspedaal, uren lang op das Autobahn en daar worden we natuurlijk niet blij (maar wel moe) van.
Trouwens, heel veel Superbs 2 en andere Skoda's gezien in Tsjechië, maar slechts 1 Superb 3 (hatchback). Eerst moest Nederland voorzien worden denk ik:jaja:
 
Laatst bewerkt:

dirkr

Senior Member
Ik zou daar de camera voor gebruiken (als je die hebt).
Gisteren reed ik onderweg naar Tsjechië bij Berlijn en daar heb ik een paar (natte-) sneeuwbuien op mijn Superb gehad. Daar is de dolfijnenneus van de ACC niet van gediend en dan krijg je de melding tussen je klokken dat de sensor geen signaal kan ontvangen of zo. Maar dan kan je dus ook geen niet-adaptieve cruise control inschakelen? Da's wel jammer, want dan moet je dus weer met het voetje op het gaspedaal, uren lang op das Autobahn en daar worden we natuurlijk niet blij (maar wel moe) van.
Trouwens, heel veel Superbs 2 en andere Skoda's gezien in Tsjechië, maar slechts 1 Superb 3 (hatchback). Eerst moest Nederland voorzien worden denk ik:jaja:


Valt de cruise control niet terug op normale werking als de ACC niet werkt?
Anders is het wel irritant ja..
 

Giant

Forumguru
Klopt, als de sensor geen goed beeld door krijgt kan je helemaal niet meer op cruise control rijden. Behoorlijk irritant ja:angry:
 

Tinto

Forumguru
Normaliter sta je dan wel goed. Maar bij ons in de regio zijn de parkeervakken soms zo smal dat als je links of rechts goed staat dan bijna eruit staat aan de andere kant
 

soerte

Lid
Je moet je verstelknop van de buitenspiegels op R of L zetten, de versnelling in z'n achteruit en dan de buitenspiegel op de stand afstellen die jij dan prettig vind. Wanneer je de auto dan de volgende keer weer in z'n achteruit zet gaat de spiegel automatisch weer naar de ingestelde stand.

Dus zo werkt het .. ik dacht dat het stuk was bij mij. :banghead:
 

soerte

Lid
Al eerder opgevallen, maar vandaag eens extra op gelet:

Als de ACC de auto begint af te remmen op de rechterbaan, dan stuurt de lane assist regelmatig (dus niet altijd) tegen als je comfort-knipperlicht naar links gebruikt om in te gaan halen.
De auto begint bij het gebruik van het knipperlicht al wel te accelereren, maar stuurt dus tegen bij het naar links gaan.
Dit gebeurt pas als de auto eerst redelijk vertraagd is door het ACC op de rechterbaan.

Bij het normaal gebruik van "comfort knipperen" merk ik niks van eventueel tegensturen van lane assist.

Iemand anders hier ook last van?

Alleen als er een voertuig in de dode hoek wordt gesignaleerd .. weet je zeker dat dat bij jou niet heet geval is?
 

Jurg

Nieuw lid
@soerte Kan zijn dat de auto die me net inhaalde en waarachter ik gas wilde geven om in te halen volgens de dode hoek sensor nog wel in de gevaren zone zat. Zou inderdaad een verklaring kunnen zijn voor het tegensturen. De handleiding meld dat het dode hoek hulp systeem het stuur laat trillen als het knipperlicht wordt gebruikt bij een aanwezig voertuig naast je.
 

Giant

Forumguru
Net een dagje op das Atobahn doorgebracht onderweg terug uit het geboorteland van mijn Superb waarbij het me opviel dat de ACC tot 160 km/h functioneert. Nu is dat niet nieuw en staat er op het forum genoeg over een variant die meer aan kan en die in Nederland meen ik niet verkrijgbaar is, maar ik wist niet dat je de cruise control daarboven helemaal niet meer kunt gebruiken (dus ook niet zonder de adaptieve regeling). Da's minder...
 

paultie

Forumguru
Net een dagje op das Atobahn doorgebracht onderweg terug uit het geboorteland van mijn Superb waarbij het me opviel dat de ACC tot 160 km/h functioneert. Nu is dat niet nieuw en staat er op het forum genoeg over een variant die meer aan kan en die in Nederland meen ik niet verkrijgbaar is, maar ik wist niet dat je de cruise control daarboven helemaal niet meer kunt gebruiken (dus ook niet zonder de adaptieve regeling). Da's minder...

Hmm... Ik heb deze optie wel op m'n superb zitten. Tot 210 km/u de ACC gebruiken... Tjah voordeel van import :jaja:
 
Bovenaan Onderaan