Kleine storingen / irritaties

plas0108

Forumguru
Bij mijn Superb gaat de armsteun steeds meer kraken. Na een klein onderzoekje blijkt alleen de deksel te kraken. Het is zeer irritant omdat je niet meer je arm er op kan leggen zonder dat het deksel kraakt. Bij warm weer is het nog erger. Herkent iemand dit probleem?

Tinto

Forumguru
Van de week zag ik bij de linkerachter deur van me combi dat de chrome strip die boven op de deur zit er aan de rechterkant ongeveer voor 5 cm was uitgesprongen. Terug in het gereel gedrukt. Nu maar hopen dat hij blijft zitten.

Rapied

Nieuw lid
Chrome strip herken ik. Al diverse malen los gesprongen op dezelfde plek. Binnenkort worden alle strips vervangen.

paultie

Forumguru
Dat herken ik ook op de Hb. Volgende week een afspraak staan. Mijn vermoeden is dat de voor portier deze met de rubbers langs de strip wrijft en hem daardoor eruit wipt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hmmm even een kleine samenvatting van de S3. Resonerende diesel, overmatig windgeruis, losspringende strips, achterhaalde navi, recalcitrante elektrische stoel, afbrekende paraplu's, kofferklep met artificial intelligence (bepaalt zelf wel wanneer hij opengaat :maakmegek:), doorslaande dempers aan de voorkant, en krakende achter.

Blij dat ik mij S3 al heb, anders had ik hem nooit besteld :deuk:

3deskoda?

Senior Member
Recent vastgesteld dat de koffervloer van mijn S3C geen harde plaat meer is zoals in mijn O2pfl. Ik stoor me dus aan de stevigheid (of eerder het gebrek aan) van de koffervloer. Dit lijkt nu meer iets van een dikke mat/tapijt te zijn.

Dewinteb

Actief lid
Deze week stond dan ook bij mij opeens de electrische achterklep open, heb geen virtual pedal dus kwam t van de sleutel. Toevallig keek ik ik uit t raam en dan sta je toch gek te kijken:shocked:

Level42

Forumguru
Deze week stond dan ook bij mij opeens de electrische achterklep open, heb geen virtual pedal dus kwam t van de sleutel. Toevallig keek ik ik uit t raam en dan sta je toch gek te kijken:shocked:
Daar is toch een terugroep actie voor afgekondigd ? Ben ik toch een beetje blij dat ik geen elektrische klep heb. (maak ik mezelf wijs...)

BBO

Senior Member
Ik vind dat de plexi voor de wijzerplaat zeer gevoelig is naar krassen. Zowel met zijdedoek als microvezel geprobeerd. Ik heb de indruk dat er ook de binnenkant van het plexi scherm vuilaanslag is. Zijn er nog die dit ervaren?

tritus

Senior Member
Ik vind dat de plexi voor de wijzerplaat zeer gevoelig is naar krassen. Zowel met zijdedoek als microvezel geprobeerd. Ik heb de indruk dat er ook de binnenkant van het plexi scherm vuilaanslag is. Zijn er nog die dit ervaren?
Ja dat vind ik ook, net als het hoogglans zwart in de middenconsole

Tot nu toe ervaar ik die krasgevoeligheid bij alle auto's. Nadeel is dat het plexiglas achterover helt waardoor stof er makkelijk op blijft liggen. Vanaf aflevering is er ook een licht waas te zien.

Heb het nog niet durven schoonmaken in de S3 omdat me dat zelfs met het allerfijnste doekje nog nooit volledig krasvrij is gelukt (de zon is meedogenloos als het om krasjes gaat :thinking:). Denk dat de stofdeeltjes hele fijne krasjes maken, daar helpt geen zacht doekje tegen. In de autowas topics staat wel e.e.a. over krassen verwijderen, niet over voorkomen. Ik begrijp dat ik niet de enige ben met die vraag. Iemand tips??

En hoe maak je het dan droog? Moet je altijd even voor wrijven en dat levert op dit superzachte plastic direct krassen op. Moesten dit uit glas maken, voor gewichtsbesparing niet goed, maar blijft tenminste mooi

Canon-Eye

Forumguru
Mij viel onlangs op dat stof verwijderen - ook uit allerlei naadjes en richeltjes van het dashboard - erg goed ging met het ronde langharige borsteltje van de stofzuiger die volle kracht aanstaat. Veel beter dan met een doekje, waarbij ik toch altijd weer zie dat er bv. een stofrandje naar één kant van het radiodisplay is geveegd, en daar krijg je het dan met de hand niet meer weg. Met de stofzuiger wel...

Bovenaan Onderaan