Kleine storingen / irritaties

RefleCs

Forumguru
Pff dat is wel even zuur maar dit moet haast liggen aan een defecte sensor of meter. Die ruim 1700 km zou ik lekker loslaten. Ik haal er zo tussen de 1200 en 1300 op een tank bij het rijden van lange stukken. Rij ik veel in de stad dan houdt het op bij 1000 tot 1100. Of ze moeten bij de greenline nog wat aangepast hebben waardoor je in de buurt zou kunnen komen van die 1700 km.... maar ik denk niet dat dat een realistisch getal is.
 

reinierh

Senior Member
Dat is een mooi voorbeeld van liegen of het gedrukt staat.... Die brochure dan .
Maar als dit je eerste Skoda is, snap ik het een beetje.
Nou als je de brochure leest zou dit best wel eens kunnen. Ik haal met een niet greenline al 1100+ Km op 1 tank.
En ik heb een automaat/geen lange overbrenging/grotere wielen/rijd 99,9% op snelwegen >100Km/h
Mijn Co2 uitstoot is ook 105 gr geloof ik (af fabriek) ipv 95 gr dus er zit wel degelijk een verschil in de "normale" en de greenline Superb..
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik herinner mij een reclame voor de Audi 80D, eind jaren ‘80, met groot in beeld een oplichtend "Tanken!"-lampje.
Even later gevolgd door de geruststelllende tekst "Geen zorgen, dit gebeurt elke 1300 kilometer..."

Zelf reed ik toen overigens de 1.8N benzineversie uit 1988.
 

reinierh

Senior Member
1790 km op een tank, dan rijd ik naar Barcelona zonder stoppen en heb ik nog over. Ik rijd nu 450 km op een tank :bloos:
Dat is dan het verschil tussen de O3 1.8 TSI/DSG en de S3 1.6TDI/DSG.
Ik vind 450 KM op 1 tank wel heel weinig btw. Zelfs met benzine autos haal ik minimaal 700 KM.
Zijn ze vergeten een tank te monteren in de O3? Ik reed met de Peug508 meestall 1400 KM op 1 tank dus ik vind 1100KM al weinig (alhoewel in de peug ging ook makkelijk 72 Liter)
 

Canon-Eye

Forumguru
Zijn ze vergeten een tank te monteren in de O3?
Nee, dat niet.
Maar de tijd van de 70 liter tanks in een middenlasser (zoals ooit bij de Audi-80 en vergelijkbare auto's heel gewoon was) is intussen wel definitief voorbij.
Immers, bij de bepaling van het officiële leeggewicht c.q. rijklaargewicht moet de tank voor een bepaald percentage gevuld zijn. Meer dood gewicht aan boord betekent een zwaarde auto, ook bij de CO2-uitstootbepaling. Een standaard zo licht mogelijke auto bekent dus voordeel op alle fronten - met uitzondering dan van de benodigde tank-frequentie.

Mijn 1985-er Audi 80D (54 hele pk's) had zo'n 70 liter tank. Die gooide ik normaal op vrijdagochtend vol bij de bedrijfseigen pomp - niet omdat het nodig was, maar gewoon omdat het vrijdag was. Bij alleen woon/werkverkeer (ca, 110 km/dag) kwam ik zelden verder dan een liter of 30, 35 - dus als het pokkeweer was dan sloeg ik wel eens een vrijdag over...
 

andrehj

Forumguru
Nee, dat niet.
Maar de tijd van de 70 liter tanks in een middenlasser (zoals ooit bij de Audi-80 en vergelijkbare auto's heel gewoon was) is intussen wel definitief voorbij.
Dat klopt toch niet, want ik heb al in diverse posts gelezen van men specifiek in een S3 meer dan 70 liter had getankt.
 

S-coda

Lid
Ik moet zeggen dat ik geen problemen ondervind met de tankhoeveelheid. Als de boordcomputer aangeeft dat ik nog 20 km kan rijden, dan kan ik toch echt wel 60 à 61 liter tanken. Kortom, voor mijn gevoel zeer betrouwbaar. Ok, ik rij een 1.6 tdi DSG en rij gemiddeld 1 op 16,9 (relatief weinig snelwegritten).
 
