Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Dat is het dus exact. Vanavond nog de dealer gemaild en gevraagd of hij wat kan doen. Ik moet toch ook langs om de app met de auto te verbinden want ik krijg t niet werkend
 

EdK

Forumguru
Heb ooit wat jaren terug een CC hendel laten inbouwen incl inleren bij VAG Techniek , en die heren waren met 3 kwartier klaar incl caddy naar binnen en buiten rijden en testen....
Dus die 1,5 uur is wat ruim genomen mijn inziens....
 

MikeyMan

Forumguru
Alleen jammer dat ik volgende week 3 weken op vakantie ga zonder cruisecontrol. Vindt t wel bizar na 24 km gewoon in de rit van de garage naar huis toe.. ik denk niet dat skoda een hendel op voorraad heeft..

Zat vandeweek te wachten op de beurt van mn Rapid. Toen was er iemand anders die ook een nieuwe CC hendel nodig had. Volgens de dealer nergens op voorraad in NL. Model heb ik niet mee gekregen, maar breder probleem blijkbaar.
 

Ya_1611

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Ik rijd sinds eind januari 2025 rond met een Skoda Kodiaq iV. Er staan nu 3500km op de teller.

Ik lees hier dat veel bestuurders positief zijn over de wagen, maar regelmatig zie ik ook problemen opduiken.

Helaas behoor ik bij de bestuurders die problemen ondervinden:

- half februari: zonder aanwijsbare reden geeft de wagen op twee verschillende trajecten op de snelweg aan dat er geen activiteit is van de bestuurder (terwijl ik wel degelijk in de auto zit) en vervoert vervolgens een noodstop uit (van 120km/u naar 70 in volle avondspits)

- begin maart: auto is aan het laden in een openbare parking. De “grote” batterij is in orde, maar de kleine batterij blijkt volledig leeg. Gevolg is dat pechverhelping al moest tussenkomen.

- midden maart: probleem met ACC, front assist en proactieve inzittendenbescherming. Constant herhalen van meldingen, alsof het systeem blijft hangen. Gemeld aan de dealer.

- eerstmogelijke afspraak om “diagnose” te stellen.Zou een defect aan de ACC-hendel te zijn, die moet vervangen worden. Stuk niet op voorraad, dus wordt besteld en vervangen tijdens mijn afspraak voor bandenwissel op 08/04. Men geeft aan dat de ACC in afwachting werd uitgeschakeld.

- 26/03-06/04: melding front assist komt regelmatig terug.

- 07/04: melding van front assist, proactieve inzittendenbescherming. Tijdens de rit naar het werk constante meldingstonen. Op een bepaald ogenblik besluit de wagen, in volle ochtendspits, op eigen houtje de ACC in te schakelen (!!!), wat ik eerst niet doorhad. Gevaarlijke toestanden, dus onmiddellijk teruggekeerd naar de dealer, nog voor mijn afspraak op 08/04.

De ACC-hendel werd vervangen, maar de foutmeldingen geraken niet opgelost. De wagen is van het diagnose-team naar het technische team gegaan want ze weten niet wat er mis is en ook niet wat ze moeten doen om te verhelpen.

Herstellingen gebeuren onder garantie, maar ik heb sterke twijfels over de betrouwbaarheid van deze wagen. Ik heb in het verleden met een Volvo ook belangrijke elektronica problemen gehad, en hoop dat de geschiedenis zich niet herhaalt…

Hebben jullie soortgelijke ervaringen of problemen?

PS: geen Skoda in Nederland gekocht, wel in België :)
 
Laatst bewerkt:

Ligho

Lid
Voor degenen die blijven hopen dat VW deze software fouten gaat corrigeren kan ik alleen maar zeggen dat mij huidige Kodiaq Mk 1, die nu 6 jaar oud is, veel van dezelfde software fouten heeft en deze zijn nooit verholpen. Erger zelfs, er komen er nu af en toe nieuwe bij, dus ik zou zeggen, noem het karaktertrekjes en leer ermee leven ;)
 
De eerste 700 km zitten er op.
Status tot nu toe:
- na 24 km defecte knop acc. Geen cruisecontrol meer.
- na 230 km geen verbinding simkaart. Na 30 min melding weg.
- na 320 km storing emergiancy assist, front assist, proactieve inzittendenbescherming. Na een uur uit storingen weg.
- na 700 km. 12 v Accu dood aan laadpaal.

Lijkt er op dat alle bekende bugs er bij mij ook inzitten. Tel daar bij op dat de auto is afgeleverd met 2 lichte krassen en je snapt dat ik maar matig enthousiast ben over mn auto. Jammer hoor.
 
Heel vervelend voor je. Je zou toch zeggen dat Skoda op een of andere manier iets gaat testen voor dat ze die wagen uitleveren.
Ik mag mijn Kodiaq 23 april ophalen. Ik vind het steeds spannender worden. Niet alleen dat je een nieuwe auto gaat halen waar je hard voor gewerkt hebt maar ook wat je mee gaat krijgen.

De dealer gaat toch nog wel iets aan die krassen doen neem ik aan? Even mooi polijsten en poetsen of zijn daar de krassen te diep voor.

Hoop dat de rest van de problemen ook opgelost worden door de verwachten software update.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De monteur van de garage kwam mn accu laden vanochtend. Die gaf aan dat alles opgelost moet gaan worden met een update maar die gaf aan dat dat nog wel even op zich laat wachten.
De krassen zijn door fleetport (leasemaatschappij) gepolijst maar zijn nog licht zichtbaar (zwarte auto).
 

hemi24

Forumguru
Fleetport? Doen die dan ook in volwaardige leaseauto's? Ik had altijd begrepen dat die alleen voor short-lease / tijdelijke mobiliteit waren...
 
Bovenaan Onderaan