Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

RonKar

Nieuw lid
Beste Kodiaq-2 bezitters en toekomstige Kodiaq-2 bezitters,
Ik lees op diverse fora in binnen en buitenland toch best met enige regelmaat over allerlei problemen/probleempjes bij de Kodiaq-2.
Ik ben zelf een toekomstig Kodiaq PHEV rijder (Levering medio september) en heel erg benieuwd naar rijders die problemen ervaren en hoe deze opgelost worden door Skoda en/of door de berijder zelf.
Hieronder alvast een opsomming van zaken die ik gelezen heb, hier en in het buitenland:
- Gevoeligheid sensoren.
- Foute herkenning verkeersborden waardoor auto op de snelweg remt naar 30 km/h.
- Volledige uitval auto. Doet niets meer.
- Opties die spontaan aan/uit geschakeld worden.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 

JeSko

Forumguru
@RonKar

Lijkt erop dat Skoda met de nieuwe Kodiaq dus gewoon de Octavia 4 trend verderzet. Die problemen komen letterlijk allemaal één op één voor bij de Octavia Mk4.
 

Tees

Donateur
Ook niet zo gek toch, alles wordt zo'n beetje op één platform gebouwd, en de technologie en software is vrijwel identiek. Zou me eerder verbaasd hebben als de Kodiaq II (al dan niet PHEV) veel beter zou zijn in deze zaken dan de O4 (PHEV)
 

JeSko

Forumguru
@Tees

Als je ziet dat ze jarenlang voor problemen hebben gestaan met dit platform, mag je toch hopen dat ze in die jaren de nodige aanpassingen gedaan hebben om dit te voorkomen of te beperken?
 

RonKar

Nieuw lid
Als je alle testkilometers eens bij elkaar optelt die de prototypes maken voordat ze in productie komen, dan verbaasd het mij toch iedere keer weer hoeveel problemen er nog an het licht komen. Dit is overigens niet alleen bij Skoda zo maar bij alle merken.
Wat mij ook altijd keer op keer opvalt is de arrogantie van het merk en de bijbehorende dealerorganisatie. Ze willen alles het liefst afwentelen op de gebruiker. Heb deze ervaring nu al 5 jaar met mijn huidige auto, een Opel/Peugeot Grandland X. Al 5 jaar lang bijgeluiden uit de 8 traps automaat in 5de en 7de versnelling en steeds slechter schakelen. Nu na 4,5 jaar eindelijk een reactie van Opel. Hou je vast: "Is een product eigenschap van de automatische transmissie" Dus met andere woorden, het hoort erbij.
Ik had gehoopt dat het inmiddels bij de PON-groep beter zou zijn, maar de reacties van JeSko voorspellen niet veel goeds.
 

Patron

Senior Member
Van de gevoeligheid van de sensoren is hier ook al gemeld inderdaad. Ik krijg de mijne pas half november, maar veel dingen komen zo lijkt het wel overeen met de Octavia phev (die ik nu rij). Ik moet wel zeggen dat ik relatief weinig problemen ervaar ten opzichte van de anderen hier…
 

RonKar

Nieuw lid
Ik lees in dit forum best wel wat kritiek op de achteruitrijd camera. Het is mij alleen niet duidelijk wat er nu precies mis is met de camera. Is het de resolutie, de beeldhoek, enz.
Kan iemand dat eens nader toelichten?
 

hemi24

Forumguru
Grappig, eerste wat bij mij opkwam is dat ik juist weinig over achteruitrijcamera’s op de Kodiaq 2 voorbij had zien komen…
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

johnboy

Donateur
Camera geeft (bij mij) wat vaag beeld, zeker 's-avonds, lage resolutie lijkt het. Ik heb nog niet met de instellingen gespeeld, zal van het weekend eens kijken. Melding komt wel vaker voorbij, FB en duitse fora. Misschien opzetstukje van de Enyaq eens proberen...
 
Bovenaan Onderaan