Een moderne tank bestaat vaak uit meerdere compartimenten die op ingenieuze wijze met elkaar verbonden zijn om de hele tankinhoud te kunnen benutten. Soms gewoon letterlijk een pomp om de brandstof van links naar rechts te kunnen overhevelen. Als om welke reden dan ook de brandstof niet goed overgeheveld wordt kun je niet van de hele tankinhoud gebruik maken.

Gezien je maar 800 km hebt gereden uit een greenline met 70 liter tank denk ik niet dat je tank leeg was, maar dat de resterende brandstof niet naar de motor gepompt kon worden.

Hoop dat het snel opgelost wordt. Ben benieuwd naar de bevindingen
 
Geen grote dingen en veel plezier met de auto. Maar wat mij eigenlijk de hele donkere periode van het jaar al opvalt is dat dat LED kentekenverlichting meer licht achter de auto geeft dan de daadwerkelijke achteruitrij verlichting.....

Tijd voor LED dus. Maar zal ik 30 of 50 watt led doen....
Standaard is 21w toch? Dan zou 30w led al wel resultaat moeten opleveren
 

benderke

Actief lid
Een moderne tank bestaat vaak uit meerdere compartimenten die op ingenieuze wijze met elkaar verbonden zijn om de hele tankinhoud te kunnen benutten. Soms gewoon letterlijk een pomp om de brandstof van links naar rechts te kunnen overhevelen. Als om welke reden dan ook de brandstof niet goed overgeheveld wordt kun je niet van de hele tankinhoud gebruik maken.

Gezien je maar 800 km hebt gereden uit een greenline met 70 liter tank denk ik niet dat je tank leeg was, maar dat de resterende brandstof niet naar de motor gepompt kon worden.

Hoop dat het snel opgelost wordt. Ben benieuwd naar de bevindingen

Iets meer dan 60 liter getankt nadat de wegenwacht er een bidon had ingegoten (5-10liter?) ; het lijkt me dus wel dat de tank gewoon echt leeg was...

Had trouwens bijna 900km ipv 800.
 

RusherSkoda

Actief lid
Irritatie: zachtjes remmen voor t-kruising binnen 30 km zone, en terwijl de auto nog rolt, slaat de motor af, voor de zuinigheid, de stuurbekrachtiging doet het niet meer, en terwijl ik nu toch echt de bocht moet maken kan ik zwaar insturen, de auto rolt nog steeds, waarna de motor aanslaat en ik gelukkig nog de bocht kan afmaken.

Waarom slaat de motor in hemelsnaam af terwijl de auto nog rolt???
 

Middag

Forumguru
Ik herinner mij een reclame voor de Audi 80D, eind jaren ‘80, met groot in beeld een oplichtend "Tanken!"-lampje.
Even later gevolgd door de geruststelllende tekst "Geen zorgen, dit gebeurt elke 1300 kilometer..."

Zelf reed ik toen overigens de 1.8N benzineversie uit 1988.

Die ken ik ook nog.. 75pk ofzo, maar onverwoestbaar en 1 op 15 mogelijk
 

Jan A

Actief lid
Kleine irritatie met de Samsung Galaxy S7 Edge: die is met book type hoesje net iets te groot om in het telefoonvakje van de S3 te passen.
Bovendien had ik dat hoesje met mijn vorige foon, een S4, er los op eens getest en draadloos opladen werkte.
Met de S7 Edge gaat dat echter niet.
 
Kleine irritatie met de Samsung Galaxy S7 Edge: die is met book type hoesje net iets te groot om in het telefoonvakje van de S3 te passen.
Bovendien had ik dat hoesje met mijn vorige foon, een S4, er los op eens getest en draadloos opladen werkte.
Met de S7 Edge gaat dat echter niet.

Dat herken ik, mijn iphone 7 plus past ook niet daarom de dakkoffer permanent gemonteerd, beetje hard dicht drukken past het net.
Lange lightning kabel door het dak gefrommeld, laad ie ook gelijk op.
 
Bovenaan Onderaan