Kleine storingen / irritaties

Schep

Forumguru
Grrrrrr :mad::mad:

6o58fN3.jpg
Herinnert u zich deze nog?

Auto is gisteren bij Care afgeleverd, keurig een Passat als leenauto, maar vandaag een belletje van de leasemaatschappij of mijn auto al bij de schadehersteller stond.

Wat blijkt; de holding van Care heeft uitstel van betaling gekregen en stevent hoogstwaarschijnlijk af op een faillissement.
Verzoek van de leasemaatschappij is de auto op het afgesproken tijdstip weer op te halen (morgen 17:00), onafhankelijk van de staat van de reparatie.

Aan eenieder die zijn auto nog moet inleveren bij Care Autoschade: wacht er even mee of zoek een andere schadehersteller. Als die tent failliet gaat kan het wel eens heel lang duren voor je je auto terugziet, als je hem al terugziet.

RefleCs

Forumguru
Hmm met de ervaringen die ik heb met Care op industrieterrein Calveen in Amersfoort snap ik dat ze op de rand van faillissement staan.

Als je er 3x over doet om een auto naar behoren te herstellen dan kost je dat klauwen met geld als bedrijf zijnde. Nadeel van het gaan voor kwantiteit i.p.v. kwaliteit...

BBO

Senior Member
Ik weet niet echt of dit hier echt onder hoort, maar ik zie dat de facelift Octavia nu recht heeft op een 7 speed automaat in combinatie met de 2.0TDI 110 KW. Spijtig dat ik nog de DSG 6 heb op mijn Superb zou ik zo denken...

Laatst bewerkt:

Jan A

Actief lid
Ik weet niet echt of dit hier echt onder hoort, maar ik zie dat de facelift Octavia nu recht heeft op een 7 speed automaat in combinatie met de 2.0TDI 110 KW. Spijtig dat ik nog de DSG 6 heb op mijn Superb zou ik zo denken...
Alleen voor de 4x4, niet voor de voorwielaangedrijver.

Schep

Forumguru
Als je er 3x over doet om een auto naar behoren te herstellen dan kost je dat klauwen met geld als bedrijf zijnde. Nadeel van het gaan voor kwantiteit i.p.v. kwaliteit...
Mijn ervaringen waren ook allerminst goed (2 weken doen over een ruit vervangen en een dak spuiten doordat je bij het terugplaatsen steeds spullen sloopt ...), en daar kunnen we deze reparatie helaas bijschrijven.

Ik zie een kleine oneffenheid in het metaal waar ze het stuk hebben terug gelast, en de bumper is ook niet volledig vlak/recht. Spuitwerk vind ik ook een beetje tegenvallen. Lichte sinaasappelhuid.
Het achterlicht is niet vervangen, en bevat een kleine beschadiging op de afdichting. Nou kan ik daar qua uiterlijk best mee leven, maar er zal ongetwijfeld vocht in gaan kruipen.

Maar goed, auto is van de leasemaatschappij en die willen niet dat ik terugga naar Care (logisch). Zij laten het over aan Schadenet, en hun mening over de kwaliteit van het herstel wordt leidend. Mocht Schadenet hetzelfde zien als ik, dan mag ie daar gerepareerd worden.

Ik zou op zich met dit herstel best kunnen doorrijden, het limiteert alleen de kans dat ik de auto aan het einde van het contract overneem ;)

RefleCs

Forumguru
Met schadenet Rijnders heb ik heel goede ervaringen. 2x gebruik van moeten maken en 1x voor een geschil met de Hyundai dealer en dat is enorm goed bevallen. 2x een Golf Cabrio mee als vervangende auto (heel vervelend omdat het ook super goed cabrio weer was toen :D :D ).

Het betrof toen nog mijn Fabia Scout waarbij de bumpers mat grijs zijn gespoten. Het schijnt heel lastig te zijn om daarva nde kleur goed te krijgen en over de eerste keer spuiten waren ze zelf niet te spreken. Dus ze belden mij of ik het weekend de Golf nog even wou houden zodat zij het nogmaals konden doen :D. Eindresultaat was spot on!

