Kleine storingen / irritaties

MrEdge_

Forumguru
Ik ervaar totaal geen problemen met virtual pedal, gaat eigenlijk altijd goed. Ook openen en sluiten via handgreep en gleuf gaat feilloos. Inderdaad jammer dat het niet op de achterdeuren werkt en ook jammer dat de auto zichzelf niet gewoon sluit als je wegloopt met de sleutel.

Wat ik wel minder handig vind is dat de auto nogal snel denkt dat ik aan het parkeren bent, terwijl ik voor een stoplicht sta. Ook de lane-assist kan in sommige gevallen bijzonder vasthoudend zijn aan een stukje lane waar ik juist niet wilde rijden ;)

Maar het blijven kleinigheidjes. Het is na 5000 km nog steeds een fantastische wagen :)

sandervdw

Actief lid
Hier hetzelfde probleem. Inmiddels al een keer of 6 meegemaakt dat de klep spontaan omhoog staat. Begint wel een serieus euvel te worden.
Je kan wel degelijk de achterklep openen met de afstandsbediening. En dat is ook meestal de reden van het spontaan openen (de gevoeligheid van die knop is zeer hoog, je moet die dus amper aanraken om de koffer te doen open gaan.

Virtual Pedal heeft hier niets mee te maken.

Tuulster

Forumguru
Ik heb ook Virtual Pedal en herken de klacht absoluut niet.
Herken de opmerking van @sandervdw wel; knop is erg gevoelig en werkt op grote afstand........

Canon-Eye

Forumguru
nop is erg gevoelig en werkt op grote afstand
Dat moet toch veel simply cleverder kunnen?
Als ik de afstandbediening van de caravanmover wil activeren, moet ik gewoon 2x binnen 1 seconde op de aan/uitknop te drukken. Dat sluit abusievelijke broekzakacties feitelijk wel uit. Zou voor dat achterklepknopje ook goed werken lijkt me...

timdejonge

Actief lid
hebben er nog mensen van een voorzetel die precies niet goed vast staat ?
Wanneer ik met de auto een bocht neem ofzo, dan geeft hij precies altijd een kleine klik alsof hij niet vaststaat....

VolvoFox

Senior Member
Een heel ander en onverwacht item. Vorige week opeens een huilende dochter van 8 achterin de auto: zij zat in het midden achterin en laat haar hoofd naar achter vallen, tegen de leuning aan. Precies tegen het einde van de ingeklapte middenarmsteun en daar zit een harde rand. Dat vind ik raar, ondoordacht en onveilig.
En gezien haar lengte van 1.45m hoeft ze niet meer in een zitje of verhoger.

sen

Lid
de achterklep met de afstandsbediening openen. Mijn ervaring is juist dat je de knop toch een 2 tal seconde moet inhouden. Dus gevoeligheid van knop nee. Verder ook geen last van zelf opende achterklep.

Ik heb ook geen last van de achterklep. Om hem te openen met de afstandsbediening moet ik hem ook 2 seconden inhouden. Werkt super!

Giant

Forumguru
Juist ja.... Ik denk inderdaad nu ik dit lees dat het 'probleem' daarmee opgelost is. Ik heb de sleutel altijd in mijn broekzak. Ga je zitten dan knelt de sleutel en druk je ongemerkt het middelste knopje in en opent de achterklep. Bij mij werkt de virtual pedal prima, daar heeft dit denk ik niets mee te maken. De sleutel gaat nu uit mijn broekzak.

RefleCs

Forumguru
Virtual pedal bij mij ook altijd raak :) Voor de kinderen is het een sport geworden om de kofferbak open te 'schoppen'.

Enige irritatiepuntje nu is dat het dak niet dicht gaat met de comfort sluiting maar daar gaan we binnenkort met VCDS wat aan doen. Even een aspraak met Mark maken voor een avondje Breda :)

Virtual pedal bij mij ook altijd raak :) Voor de kinderen is het een sport geworden om de kofferbak open te 'schoppen'.

Enige irritatiepuntje nu is dat het dak niet dicht gaat met de comfort sluiting maar daar gaan we binnenkort met VCDS wat aan doen. Even een aspraak met Mark maken voor een avondje Breda :)

VP werkt niet, verder na 6000 KM geen serieuze klachten. Met sleutelen openen en sluiten van deuren, klep en panoramadak werkt prima. Druk leeg Mentos potje (met 3 dikke stalen ringen er in) in het stuur en ik kan de auto lane-assist laten doen zonder mijn interventie. #relaxed. :-)

Ik heb per ongeluk twee kunststof inleg gekocht bij Aliexpress voor in de kofferbak. Past nagenoeg precies. Dat is een kleine irritatie. Een exemplaar is ter overname dus. Ik dacht dat ik 38 euro betaald heb. Ik heb hatchback maar weet niet of dat nog uitmaakt.

Ik ervaar totaal geen problemen met virtual pedal, gaat eigenlijk altijd goed. Ook openen en sluiten via handgreep en gleuf gaat feilloos. Inderdaad jammer dat het niet op de achterdeuren werkt en ook jammer dat de auto zichzelf niet gewoon sluit als je wegloopt met de sleutel.

Wat ik wel minder handig vind is dat de auto nogal snel denkt dat ik aan het parkeren bent, terwijl ik voor een stoplicht sta. Ook de lane-assist kan in sommige gevallen bijzonder vasthoudend zijn aan een stukje lane waar ik juist niet wilde rijden ;)

Maar het blijven kleinigheidjes. Het is na 5000 km nog steeds een fantastische wagen :)

wat voor last heb je dan van de parkeerrem Mr Edge? Ik merk er helemaal niets van. Behalve dan dat er lampje brand in dashboard en de auto niet naar voren kruipt. Je kunt dat trouwens uitschakelen op de middenconsole.

MrEdge_

Forumguru
@GeertVTX1300 Ik doel op de parkeersensoren / camera. Ik heb regelmatig bij drukke kruispunten waar aan weerszijden auto's opgesteld staan, dat wanneer ik afrem, rond de 10 km/h de parkeerhulp ineens wakker wordt.

Ik heb net als jij geen klachten over de automatische (hand)rem :) Die werkt juist uitermate goed.

hoe kun je testen of de dimmende binnen- en buitenspiegels werken ? Volgens dealer zitten ze er in. Wil ik ook wel geloven maar ik merk er niets van. Of is dat juist goed ? Instructieboekje zegt na maken contact dimmen de spiegels ?? Kan ik het op een of andere manier testen ? (heb als een idioot met zaklamp in de spiegel staan schijnen :-) dat werkt dus niet :-)

RefleCs

Forumguru
Bij de binnenspiegel merk ik het duidelijker dan bij de buitenspiegels. Nou moet ik wel zeggen dat het allemaal heel subtiel gaat. Je kan het waarschijnlijk alleen maar testen door er een bekende achter te laten rijden. Laat die persoon maar eens groot licht voeren achter je. De spiegel moet zich daar op aanpassen.

paultie

Forumguru
Ik vraag me ook af waar de sensor hiervoor zit. Hij zit namelijk niet meer in de binnenspiegel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bovenaan Onderaan