Na 5 maand gebruik heb ik volgende irritaties:
-Cruise control op hendel: uit ervaring met cc op stuur, merk ik dat het klepje aan de hendel niet zo makkelijk werkt: cc ongwild afzetten, dan eens de pinker die opspringt bij het terug opzetten.
-Cruise control die actief blijft na ontkoppelen: bij het naderen van een rood licht of dorpskern bol ik graag uit vanuit cruise control stand door bv. vanuit 5de (70km/u) naar 4de terug te schakelen en zo dan op 50km/u uit te komen. Echter moet je +10 seconden ontkoppelen alvorens de cruise control afspringt of hij knalt weer vooruit.
-Front assist (zonder acc): auto al een paar keer uit het niets alles toegegooid
-Front assist niet permanent af te zetten: indien af komt er uitroeptekenmelding op dashboard en na herstart staat de assist terug op
-Brutaal stilvallen/bokkig bij vertrek laag toerental, vooral in 2de
-Bij korte ritten durft de muziek al eens terug te beginnen bij het nummer van de laatste start (Columbus, SD-kaart)
-Opbergvakken mochten groter: handschoenkastje door CD-speler echt wel klein, deurvakken ook relatief beperkt, in Citroën C4 die ik hiervoor had kon je makkelijk 2L flessen kwijt. De ruimte onder armsteun ben ik wel tevreden van!
-Bedenkelijke kwaliteit van paraplu's: toen ik het de eerste maal toonde, brak het handvat af bij het opendoen.
-Flap tussen zetel en koffer (korte stukje van afdekking van de kofferruimte) durft al eens lawaai maken
Apart van deze kleine irritaties ben ik uitermate tevreden van deze wagen. Al naar Zuid-Frankrijk gereden met 3 fietsen achterop en zelfs eens met 4 fietsen +500Km gereden en auto gaf geen krimp. Bijzitters ook telkens onder de indruk van het comfort, de ruimte en de trekkracht (2.0CRTDI 150)!