Kleine storingen / irritaties

RefleCs

Forumguru
Ach dan heb ik nog wat te doen. Al die hulpsystemen maken jou niet wakkerder :tongue:

Daarnaast vond ik de meerprijs van de DSG belachelijk hoog.

RefleCs

Forumguru
Ja dat ben ik met je eens Michel, het schakelen met ACC gaat wat houterig met een handbak maar het gaat.

Stone

Actief lid
Iemand al ervaring met aanpassing gaspedaal respons? Ben nieuwsgierig of dit echt de moeite waard is om aan te passen.

VolvoFox

Senior Member
Vandaag (weer) naar de garage geweest: nu vanwege melding "uitlaatgascontrolesysteem". Dealer heeft hem uitgelezen en zou komen doordat hij tijdens het roetfilterregeneratieproces meerdere keren een te laag toerental zou hebben gehad. Ik vind het vreemd. En nu lees ik in de handleiding dat er een melding zou verschijnen op het moment dat het roetfilter vol is en schoongebrand wordt. Nog nooit gezien. Wie kan dit toelichten?

Bij het stoppen en openen van het bestuurdersportier krijg ik regelmatig de melding 'Hendel/pook in P stand zetten' terwijl deze al in P stand staat.

RoyV1982

Forumguru
Ja al een paar maand heerlijke aanpassing!

Sent from my VF-895N using Tapatalk
Aanpassen gasresponse gaat ook via VCDS toch?

Ik heb de vraag aan VAGtechniek gesteld maar die gaven aan dit niet via VCDS aan te kunnen passen. Overige aanpassingen zouden ze wel kunnen doen..

Stone

Actief lid
zijn er personen in vlaanderen die aanpassingen kunnen doen aan de software zoals de gasresponse ed.? ik heb wel enkele dingen die ik zou willen laten aanpassen.

Antera

Donateur
Bij het stoppen en openen van het bestuurdersportier krijg ik regelmatig de melding 'Hendel/pook in P stand zetten' terwijl deze al in P stand staat.

Dan zou ik toch even langs de dealer gaan of je hebt hem niet goed in P staan of er zit een afwijking in je pook op ene of andere manier zodat hij het niet goed zie.

Vandaag (weer) naar de garage geweest: nu vanwege melding "uitlaatgascontrolesysteem". Dealer heeft hem uitgelezen en zou komen doordat hij tijdens het roetfilterregeneratieproces meerdere keren een te laag toerental zou hebben gehad. Ik vind het vreemd. En nu lees ik in de handleiding dat er een melding zou verschijnen op het moment dat het roetfilter vol is en schoongebrand wordt. Nog nooit gezien. Wie kan dit toelichten?

Regeneren laat hij niet zien vaak wel te merken aan eht feit dat de motor dan wat verhoogd stationair loopt en wat bromt. Vol zitten dat word daarmee voorkomen of uitgesteld. Als hij vol zit dan kan het regeneren niet altijd helpen en je een nieuw filter kosten

VolvoFox

Senior Member
@Antera Bedankt voor je reactie. Ik ben bekend met het regenereren, maar in de manual staat dat er een melding verschijnt op het moment dat het proces plaatsvindt. En die heb ik nog nooit gezien. Zie de foto. roetfilter.jpg

Brebelco

Actief lid
Nog iets wat me al een tijdje opgevallen is en stoort...
De ruitensproeier achteraan.

Eenmaal je deze activeert sproeit hij de vloeistof op de ruit. Meteen start de ruitenwisser met wissen zonder even te wachten. Dit heeft als gevolg dat de ruitenwisser een klein deeltje van de vloeistof meeneemt over heel de ruit. Tijdens deze beweging blijft de sproeier vloeistof sproeien.
Maar dus wanneer de ruitenwisser terug komt veegt hij alle vloeistof gewoon naar beneden richting de koffer maw 0,0 effect...

Nog mensen die dit herkennen?

gdisselkoen

Forumguru
Niet echt een heel groot probleem, maar wel iets om voor langs de dealer te gaan. Rubber aan de binnenkant van het rechter voorportier laat los. Vandaag even langs een dealer gegaan hier voor en deze heeft het weer vast gezet. Rubber moet wel vervangen worden. Helaas momenteel niet op voorraad bij PON. Zodra het er is wordt het vervangen. Auto is 4 weken oud, en er staat 3450 KM op den teller.

Skoda user1970

Actief lid
Doorgescheurd scharnierpunt van hoekjes om bagage vast te zetten in de kofferruimte.

Gebeurd tijdens het loshalen van een van de hoekjes van het tapijt in de kofferruimte. :nailbiting:
Ben echt geen "Brutus".
Wie herkend dit?

Een nieuw hoekje ligt klaar.
Pluim voor Hegeman Arnhem voor de vlotte service.

Gr Steef

Bovenaan Onderaan