Kleine storingen / irritaties

BBO

Senior Member
Bij mijn SII had ik ook last van gekraste wijzerplaat. Bij mijn Volvo V70 niet. Misschien dat de premium merken bij zo'n detail's net iets kwalitatiever materiaal gebruiken om deels hun meerprijs te verantwoorden?

Canon-Eye

Forumguru
Misschien dat de premium merken bij zo'n detail's net iets kwalitatiever materiaal gebruiken om deels hun meerprijs te verantwoorden?
Zou het niet andersom zijn, namelijk dat het gebruik van iets betere en duurdere materialen (mede) leidt tot een hogere eindprijs?
Die hogere prijs lijkt me immers geen doel op zichzelf (een hogere marge dan weer wel, denk ik...) :pardon:

hemi24

Forumguru
Bij mijn SII had ik ook last van gekraste wijzerplaat. Bij mijn Volvo V70 niet. Misschien dat de premium merken bij zo'n detail's net iets kwalitatiever materiaal gebruiken om deels hun meerprijs te verantwoorden?

Premium begint nog niet bij Volvo...

Level42

Forumguru
En hoe maak je het dan droog? Moet je altijd even voor wrijven en dat levert op dit superzachte plastic direct krassen op. Moesten dit uit glas maken, voor gewichtsbesparing niet goed, maar blijft tenminste mooi

Tja....ik heb er nooit zo opgelet...misschien niet pietje-precies genoeg....

Glas is uiteraard een no-go i.v.m. de crash veiligheid !!!

BBO

Senior Member
Zou het niet andersom zijn, namelijk dat het gebruik van iets betere en duurdere materialen (mede) leidt tot een hogere eindprijs?
Die hogere prijs lijkt me immers geen doel op zichzelf (een hogere marge dan weer wel, denk ik...) :pardon:
Hogere prijs van audi/ mercedes/ bmw/ vw zal deels te verklaren zijn door hier en daar beter materiaal te gebruiken. Mercedes/ audi/ bmw staat op hoger niveau als Skoda. Maar ik vind het verschil niet groot genoeg om het prijsverschil te verklaren. Om aan de basisprijs van de nieuwe e classe te komen heb je al veel superb....

BBO

Senior Member
Premium begint nog niet bij Volvo...
Wat is de definitie voor premium? Wanneer is een merk premium? De meeste merken zeggen van zichzelf dat ze premium zijn.... Ik denk dat deze discussie voor een ander topic is....

riskitalltowin

Actief lid
Ik vind dat de plexi voor de wijzerplaat zeer gevoelig is naar krassen. Zowel met zijdedoek als microvezel geprobeerd. Ik heb de indruk dat er ook de binnenkant van het plexi scherm vuilaanslag is. Zijn er nog die dit ervaren?

Dat is ook zo, heb er ook al last van

cwind

Nieuw lid
maar is er al een goede oplossing voor die sproeiers want ik begreep dat andere sproeikoppen weinig helpt?

Middag

Forumguru
Premium?? Ik had een Audi A3. Door iedereen geroemd om de afwerking en idd het is mooi en zit best goed in elkaar. Kan ik zeggen dat de Superb op dit punt een stap terug is? Volmondig nee! De middenconsole van de Audi is van keihard plastic, Chrome van volumeknop liet wat los. Dorpelbescherming is ook krasgevoelig. Dat Audi zoveel beter afgewerkt is zit denk ik tussen de oren. Ik heb t nog niet ervaren. Wel is het dashboard van een Audi spannender.

sen

Lid
Weet er iemand of er al een oplossing is voor de zelf openende achterklep? Mijne stond vanochtend open toen ik naar me werk wilde en het kan echt geen afstandbediening zijn die ingedrukt wordt. Heb geen idee hoelang deze al openstond. Gelukkig zat alles er nog in. Is toch wel schrikken even als je zo je klep openziet staan. Maar neem aan dit wel bekend is bij dealers en dat ze aan een oplossing werken?

sen

Lid
Nou had de dealer aan de lijn. Deze gaf aan dat dit idd een probleem was wat meer gehoord was. Maar dat er op dit moment nog geen oplossing was. Behalve dan de afstandsbediening ver weg houden van de auto. Blijkbaar wordt het door de afstandsbediening getriggerd. Beetje aluminiumfolie doet ook wonderen. Dan werkt de afstandsbediening ook niet heb ik gemerkt. Maar om nou iedere avond de in aluminiumfolie te wrappen... :pieker::pieker::pieker:

Is het mogelijk om log files uit te lezen via VCDS, zodat je in iedergeval kunt zien wanneer en waardoor de kofferbak open gegaan is.

Zijn er instellingen die kunnen voorkomen dat een of andere pipo bij een stoplicht je kofferbak opent en er met je spullen vandoor gaat?

Of dat de kat van de buren even onder de bumper doorloopt 's nachts en je de volgende ochtend een 600 liter zwembad hebt.

BBO

Senior Member
+1

Afgelopen dagen ondervonden. Wat een waardeloze constructie voor zo een auto.
Hoe kan zoiets ontwerpen EN testen nu moeilijk zijn ??
Bij mijn O2 nooit enige problemen mee gehad, dus "ze" kunnen het wel.
Ik vind dat de sproeiers prima werken. Bij mijn vorige wagen Volvo was de straal krachtiger. Maar het lukte niet om het volledig raam de besproeien. Er was altijd een deel dat droog bleef gelijk hoe ik de sproeiers draaide. Bij de Superb is de volledige venster nat.

Bovenaan Onderaan