Kleine storingen / irritaties

Jan A

Actief lid
Je ziet de spiegel ook niet draaien zoals bij de manuele systemen. Het is een systeem met vloeibare kristellen dat de spiegel donkerder maakt, als ik mij niet vergis.

Als je op een donkere weg rijdt met een auto achter je even proberen om jezelf te zien in de binnenspiegel. Als het beeld dan te donker is om jezelf goed te kunnen zien werkt de dimfunctie

Ander dingetje dat wel in dit topic past. 3 dagen nadat ik de S3 heb opgehaald viel me op dat de bestuurdersairbag een beetje "opgezet" is. Het midden lijkt wat naar buiten gedrukt en van boven zijn duidelijk twee naden te zien, van onder 1 naad verticaal in het midden. Herkennen jullie dit?

HaycoOnline

Donateur
Bij mij werkt de Virtual Pedal altijd correct en kan ik mij niet voorstellen dat deze de oorzaak is van het spontaan opengaan van de achterklep. Afgelopen weekend ging bij mij de achterklep op de oprit open op het moment dat ik ging zitten op de bank. Ik ging zitten en zag hem open gaan. De sleutel zat op dat moment aardig strak in mijn broekzak.
Ik weet niet of dit bij ieder herkenbaar is maar wellicht een test voor de mensen waar de klep spontaan open gaat om de sleutel eens los weg te leggen.

sandervdw

Actief lid
Bij mij werkt de Virtual Pedal altijd correct en kan ik mij niet voorstellen dat deze de oorzaak is van het spontaan opengaan van de achterklep. Afgelopen weekend ging bij mij de achterklep op de oprit open op het moment dat ik ging zitten op de bank. Ik ging zitten en zag hem open gaan. De sleutel zat op dat moment aardig strak in mijn broekzak.
Ik weet niet of dit bij ieder herkenbaar is maar wellicht een test voor de mensen waar de klep spontaan open gaat om de sleutel eens los weg te leggen.
Is al vaak aangehaald dat dat inderdaad het probleem is. De sleutel heeft heel weinig druk nodig om te activeren.

In het kader van kleine irritaties. Weet iemand hoe oud de navi software is?
De versie noemt Skoda 2016, maar van A2 (vanuit Amsterdam) naar het transferium in Utrecht navigeren stuurt Columbus je naar de rijbaan richting Den Haag, de nieuwe A4 bestaat nog niet en het Vaanplein bij Rotterdam dat een jaar of 2-3 geleden is omgelegd staat er nog in zoals het vroeger was. Max snelheid volgens Columbus is ook niet actueel.

Herinner me van de navi pro in de Golf 7 al dat ik 3 jaar gratis alle beschikbare updates kreeg. Alleen kwam die nooit beschikbaar... heb het gevoel dat ze nu alleen de datum van een update hebben voorzien.. :fool:. Dus heb nu in elk geval een excuus om wat later op de afspraken aan te komen :tegek:

Vind het verder een prachtig systeem. Maakt het extra zonde dat een gratis appje als waze beter navigeert

hemi24

Forumguru
@Superb III combi : Als je een Discover Pro in de Golf 7 had, heb je nu met de Columbus weer hetzelfde systeem...

Laatste update is de 134 oftewel de ECE 2016, in de loop van deze maand zal er hopelijk weer een update beschikbaar komen (ECE 2016/2017).

MrEdge_

Forumguru
off-topic: hoe verloopt het update proces van de navi? Hoe word je daarvan op de hoogte gebracht?

@hemi24, thx! Inderdaad exact hetzelfde als de Navi pro, wel weer iets uitgebreider met wifi en android auto e.d. vind het een mooi en intuïtief systeem. Maar toch wel vreemd dat omleggingen van snelwegen enkele jaren geleden in de ECE 2016 niet voorkomen. Even de 2016/2017 update afwachten. Ik ga me gelijk inschrijven voor de update nieuwsbrief

maikelkox

Nieuw lid
Ik hoor het relais van de achterruitverwarming ook klikken, maar stoor me er niet aan..
Waar ik me meer aan stoor is het niet exact onthouden van de stand van de bestuurdersstoel. ik heb hem altijd in de laagste stand en dan de zitting aan de voorkant helemaal omhoog. Wanneer ik de stand oproep uit het geheugen komt hij inderdaad niet helemaal in de juiste positie.

VolvoFox

Senior Member
@maikelkox Helemaal mee eens. En het gekke is dat de stoel bij het ontgrendelen van de deur omhoog gaat; dat merk je als je meteen de deur opent.
Volgens de monteur zou er voor de Octavia een software update zijn, de SIII kennelijk nog niet.

maikelkox

Nieuw lid
@VolvoFox, nou hopelijk komt die update voor de SIII dan ook nog..
zou het kunnen dat bij jou de stoelpositie is opgeslagen in je sleutel? dan zou het kunnen dat hij bij het ontgrendelen weer een stukje omhoog komt.. dat heb ik nl niet.

Bovenaan Onderaan