Ze hebben voor mijn Hyundai ook bemiddeld met de dealer. Twistpunt was dat de dakrand vooraan vol met roestpunten zat. Dealer gooide het op steenslag. Daar was ik het uiteraard niet mee eens en ben toen naar Rijnders gereden. Die hebben direct rapport opgemaakt van de schade en aangegeven dat het onmogelijk door steenslag kon komen. Dat rapport kon de dealer niet naast zich neerleggen en uiteindelijk is het dak dus opnieuw gespoten onder de lak garantie.

S-coda

Lid
Ik ben eigenlijk heel erg tevreden over de auto; de eerste 30.000 km zitten erop en afgezien van 1 punt van zorg, bevalt de auto me uitstekend. Wat is dan mijn punt van zorg of irritatie?

Goed, ik merkte al vrij snel (na 5000 km) dat de auto bij een koude motor een schokkender toerenverloop heeft bij het optrekken (1.6 TDI DSG). De dealer had daar nog niet eerder over gehoord maar heeft het zelf ook kunnen vaststellen bij mijn auto (hij is een nachtje daar gaan logeren) en constateerde vervolgens bij vergelijkbare auto's (allen een 1.6 TDI DSG) hetzelfde euvel. Kortom, we hebben weer een producteigenschap te pakken.

Maar goed, ik heb er (als ik het goed heb en niets heb gemist) hier op het forum niets over gelezen.

Herkennen anderen dit ook?

Binnenkort gaat de auto dus voor de eerste servicebeurt en ik wil even polsen bij jullie of ik nou toch niet de enige ben. Naast het grilliger toerenverloop bij optrekken merk ik ook dat de auto een resonerend gevoel/geluid geeft met een koude motor. De problemen doen zich dan ook totaal niet voor bij een warme motor.

Brightstar1981

Forumguru
2 weken geleden heb ik mijn superb laten herstellen: sierlijst aan de deuren kwam los. Blijkbaar een gekend probleem.

Nu krijg ik altijd de melding van een storing op de achtersensoren en blinde hoek en gisteren bleek dat de zetelverwarming van de passagierszetel maar gedeeltelijk meer werkt...

Iemand ervaring met die storing?

Ivm de sierlijsten.. deze zijn idd bij Skoda bekend.
Ik had ook foto's van mijn sierlijst doorgestuurd naar mijn Dealer en die bevestigde dat dit "probleem" al in hun systeem stond.
In (B) zou de garage er naar kijken als de wagen op onderhoud binnenkomt..

RusherSkoda

Actief lid
Schokkend toerenverloop herken ik. Je geeft gas, je rijdt harder, het toerental blijft gek genoeg hetzelfde en plots gaat het toerental ineens 250 tot 500 omhoog.

Resonerend gevoel wel (zie mijn aparte topic over trillen/trilling); geen resonerend geluid!

SIII 1.6 DSG

gdisselkoen

Forumguru
Ik heb al vanaf het begin problemen met de carkit. In combinatie met een Samsung S5 werkt dit niet naar behoren. Gesprek valt weg na korte tijd, en vervolgens wordt de verbinding tussen carkit en telefoon verbroken. Ook komt het voor dat het geluid blijft "hangen".

Auto is al meerdere malen bij de dealer geweest hier voor en de laatste keer is er een software update uitgevoerd. Heeft echter geen effect gehad. In de vorige auto, een Peugeot 508 SW werkte de telefoon perfect samen met de carkit. Mag toch wel verwachten dat een auto van 45K overweg kan met 1 van de zeer gangbare telefoons die er te koop zijn. Met een Suzuki Alto was ik op dat punt beter af geweest. :mad:

Bij mij werkt het prima met een Samsung S5 @gdisselkoen Het lijkt er dus op dat het niet per definitie een slechte match is en dat ze toch even verder moeten zoeken.

Als je nog mensen in je omgeving hebt die ook een S5 hebben zou ik die ook even koppelen met de Skoda. En eventueel ook nog wat andere telefoons proberen. Anders geraak je in de discussie of het in je telefoon of in de auto zit.

gdisselkoen

Forumguru
Bij mij werkt het prima met een Samsung S5 @gdisselkoen Het lijkt er dus op dat het niet per definitie een slechte match is en dat ze toch even verder moeten zoeken.

