Kleine storingen / irritaties

s_janssen

Actief lid
Bij jullie zijn de rotondes over het algemeen beter ontworpen dan bij ons. Wij hebben hier meestal van die kleine krengen omdat er niet voldoende plaats is. Het gevolg daarvan is dat de IP-adressen en afritten veel te kort op elkaar liggen en de meeste weggebruikers zijn niet assertief genoeg om er zich op te smijten.
Die korte bochtstralen maken het ook een uitdaging om met ACC op 54 er op te vliegen.
IP-adressen? Werk en hobby door elkaar gehaald? :sterretjes:

Schep

Forumguru
Resultaat is dat de rollo nog steeds stroef gaat, alleen nu met vetspetters erop en een penetrante kruipoliegeur in de auto @Schep wat hebben ze bij jou gedaan met de stroef lopende rollo?
Exact dit. Ben niet happy.
Heb afgelopen week weer een huur Superb gereden in Oostenrijk, die deed het prima. Ook de ACC deed het tot en met 210 ....

EdK

Forumguru
Tsja heren maar neem aan dat jullie garantie hebben.... toch ???
Speel het dan eens op scherp met zo'n dealer, hij heeft zijn kans gehad met pruts oplossingen en euvel is gebleven.
Dus tsja dan blijft over.......vervangen die Rollo...
En beginnen ze over niet vergoeden door PON te praten.... daar heb jij niets mee te maken !!
Kort door de bocht genomen heb jij je product gekocht bij de dealer en dus alleen maar met hem te maken..

Canon-Eye

Forumguru
autocorrectie
Nee, het zal de auto-aanvulling zijn (want van welke fout zou IP-adressen dan een verbetering moeten zijn?).
Die heeft naar mijn ervaring in minstens 80% van de gevallen de neiging om iets voor te stellen dat je helemaal niet bedoelt, dus heb ik 'm uitgezet.

willemk

Senior Member
Nog een groot voordeel van acc ontdekt, afgelopen donderdagavond op de snelweg toen ik werkelijk niks meer zag door de dichte mist. Navigatiescherm aan om de contoeren van de weg in de gaten te houden en acc op display aangezet. Ongelooflijk het systeem ziet de voorgangers die ik niet kon zien, op grote afstand voor me. Zodoende kon ik hierop anticiperen en had ik minder angst dat er iemand ineens voor me zou opduiken. Supersysteem:yeehaa:

Middag

Forumguru
Rollo is bij mij onder garantie vervangen. Daarentegen is het luchtrooster ventilatie achterin, wat al uit elkaar valt als je er naar kijkt, doorbelast aan mij. Heb maar even een mailtje gestuurd of ze het zeker weten dat ze een klant die al 500.000km z'n voertuigen laat onderhouden bij die dealer, willen laten lopen..

Exact dit. Ben niet happy

Tsja heren maar neem aan dat jullie garantie hebben.... toch ???
Speel het dan eens op scherp met zo'n dealer, hij heeft zijn kans gehad met pruts oplossingen en euvel is gebleven.
Dus tsja dan blijft over.......vervangen die Rollo...

Ben inmiddels alweer even langs gereden bij de dealer. Het woord zeikerd is niet gevallen, maar was van alle gezichten af te lezen, dus heb ik zelf maar even gevraagd of ze liever hebben dat een klant die niet gediend is van dit soort flutoplossingen een andere dealer zoekt. Ze hebben nu een nieuwe rollo aangevraagd voor garantie en komen erop terug. Ben benieuwd...

Ik probeer tolerant en met inlevingsvermogen door het leven te gaan (bij vlagen lukt het :deuk:), maar bij dit soort acties :angry:

B.Stuurder

Forumguru
Nog een groot voordeel van acc ontdekt, afgelopen donderdagavond op de snelweg toen ik werkelijk niks meer zag door de dichte mist. Navigatiescherm aan om de contoeren van de weg in de gaten te houden en acc op display aangezet. Ongelooflijk het systeem ziet de voorgangers die ik niet kon zien, op grote afstand voor me. Zodoende kon ik hierop anticiperen en had ik minder angst dat er iemand ineens voor me zou opduiken. Supersysteem:yeehaa:
Ik denk dat Defensie daarom zo gek is op radar ;)

HaycoOnline

Donateur
@HaycoOnline en @Superb III combi Dat zijn toch hele gevaarlijke situaties. Melden jullie die ook? Ik vind het nogal wat als je auto zonder aanleiding ineens remt, straks rijdt er een vrachtwagencombinatie achter je, die kan dat nooit aangeremt krijgen. En als er een motorrijder voor je staat en je auto geeft ineens gas, loopt dat wellicht ook erg naar af.
Daar moet toch serieus naar gekeken worden, dat vind ik geen gewone irritaties meer. Ik denk dat Skoda ook liever geen dodelijke ongelukken ten gevolge van hun veiligheidssystemen wil uitleggen

De auto is al een keer langs geweest voor kalibratie. Maar het heeft niet echt geholpen.
Een tijdje geleden heb ik een aanal keer bewust recht op een stilstaande auto afgereden en zelf op het allerlaatste moment hard geremd. Vreemd genoeg doet dan het front systeem helemaal niets terwijl je het dan juist zou verwachten! Wanneer het weer buiten weer mooier wordt zal ik echt eens een groot bed overtrek over de weg spannen en er eens vol gas op af rijden. Ik durf te beweren dat ik er doorheen zal rijden en er niets zal gebeuren met betrekking tot het afremmen van de auto.

