Kleine storingen / irritaties

VolvoFox

Senior Member
Ik heb met de SIII al vaker een onterechte ingreep gehad dan met het City Safety systeem in mijn Volvo.
O.a. bij het op een wegversmalling afrijden; gek genoeg 1 keer een ingreep, daarna niet meer.

D.A.V.E.

Nieuw lid
Na 5 maand gebruik heb ik volgende irritaties:
-Cruise control op hendel: uit ervaring met cc op stuur, merk ik dat het klepje aan de hendel niet zo makkelijk werkt: cc ongwild afzetten, dan eens de pinker die opspringt bij het terug opzetten.
-Cruise control die actief blijft na ontkoppelen: bij het naderen van een rood licht of dorpskern bol ik graag uit vanuit cruise control stand door bv. vanuit 5de (70km/u) naar 4de terug te schakelen en zo dan op 50km/u uit te komen. Echter moet je +10 seconden ontkoppelen alvorens de cruise control afspringt of hij knalt weer vooruit.
-Front assist (zonder acc): auto al een paar keer uit het niets alles toegegooid
-Front assist niet permanent af te zetten: indien af komt er uitroeptekenmelding op dashboard en na herstart staat de assist terug op
-Brutaal stilvallen/bokkig bij vertrek laag toerental, vooral in 2de
-Bij korte ritten durft de muziek al eens terug te beginnen bij het nummer van de laatste start (Columbus, SD-kaart)
-Opbergvakken mochten groter: handschoenkastje door CD-speler echt wel klein, deurvakken ook relatief beperkt, in Citroën C4 die ik hiervoor had kon je makkelijk 2L flessen kwijt. De ruimte onder armsteun ben ik wel tevreden van!
-Bedenkelijke kwaliteit van paraplu's: toen ik het de eerste maal toonde, brak het handvat af bij het opendoen.
-Flap tussen zetel en koffer (korte stukje van afdekking van de kofferruimte) durft al eens lawaai maken

Apart van deze kleine irritaties ben ik uitermate tevreden van deze wagen. Al naar Zuid-Frankrijk gereden met 3 fietsen achterop en zelfs eens met 4 fietsen +500Km gereden en auto gaf geen krimp. Bijzitters ook telkens onder de indruk van het comfort, de ruimte en de trekkracht (2.0CRTDI 150)!

B.Stuurder

Forumguru
Ik lees vaak dat de front assist bruut en onverwacht ingrijpt bij de S3. Zijn er O3 rijders hier die die ervaring delen, of is het een S3 kwaaltje?

Had het met mijn Golf ook. Het is dus niet exclusief voor de S3. Maar moet zeggen bij beiden nog wel acceptabel. Dat wil zeggen hij gilt wel af en toe (met rode lamp), maar remt dan niet onnodig. Op ACC doet hij dat wel wat overmatig bij afslaan van je voorganger. Als je dat eenmaal weet dan is het niet te ingewikkeld om er rekening mee te houden.

Maar misschien is er een nuanceverschil tussen auto's onderling waardoor sommigen er meer last van hebben.

Al met al heb ik meer lol dan last van die radar. Hij mag nog even blijven ;)

willemk

Senior Member
Beste @D.A.V.E. het feit dat je cruse controll steeds terug oppakt na terugschakelen heeft te maken met je front assist optie. Een wagen met automaat kan continu blijven afremmen en optrekken ten opzichte van de voorganger, een auto met handbak niet. Om je toch de optie te bieden om op cruse controll te blijven rijden pakt hij de cruse controll na iedere schakelbeweging terug op. Een handeling minder voor jou. Anders zou je na het schakelen steeds weer de cruse controll moeten activeren. Wil je de cruse controll deactiveren even je rem aantikken of een tikje naar voren tegen de handel. Niks mis mee toch. In zijn algemeenheid moet ik toch even kwijt dat ik vind dat echte tekortkomingen moeten worden gemeld en geen futiliteiten. Het melden door forumleden dat de kilometerstand niet in beeld verschijnt wanneer de cc in standby stand staat vind ik tenenkrommend. Alsof we tijdens het rijden continu de km stand in de gaten moeten houden.
Daarnaast hebben Ook andere merken (ook premiummerken) tekortkomingen en zaken die naar de klote gaan of niet functioneren. Als ik mijn buurman zie met zijn 1 jaar oude 5 serie en hoevaak hij al problemen heeft gehad dan ga je pas lachen. De superb is gewoon een klassebak voor zijn prijs. :jaja:

Canon-Eye

Forumguru
In zijn algemeenheid moet ik toch even kwijt dat ik vind dat echte tekortkomingen moeten worden gemeld en geen futiliteiten.
Kijk nog eens even naar de topictitel.
Volgens mij staat daar "Kleine storingen / irritaties"... Daarom lijkt deze opmerking me niet helemaal terecht.