Als je nog mensen in je omgeving hebt die ook een S5 hebben zou ik die ook even koppelen met de Skoda. En eventueel ook nog wat andere telefoons proberen. Anders geraak je in de discussie of het in je telefoon of in de auto zit.
Een collega, die ook een Superb en een Samsung S5 heeft, heeft exact hetzelfde probleem. Zijn vrouw heeft een S7 en daar gaat het wel goed mee.
Maar bedankt voor deze informatie, mag de dealer weer aan de bak. Ze moeten nog meer dingen oplossen.

MrEdge_

Forumguru
In de categorie kleine irritaties:
De binnenverlichting voor de achterpassagiers. Ik heb de auto nu 9 maanden en heb nog steeds geen flauw idee hoe het werkt. Ik heb als bestuurder een knop om ze aan en uit te zetten, maar dat werkt niet altijd. Het lijkt wel een slecht geïmplementeerde hotelschakeling of zo.

RefleCs

Forumguru
@MrEdge_ Ik denk dat er iets niet in orde is met de schakeling want ik herken de problemen die jij ervaart helemaal niet. Met het knopje in het plafond om de lampjes achter in te schakelen kan ik keurig de lampjes aan en uit zetten. Dat werkt altijd. Ze gaan alleen niet uit als de achterpassagiers zijn/haar lampje separaat ook nog heeft ingeschakeld.

MrEdge_

Forumguru
Ik heb al vanaf het begin problemen met de carkit. In combinatie met een Samsung S5 werkt dit niet naar behoren. Gesprek valt weg na korte tijd, en vervolgens wordt de verbinding tussen carkit en telefoon verbroken. Ook komt het voor dat het geluid blijft "hangen".

Auto is al meerdere malen bij de dealer geweest hier voor en de laatste keer is er een software update uitgevoerd. Heeft echter geen effect gehad. In de vorige auto, een Peugeot 508 SW werkte de telefoon perfect samen met de carkit. Mag toch wel verwachten dat een auto van 45K overweg kan met 1 van de zeer gangbare telefoons die er te koop zijn. Met een Suzuki Alto was ik op dat punt beter af geweest. :mad:
Dikke kans dat je iets op je telefoon hebt staan dat de bluetooth verbinding beïvloedt. Mijn telefoon heeft het in de Superb altijd naar behoren gedaan, maar na een update van bepaalde apps valt de verbinding om de haverklap weg en krijg ik steeds de melding dat de contacten geïmporteerd zijn. Muziek hapert constant. Dat ligt niet aan de auto, maar aan je telefoon. Ik ben ervan overtuigd dat een factory reset het probleem verhelpt.

MrEdge_

Forumguru
@MrEdge_ Ik denk dat er iets niet in orde is met de schakeling want ik herken de problemen die jij ervaart helemaal niet. Met het knopje in het plafond om de lampjes achter in te schakelen kan ik keurig de lampjes aan en uit zetten. Dat werkt altijd. Ze gaan alleen niet uit als de achterpassagiers zijn/haar lampje separaat ook nog heeft ingeschakeld.
Ok, dus als ik het goed begrijp kan ik als bestuurder de lampjes aan en uitzetten, tenzij het lampje is aangezet op de achterbank?

Ik had gisteravond een situatie waarin 1 lampje al aan stond en de ander uit. Toen ik op het plafondknopje drukte, ging het lampje dat aan was weer uit. Met jouw uitleg had ik verwacht dat het andere lampje juist aan was gegaan.

RefleCs

Forumguru
Dikke kans dat je iets op je telefoon hebt staan dat de bluetooth verbinding beïvloedt. Mijn telefoon heeft het in de Superb altijd naar behoren gedaan, maar na een update van bepaalde apps valt de verbinding om de haverklap weg en krijg ik steeds de melding dat de contacten geïmporteerd zijn. Muziek hapert constant. Dat ligt niet aan de auto, maar aan je telefoon. Ik ben ervan overtuigd dat een factory reset het probleem verhelpt.

Heb ik inderdaad ook gehad met mijn Android toestel. Factory reset en opgelost. Stock zijn android toestellen prima maar 9 van de 10 keer helpt een 3rd party app iets om zeep. Van accuduur tot bluetooth verbindingen.

Bovenaan Onderaan