Kleine storingen / irritaties

Schep

Forumguru
Ik rij 1 op 15 met mijn 1.4TSI ACT
Dat heb zelfs met mijn Golf 1.4 TSI ACT nooit gehaald. Die heeft over 50.000 km gemiddeld 1 op 14,2 gehaald.
Kennelijk hebben we andere definities van 'doorrijden' ;)

Mijn ACC staat over het algemeen op 30 km/h boven de maximumsnelheid en dan vogelt ie het zelf wel uit. Soms rij je dan 150 km/h, soms rij je dan 110 km/h achter een treintje aan. Optrekken help ik hem meestal niet mee, en verder terug dan 6 gaat de DSG eigenlijk nooit.

Deze tank heb ik van de 600 km die ik haalde ongeveer 250 km tussen de 160 en 180 km/h gereden, met wellicht 1 of 2 uitschieters naar de 200 km/h.

Waar ik me vooral aan erger is het enorme verschil dat tussen de fabrieksopgave en mijn verbruik zit. Ik zou 1 op 19 moeten doen volgens de fabriek, maar haal 1 op 11/12. Ook jouw 1 op 15 is een flinke afwijking van die 1 op 19, naar mijn mening.

Vroegâh reed ik een 4.6 V8 en die deed 1 op 8/9 bij normaal rijden en dat steeg naar 1 op 7 als ik lange stukken boven de 200 km/h bleef hangen. Fabrieksopgave: 1 op 8,6.

Ik heb trouwens maatje 48, op zich wel een valide argument, toch?

Ik denk dat die 30 boven maximum snelheid het verbruik flink verhoogd. 150 a 160 per uur vraagt om wat extra litertjes ;)

Schep

Forumguru
Ik denk dat die 30 boven maximum snelheid het verbruik flink verhoogd. 150 a 160 per uur vraagt om wat extra litertjes ;)
Absoluut. En daar hoor je mij niet over klagen. Waar je mij wel over hoort klagen, door dat gedownsize, is de grootte van het verschil die dat oplevert.

Absoluut. En daar hoor je mij niet over klagen. Waar je mij wel over hoort klagen, door dat gedownsize, is de grootte van het verschil die dat oplevert.

Waarschijnlijk zijn deze cijfers gebaseerd op het nieuwe rijden, ofwel met 89 achter een vrachtwagen hangen, bergaf en wind in de rug :-)

Ik maak steeds een kleine schopbeweging en dan een zwaai naar links. En het werkt altijd.

Voor het afsluiten van de auto kom ik gewoon eens tegen de klink (niet duwen en niet wrijven) en wagen sluit altijd af. Wel zonde dat dit enkel op de voorste deuren werkt en niet op de achterste en vooral niet op de koffer. Ofwel heb ik nog niet ontdekt hoe het bij de koffer werkt.

Het pano dak sluiten met de afstandsbediening lukt ook niet, wel jammer.

Klink aanraken werkt! ik was te ruw. Pakte de klink echt vast. De klink kort aanraken werkt goed. Thanks !

VIRII

Banned
Kent/herkent iemand het volgende euvel:

De stoelverwarming van de bijrijder schakelt automatisch na een paar minuten uit (heb niet precies gemeten hoelang).

De stoelverwarming aan de bestuurders kant lijkt wel gewoon aan te blijven...

Tuulster

Forumguru
Klink aanraken werkt! ik was te ruw. Pakte de klink echt vast. De klink kort aanraken werkt goed. Thanks !
Afsluiten is echt aan de buitenkant blijven met je hand. Kan met 1 vinger. Werkt altijd!
Openen is simpel, gewoon je deurklink pakken, ook dat werkt altijd.

Tuulster

Forumguru
Kent/herkent iemand het volgende euvel:

De stoelverwarming van de bijrijder schakelt automatisch na een paar minuten uit (heb niet precies gemeten hoelang).

De stoelverwarming aan de bestuurders kant lijkt wel gewoon aan te blijven...
Gaan je lampjes ook uit?

DavidV

Forumguru
Ik niet maar mijn vrouw wel :thinking:

En blijft ze stilzitten ? ;)In mijn Audi A4 werkt het zo dat als er iemand opzit, hij aanblijft. Als de persoon eraf gaat, gaat de zeterverwarming een 10-tal minuten later uit (onafhankelijk van gordel vastgeklikt of los). Merk ik als er iemand een half uur meerijdt, en ik hem dan ergens afzet en verder rij....

Mag ik nog even een oud onderwerp opvoeren? Ik hoopte dat het vanzelf spontaan openen van de elektrisch bedienbare achterklep van mijn hatchback mijn deurtje voorbij zou gaan. Helaas. Zat net binnen met zicht naar de auto, gaat de klep ineens zomaar helemaal open. Zegt de vrouw tegen mij, ik had het laatst ook toen ik 's ochtends naar mijn werk wilde, stond de achterklep ineens wagenwijd open. Ze dacht dat ze per ongeluk een knopje op de afstandsbediening ingedrukt had, maar volgens mij kan je de achterklep helemaal niet openen met de afstandsbediening. Weet iemand of er inmiddels een oplossing voor dit fenomeen gevonden is? Dit wil je zeker niet als het regent en ik zou ook niet weten wat ik de verzekeringsmaatschappij zou moeten uitleggen als mijn auto zonder braakschade gestolen zou zijn...

Hier hetzelfde probleem. Inmiddels al een keer of 6 meegemaakt dat de klep spontaan omhoog staat. Begint wel een serieus euvel te worden.

dirkr

Senior Member
Hier hetzelfde probleem. Inmiddels al een keer of 6 meegemaakt dat de klep spontaan omhoog staat. Begint wel een serieus euvel te worden.

Lang getwijfeld over de virtual pedal option (want gok dat het daar aan ligt) voor die specifieke reden.
Nu toch een beetje blij dat ik die optie er wijselijk heb af gelaten :)

Bovenaan Onderaan