Los daarvan kun je niet voor een ander bepalen in welke mate die zich ergert aan iets wat voor jou een futiliteit is. Uiting kunnen geven aan die (wederzijdse) ergernissen is overigens óók vrijheid van meningsuiting...

EdK

Forumguru
Het melden door forumleden dat de kilometerstand niet in beeld verschijnt wanneer de cc in standby stand staat vind ik tenenkrommend. Alsof we tijdens het rijden continu de km stand in de gaten moeten houden.
Tsja en zo zie je dat mensen verschillen, wat ik kan me hier rot om lachen tot de tranen me broek uit komen....:deuk:

BBO

Senior Member
Mijn grootste irritatie aan mijn Superb is hier en daar een rammel en kraakje maar ook dat ik koffer niet kan sluiten met virtual pedal, geen 360 graden camera en geen led ipv xenon :banghead::tegek::yeah:

Ik heb ook al enkele keren een waarschuwing gehad van mijn frond assist dmv 2 autotjes met! tussen . En eigenlijk terrecht. Het rode symbool met geluidssignaal al een keer of 3. Dit vond ik iets minder terrecht. Maar liever eens teveel reageren als teweinig... Een noodstop heb ik nog niet gehad, bij mijn vorige wagen een volvo wel enkele keren gehad.

Ik merk ook dat het ACC soms zeer bruut reageert als een auto wil afslaan. Ik heb er leren met omgaan. Klein beetje gas bijgeven en ACC stopt met remmen. ACC is tenslotte een rijhulp systeem en nog altijd geen zelf rijdende auto.

Ik blijf het wel akelig vinden als je aan 70 of 90 km/h richting fille rijdt, gaat hij nu stoppen of niet... Ik begin altijd zelf spontaan te remmen. Ik zou niet graag opnieuw 8 maand moeten wachten op een Superb L&K.

3deskoda?

Senior Member
Nog mensen last van kraakjes afkomstig van het handschoenbakje ? Heb nu gevonden waar het vandaan komt maar nu nog exacte oorzaak en oplossing zoeken he.

Middag

Forumguru
Ik wil nog 2 irritaties toevoegen. De achteruitrijcamera wordt met het weer van afgelopen week volkomen waardeloos. Bij vw klapt het logo uit. Vond dat altijd een vreemde oplossing, maar nu snap ik m! Jammer Skoda!

Andere, en deze is inmiddels opgelost, ik heb al adaptieve xenon welke meedraait. Daarnaast had ie ook de mistlampen welke bij een bocht aangaan. Vind dat altijd zo'n dom gezicht , vooral op rotondes, dat ik het heb laten wegprogrammeren.

Middag

Forumguru
Oh het zijn 3 irritaties.. als het geregend heeft, of ik heb de auto gewassen, is er iets heel vreemds aan de hand..

Als ik ga rijden hoor ik een druppend geluid vanachter. Zet ik de auto stil, dan gaat het door tot, en nu komt het; tot ik de ventilator/kachel op off zet of de motor uitschakel. Zet ik deze weer aan dan blijft het stil tot ik weer ga rijden. Iemand anders hier ook last van??

Middag

Forumguru
Kan niet @EdK ... Ik laat geen druppel bier onbenut.. Dat zeggende.. wanneer een meeting (zonder Skoda) in bierland Belgie?

Middag

Forumguru
Bierland België ??
Volgens mij is dat achterhaald ......

Wil je wel eens horen na een weekendje Gent na een avondje in de Dulle Griet..
Nederland gaat het leren, maar kan niet tippen aan het Bourgondische Belgie. Ik werk als Nederlander in Belgie.. kan er een beetje over meepraten (ook in t Vlaams ;))

RoyV1982

Forumguru
Geen irritatie aan de auto maar aan mensen die niet met hun handen van andermans spullen af kunnen blijven...

Afgelopen nacht ruit ingetikt..

(Sorry het is een beetje :ot: maar moest de frustatie even kwijt)

Bijlagen

• IMG_0705.JPG
    IMG_0705.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 67
Bovenaan Onderaan