Kleurkeuze Octavia 3

Welke kleur O3 hebben jullie besteld?

• Totaal aantal stemmers
    640

prikkers

Nieuw lid
Ja dat was inderdaad zo toen ik hem bestelde, heb inmiddels vernomen dat het pas volgend jaar gaat worden.. Was benieuwd of dat aan de kleur lag ...

prikkers

Nieuw lid
Besteld week 29 verwachting is nu week 03 leveren. Hoor in Oktober definitieve productie week. Vraag me dus eigenlijk af waarom het zo lang moet duren ??

svdm

Senior Member
Vandaag bij de Skoda-dealer in Breda geweest (overigens niet de dealer waar mijn O3 in bestelling staat). Daar stonden de bruine, zwarte en race blauwe hatchbacks buiten te wachten op hun nieuwe eigenaren.

En wat denk je? Ben tóch van mijn geloof gevallen: ga voor zwart i.p.v. bruin (mits dit nog kan, vraag staat uit). Ik vond bruin erg mooi staan in de showroom, maar in de volle zone schrok ik er enigszins van.

Nu dus maar hopen dat Ames in Dordrecht nog een kleurwijziging kan doorvoeren. Geen schande als het bruin blijft, maar liever zwart.

Thorgal

Forumguru
Succes met switchen, dacht te hebben begrepen dat je totdat er een definitieve planning is, ong. 3 weken voor productie, je nog veel aan kan passen.

CoesDoes

Forumguru
Normaal kun je nog heel veel wijzigen tot de auto definitief gepland is, weet alleen niet of dit ook voor de Greenline geldt aangezien die toch als aparte batch behandeld lijken te worden.
Als de wijziging geen speciale vertragende items bevat zal er niks aan de planning wijzigen (ik heb zelf ook een aantal zaken aangepast zonder dat het effect op de planning had)

svdm

Senior Member
Nog geen reactie van dealer gehad, maandag maar eens bellen voor de zekerheid. Indien het wel vertraging oplevert, switch ik niet.

Emil Verwoerd

Nieuw lid
Iemand al een foto gevonden van metal grey op een o3c twijfel tussen metal grey en topaz brown

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4

CoesDoes

Forumguru
Iemand al een foto gevonden van metal grey op een o3c twijfel tussen metal grey en topaz brown

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4
Een Octavia in Metal Grey wordt pas ergens in 2014 geproduceerd, denk niet dat er al foto's van zijn, maar volgens mij zijn er in dit topic eerder al wel foto's gepost waar een redelijk beeld van de kleur te krijgen is.

Altos

Banned
Persoonlijk vind ik de bruine kleur ook tegenvallen in het zonlicht...ieder zijn smaak en zwart staat altijd (vind ik:jaja:)

• Leuk
Waarderingen: svdm

dorstvlegel

Actief lid
Ik zie ze op de weg bijna alleen maar in het zilver. Waar zijn alle zwarte en race blauwe Octavia's. De dealer gaf aan dat de meesten een Octavia in het zwart of zilver bestellen. Onze poll lijkt niet te voldoen aan de bestellingen in Nederland

Frenk21

Forumguru
@Emil Verwoerd ik heb begrepen dat metal grey gelijk is aan de Daytona grey die bij Audi exclusief is voor de s-line uitvoeringen. Deze zie je genoeg rijden. Ik heb hem in deze kleur besteld. Ik heb op de site van skoda wel de superb gezien in deze kleur.

Thorgal

Forumguru
Ik zie ze op de weg bijna alleen maar in het zilver. Waar zijn alle zwarte en race blauwe Octavia's. De dealer gaf aan dat de meesten een Octavia in het zwart of zilver bestellen. Onze poll lijkt niet te voldoen aan de bestellingen in Nederland
Deze week 2 o3c's gezien, 1 zwart en 1 zilver.. Wil daar zelf graag verandering in brengen maar da's nog ff wachten.

VWim

Forumguru
Onze poll lijkt niet te voldoen aan de bestellingen in Nederland

Dat zelfde zal gelden voor de bestelde uitvoeringen, de meeste hier zijn best bereid wat dieper in de buidel te tasten voor een luxere uitvoering. Het zijn hier tenslotte allemaal auto-adepten. Dit zal echt niet voor iedereen gelden die een Octavia heeft besteld.

m._bos

Nieuw lid
Onderstaand een paar foto's van mijn O3C in Pacific blue. Heb getwijfeld over deze kleur, maar m'n vriendin wilde het graag. Uiteindelijk geen spijt van! De kleur is wel erg afhankelijk van de hoeveelheid zonlicht en type camera

(1ste BB, 2de HTC)

407714133.jpg

407754377.jpg

Groet,

Michiel

Thorgal

Forumguru
@m._bos Het is dat het kenteken gelijk is anders zou je echt zeggen dat het een andere wagen is. Had vroeger op Alfa een parel moer kleur die ook iedere keer anders was.... je zoekt je rot naar je auto :arghh:

Bovenaan Onderaan