Karoq_leaserijder

Actief lid
Kleine ergernissen producteigenschappen.

Na de eerste week sturen in de S3 Combi heb ik toch een paar ergernissen producteigenschappen ontdekt. Wellicht kenden jullie deze allemaal al, maar voor mij is het nieuw.

Als ik de bestuurdersstoel helemaal naar achteren schuif, dan kan ik niet meer bij de pedalen.
Als ik daarna de bestuurdersstoel helemaal omhoog zet dan raak ik bijna het plafond.
Als ik vervolgens de laptoptas tussen de bestuurdersstoel en de achterbank zet dan heeft deze ruimte zat om heen en weer te schuiven. (zing mee in gedachten: van voor, naar achter, van links, naar rehechts, )
En als ik dan vervolgens iets achter uit de kofferbak moet halen, dan moet ik helemaal naar binnen klimmen.
Deze ergernissen producteigenschappen had ik niet in mijn vorige (lease)auto, daar zat alles veel dichter op elkaar.

Als ik de auto iets te vlot door de bocht trek, dan gaan de voorwielen slippen.

Het geluid binnen in de auto is veel minder dan ik gewend ben. Rijden op het gehoor gaat dus niet meer.
(ik begrijp nu ook waarom er toerentellers zijn)
Vervolgens betrap ik mijzelf er op dat ik langzamer rijdt dan de wettelijk toegestane maximum snelheid.
Dit had ik in de vorige auto's nou nooit!

Wat toch ook weer een "first world problems" met deze producteigenschappen.

Jan A

Actief lid
Kleine ergernissen producteigenschappen.

Na de eerste week sturen in de S3 Combi heb ik toch een paar ergernissen producteigenschappen ontdekt. Wellicht kenden jullie deze allemaal al, maar voor mij is het nieuw.

Als ik de bestuurdersstoel helemaal naar achteren schuif, dan kan ik niet meer bij de pedalen.
Als ik daarna de bestuurdersstoel helemaal omhoog zet dan raak ik bijna het plafond.
Als ik vervolgens de laptoptas tussen de bestuurdersstoel en de achterbank zet dan heeft deze ruimte zat om heen en weer te schuiven. (zing mee in gedachten: van voor, naar achter, van links, naar rehechts, )
En als ik dan vervolgens iets achter uit de kofferbak moet halen, dan moet ik helemaal naar binnen klimmen.
Deze ergernissen producteigenschappen had ik niet in mijn vorige (lease)auto, daar zat alles veel dichter op elkaar.

Als ik de auto iets te vlot door de bocht trek, dan gaan de voorwielen slippen.

Het geluid binnen in de auto is veel minder dan ik gewend ben. Rijden op het gehoor gaat dus niet meer.
(ik begrijp nu ook waarom er toerentellers zijn)
Vervolgens betrap ik mijzelf er op dat ik langzamer rijdt dan de wettelijk toegestane maximum snelheid.
Dit had ik in de vorige auto's nou nooit!

Wat toch ook weer een "first world problems" met deze producteigenschappen.
Bestaat er in Tapatalk een manier om de Sarcastic Mode te visualiseren? Ik begon even te denken dat je het meende...

Karoq_leaserijder

Actief lid
Bestaat er in Tapatalk een manier om de Sarcastic Mode te visualiseren? Ik begon even te denken dat je het meende...
U vraagt wij draaien.

[Sarcastic mode aan]
En dan blijkt de Canton geluidsinstallatie van een dusdanige kwaliteit te zijn dat de pennen in de deur liggen te rammelen. Ik moet er niet aan denken om er een reispotje met mentos in te leggen. Of tictacs.
Vooral als ik een Pentatonix met lage bas van Avi Kaplan laat afspelen.
Ik heb de hoge tonen een beetje moeten temperen want die komen ook wel erg goed door.
Het is me allemaal toch wat. . . . .
Morgen eens beluisteren hoe het gaat met Tim Faust / Home free.
[Sarcastic mode uit]

RefleCs

Forumguru
Om maar te zwijgen over dat rare gele ding in de tankklep. En dat lampje wat ze niet goed vast hebben gezet in de kofferbak. En wat dacht je van die koplamp waar ze allemaal sneetjes in hebben gemaakt waar het licht doorheen schijnt. En dan zit er in mijn Superb ook nog een gat in het dak!!! Het moet toch echt niet gekker worden!!! :tongue:

Bovenaan Onderaan