RefleCs
Forumguru
Ik kan me totaal niet identificeren met de genoemde issues en sluit me dan ook aan bij @B.Stuurder
Dat is hij zeker wel want dat hij auto's LINKS detecteert is standaard, dat doet de mijne ook en dat geeft ie zelfs netjes aan in het maxi-dot display (tip, kijk daar eens op MarsMars....hij geeft namelijk ook vooraf al een eerste detectie aan van een auto die op dezelfde rijstrook rijdt, ruim voordat hij de snelheid aan gaat passen).Ik vraag me af of jouw radar wel in orde is.
dat jij lekker een linker- of middenbaanhanger even rechts wil passeren....en dus grijpt hij in.
Yep, dat dubbele autootje heb ik wel eens eerder gezien, maar bij het uitvoegen naar het tankstation let ik daar echt niet op. Ik was al aan het kijken waar plek was om te tanken, dus de ingreep kwam werkelijk als een donderslag bij heldere hemel.Dat is hij zeker wel want dat hij auto's LINKS detecteert is standaard, dat doet de mijne ook en dat geeft ie zelfs netjes aan in het maxi-dot display (tip, kijk daar eens op MarsMars....hij geeft namelijk ook vooraf al een eerste detectie aan van een auto die op dezelfde rijstrook rijdt, ruim voordat hij de snelheid aan gaat passen).
Maar inderdaad kan een rader niet zien of jij op een uitvoegstrook rijdt (waar rechts inhalen toegestaan is) of dat jij lekker een linker- of middenbaanhanger even rechts wil passeren....en dus grijpt hij in....hij kan toch het verschil niet zien ?? Dat bedoel ik met de beperkingen kennen.
En ja, als de auto op die rechterbaan langzaam rijdt (vaak trucks he....) dan is de ingreep redelijk fors....
Ik ben echt niet de enige. Lees maar even dit forum over "Adaptive cruise control ziet soms de voorganger niet".Ik kan me totaal niet identificeren met de genoemde issues en sluit me dan ook aan bij @B.Stuurder
Het was een remingreep van 130 naar net geen 50. Ik zou zoiets ook niet verwachten, dus kan me voorstellen dat ze even nodig hadden om te reageren. En uit ervaring weet ik dat dat rode autootje en de luide piep in de meeste gevallen voor mij onbegrijpelijk (lees: onnodig) zijn. ER RIJDT SOMS NIET EENS EEN AUTO VOOR ME...Trouwens.....je hebt die vrienden met die pet die ons allemaal past er toch wel fijntjes op gewezen dat ZIJ dan toch echt te dicht achterop jouw reden als ze er bijna op zaten en DUS dat zij in overtreding waren ???? Want anders had dat alarm van hun auto nooit afgegaan.....
Yep. Simpelweg omdat het systeem DOM is, en net als een kleuter geen enkel verkeersinzicht heeft. Het is zuiver een radar die niks snapt van de strepen/blokken op de weg.Dus ook al een politieagent - systeem? Als je rechts inhaalt grijpt de auto in? Dat ga ik toch even goed onthouden dan.
Ik zou verwachten dat hij aandacht heeft voor wat op jouw rijbaan gebeurd, niet wat er op andere rijbanen plaatsvindt. Soms staat de linkerbaan stil en kun je rechts met 100, bij wijze van spreken, doorrijden, dat gaat dan voor een verrassing zorgen als de auto in de ho-ijzers gaat. Maar ACC is natuurlijk niet alleen als CC te gebruiken.Yep. Simpelweg omdat het systeem DOM is, en net als een kleuter geen enkel verkeersinzicht heeft. Het is zuiver een radar die niks snapt van de strepen/blokken op de weg.
Ik dacht begrepen te hebben dat je in Duitsland puntjes in je rijbewijs bijgeschreven krijgt voor rechts inhalen. Dit hangt dan wel af van de snelheid. Het lijkt er dus op dat de ACC van de Superb hier rekening mee houdt en daarom dus ook let op verkeer dat één rijbaan links van je rijdt.Ik zou verwachten dat hij aandacht heeft voor wat op jouw rijbaan gebeurd, niet wat er op andere rijbanen plaatsvindt. Soms staat de linkerbaan stil en kun je rechts met 100, bij wijze van spreken, doorrijden, dat gaat dan voor een verrassing zorgen als de auto in de ho-ijzers gaat. Maar ACC is natuurlijk niet alleen als CC te gebruiken.
Goed dat dat hier niet is, aangezien er de hele dag door zombies op de linkerbaan rijden met 80, terwijl er rechts geen verkeer te bekennen is. Sorry, maar daar ga ik niet meer op wachten, rechts inhalen is veiliger dan kleven.Ik dacht begrepen te hebben dat je in Duitsland puntjes in je rijbewijs bijgeschreven krijgt voor rechts inhalen. Dit hangt dan wel af van de snelheid.
Helemaal mee eens. Ik gebruik acc dagelijks als assist en heb er doorgaans veel comfort van.Tsja, het is ook een ASSIST hè, geen zelf-rijdende auto.
Het is dus geen prutsysteem
Ik dacht, ik zet die assistent weer eens aan bij langzaamrijdend verkeer. Ging lekker achter mijn voorganger aan. Elke remming en versnelling werden keurig door ACC opgevangen, totdat...De rest van de week weer gewoon met acc en werkt zoals het hoort. En in de file gaat hij voorlopig even uit.
Collega's in Touran en Passat kennen dit probleem ook. Elke keer gaat het om een van rechts invoegende auto.Ik vraag me toch af of dat wel juist gedrag van je Radar is @MarsMars ik heb werkelijk nog geen enkele keer iets dergelijks gehad en ik rij vrij regelmatig op de ACC
Dat is een goeie tip. Ik zal het display daar eens op zetten. Normaal staat die op het verbruik en komt er af en toe een ACC melding doorheen als-tie een auto detecteert.@MarsMars als je het centrale display op de acc zet (geloof dat dat de stand bestuurdershulpmiddelen is) dan zie je precies wanneer de radar een auto opmerkt. Ook als de acc uitstaat. Als er geen auto in het scherm in beeld komt (of te laat) terwijl die wel voor je rijdt dan gaat er iets mis.
100% eens. Een onhandigheidje .......Dingetje: je hebt het NAVI scherm op de Columbus, je belt iemand met voice command. Het gesprek is afgelopen. En je staat ineens op het PHONE scherm, moet je met de hand weer het scherm op NAVI. Heel ondoordacht.