Hallo iedereen,
Ik rijd sinds eind januari 2025 rond met een Skoda Kodiaq iV. Er staan nu 3500km op de teller.
Ik lees hier dat veel bestuurders positief zijn over de wagen, maar regelmatig zie ik ook problemen opduiken.
Helaas behoor ik bij de bestuurders die problemen ondervinden:
- half februari: zonder aanwijsbare reden geeft de wagen op twee verschillende trajecten op de snelweg aan dat er geen activiteit is van de bestuurder (terwijl ik wel degelijk in de auto zit) en vervoert vervolgens een noodstop uit (van 120km/u naar 70 in volle avondspits)
- begin maart: auto is aan het laden in een openbare parking. De “grote” batterij is in orde, maar de kleine batterij blijkt volledig leeg. Gevolg is dat pechverhelping al moest tussenkomen.
- midden maart: probleem met ACC, front assist en proactieve inzittendenbescherming. Constant herhalen van meldingen, alsof het systeem blijft hangen. Gemeld aan de dealer.
- eerstmogelijke afspraak om “diagnose” te stellen.Zou een defect aan de ACC-hendel te zijn, die moet vervangen worden. Stuk niet op voorraad, dus wordt besteld en vervangen tijdens mijn afspraak voor bandenwissel op 08/04. Men geeft aan dat de ACC in afwachting werd uitgeschakeld.
- 26/03-06/04: melding front assist komt regelmatig terug.
- 07/04: melding van front assist, proactieve inzittendenbescherming. Tijdens de rit naar het werk constante meldingstonen. Op een bepaald ogenblik besluit de wagen, in volle ochtendspits, op eigen houtje de ACC in te schakelen (!!!), wat ik eerst niet doorhad. Gevaarlijke toestanden, dus onmiddellijk teruggekeerd naar de dealer, nog voor mijn afspraak op 08/04.
De ACC-hendel werd vervangen, maar de foutmeldingen geraken niet opgelost. De wagen is van het diagnose-team naar het technische team gegaan want ze weten niet wat er mis is en ook niet wat ze moeten doen om te verhelpen.
Herstellingen gebeuren onder garantie, maar ik heb sterke twijfels over de betrouwbaarheid van deze wagen. Ik heb in het verleden met een Volvo ook belangrijke elektronica problemen gehad, en hoop dat de geschiedenis zich niet herhaalt…
PS: geen Skoda in Nederland gekocht, wel in België