Kleur Fabia Combi FL

Combiron

Actief lid
Ik heb artic green besteld, zijn er op dit forum nog meer Fabia rijders die hiervoor gegaan zijn en eventueel een foto beschikbaar hebben? In de showroom zag het er goed uit in ieder geval.

Ik heb artic green besteld, zijn er op dit forum nog meer Fabia rijders die hiervoor gegaan zijn en eventueel een foto beschikbaar hebben? In de showroom zag het er goed uit in ieder geval.

http://www.skodaforum.nl/board/group.php?groupid=11 hier kan je foto's zien van een groene versie. Ik mis nog eigenlijk wat foto's in hogere resolutie van de Satin Grey. Dat is onze kleur namelijk :) De kleine fotootjes heb ik wel gezien, maar zijn net neit goed genoeg van kwaliteit vind ik dan. Als iemand nog de moeite zou willen nemen om daar wat goede foto's van te schieten... :super:

Captain Hook

Forumguru
Tip voor kleurzoekers:
Vertrouw nooit de kleuren die je ziet op je beeldscherm!

Op bijvoorbeeld skoda.de kun je een 360 graden indruk van de kleur van de diverse modellen bekijken. Maar zelfs dan zie je verschillen tussen de foto die b.v. bovenaan de pagina staat en DEZELFDE kleur die je kiest als voorbeeld kleur! :ahum:

Daarnaast hangt het er vanaf of en hoe je beeldscherm gecalibreerd is en welke browser je gebruikt. Zet maar eens een laptopje en een desktop beeldscherm naast elkaar en kijk dan alleen al naar de kleurverschillen!
Vooral metallic kleuren ogen in het echt (in de showroom) vaak totaal anders dan op je beeldscherm. En privé bezitters die zelf hun auto gefotografeerd hebben, zullen zelden een correcte WB gebruikt hebben, c.q. een natuurgetrouwe nabewerking op hun foto's toegepast.
Da's op zich ook niet erg, maar het betekent wel dat de kleurweergave voor iemand anders totaal anders kan overkomen.

En ja, ik heb daar een 'beetje' ervaring mee, als fotograaf zijnde... :grin:

Daar heb je wel gelijk in hoor :) Maar ik werk opzich dan weer met een goede laptop (Macbook Pro) en het zorgt er toch altijd wel voor dat je een indicatie hebt :) In ieder geval kan een grotere foto een betere weergave geven dan die kleine thumbs die hier op de site verschijnen. Maar het klopt wel wat je zegt :)

En in het geval van artic green zit je sowieso goed, want die is in het echt namelijk nog mooier dan op de schermen. De andere kleuren niet :smiley29:

:tongue:

corsaar

Senior Member
Optisch ziet de ene persoon een kleur heel anders dan een ander de interpretatie
van een kleur is divers neem daarbij de schermafwijkingen de verschillen zijn nog groter.
De enige juiste manier is de kleuren naast elkaar bij daglicht.
Kunstlicht in de showroom geeft ook flinke afwijkingen.

piair1982

Forumguru
Ik heb voor de kleur Rallye green gekozen pas nadat ik hem in het echt gezien had. Op de verschillende foto's en schermen komt de kleur niet goed over. Dus inderdaad zoals hier al gesteld wordt:

Kies je kleur nadat je hem in het echt gezien hebt!:grin:

LenK

Forumguru
Maar ik werk opzich dan weer met een goede laptop (Macbook Pro)
Merk computer zegt helemaal niks. Zoals Captain Hook opmerkt, ten eerste moet het scherm gekalibreerd zijn: scherm geeft de aangeboden kleuren exact weer.
En dan moet ook nog de andere kant van de keten kloppen, de camera en de licht omstandigheden bij de opname zijn ook bepalend.

Wachten tot je jouw gewenste kleur irl ziet is het beste. Dan zie je de kleur en de auto samen.
Als het alleen om de kleur gaat dan zijn de kleurstalen bij de dealer een goed alternatief. Wel mee naar buiten lopen in zon en schaduw.

Merk computer zegt helemaal niks. Zoals Captain Hook opmerkt, ten eerste moet het scherm gekalibreerd zijn: scherm geeft de aangeboden kleuren exact weer.
En dan moet ook nog de andere kant van de keten kloppen, de camera en de licht omstandigheden bij de opname zijn ook bepalend.

Wachten tot je jouw gewenste kleur irl ziet is het beste. Dan zie je de kleur en de auto samen.
Als het alleen om de kleur gaat dan zijn de kleurstalen bij de dealer een goed alternatief. Wel mee naar buiten lopen in zon en schaduw.

Merk an sich doet er niet toe, het display dat gebruikt wordt toch echt wel. En dan kan een netbookje met een gekalibreerd scherm vast in de buurt komen, maar zodra de kwaliteit van het panel beter is zal het toch echt dichter in de buurt komen. Tuurlijk heeft het ook met de andere factoren te maken, maar een panel (scherm dus) is ook van belang, net zo goed als de andere factoren. Anyweg, wordt wel beetje offtopic zo :)

gj47

Lid
Zie nu pas jouw foto's van de prachtige kleur Pacific Blue. Mag iedereen raden welke kleur wij gekozen hebben... Vandaag gehoord dat levering week 36 is (besteld 7 juni), de langste wachttijd zit er op.

Hetzer

Forumguru
Ik heb voor de kleur Rallye green gekozen pas nadat ik hem in het echt gezien had. Op de verschillende foto's en schermen komt de kleur niet goed over. Dus inderdaad zoals hier al gesteld wordt:

Kies je kleur nadat je hem in het echt gezien hebt!:grin:

Blijf toch echt de mooiste kleur, en die moet je in het echt gezien hebben, echt anders dan op de foto of een beeldscherm, mensen kunnen hem de buitenlucht bewonderen tijdens, de meeting-voetablwedstrijd in Utrecht as zondag.

Voor de mensen die benieuwd zijn hoe mooi een witte uitvoering is.. zie mijn album! Ben erg blij met de zwarte dakrails en sunset achterramen bij de witte kleur.

eindelijk is die binnen gekomen :D

Mooie bak Supercows. Valt me helemaal niet tegen in het wit als ik het zo zie. Ook dat sunset is helemaal niet zo overdreven als je soms ziet. Netjes! Wat voor 323 heb je nu trouwens? 323F 1.5GLX? Daar rijd ik nu ook mee rond :)

Zag gisteren een Satin Grey rijden, althans, ik vermoed het, want die andere blauw zou veel lichter moeten zijn. Maar die zag er ook zeker mooi uit :) Nog een paar weken!

Mooie bak Supercows. Valt me helemaal niet tegen in het wit als ik het zo zie. Ook dat sunset is helemaal niet zo overdreven als je soms ziet. Netjes! Wat voor 323 heb je nu trouwens? 323F 1.5GLX? Daar rijd ik nu ook mee rond :)

Zag gisteren een Satin Grey rijden, althans, ik vermoed het, want die andere blauw zou veel lichter moeten zijn. Maar die zag er ook zeker mooi uit :) Nog een paar weken!

Thx! Helaas geen F maar een sedan. verder idd een 1.5 GLX (blauwe)

corsaar

Senior Member
Zeker wit is ook heel mooi, maar ja dat wassen he.
Ik vind de keuze voor een kleur erg moeilijk die Artic green
is ook mooi het liefs wissel ik elke 2 maanden van kleur.

tinn

Lid
Mijn antraciet grijze F2 GL is ook gearriveerd (meer plaatjes in mijn album):
picture.php

Bovenaan Onderaan