Weet iemand al af van het probleem met de front assist in bepaalde tunnels en dan in NL speciaal de westerscheldetunnel in Zeeland.
Ik rij daar dus 2 weken geleden en in de tunnel gaat de kodiaq schokkend kort vol op de rem, laat los en weer... Geschrokken mijzelf afvragend wat er aan de hand is gebeurt het weer en daarna nog weer om de pakweg 100 meter. Ook het dashboard laat hierbij het noodrem symbool zien. (Leuk detail, zat met 3 Kids en een zwangere vrouw in de auto met een flinke vrachtwagen redelijk dicht achter mij)
Ik Skoda gebeld met de info knop, blijkt dat ze het probleem kennen, maar zelf nog niet 100% duidelijk hebben waarom het gebeurt. Er zijn wel meer meldingen van gemaakt, vooral de de westerscheldetunnel, maar in Europa ook bij andere tunnels. De experts zijn er mee bezig en ik krijg uiteraard een belletje als ze weten hoe of wat.
Advies voor nu wat in deze tunnel of andere tunnels waar het probleem zich voordoet de front assist uit te zetten.
2 dagen later, zelfde tunnel en zelfde probleem, maar nu voorbereid. Front assist uit gezet en voila, geen automatische noodrem meer.
Na de vraag op Facebook zetten met bijgevoegd filmpje kwam iemand met de volgende theorie: nieuwere tunnels gebruiken een ongeluk radar detectie systeem die blijkbaar stoort met de front radar van de kodiaq, hierdoor denkt de front assist dat ik elk moment op iemand kan botsen en gaat vol in de ankers.
https://www.facebook.com/groups/526418157507521/permalink/1582690138546979/