Hallo,
Doe er je voordeel mee...
Ik had het probleem dat de navi soms de weg kwijt was. Bij de start geen positie afwijking maar soms na 10 minuten rijden, afwijking van een 1km tot en met na 1,5h rijden in Roosdaal en de navi geeft Utrecht aan. Na dat bij mij incidenteel overging in wekelijks toch maar eens naar de skoda dealer gegaan. Daar is het serieus opgepakt. Bij het 1e bezoek is de GPS-dak-antenne vervangen. In de week erna toch dezelfde problemen. Toen is de regelunit (module 5F ? , > €3000,-) vervangen, het onderdeel met de harde schijf. Helaas nog steeds vaak afwijkingen.
Bij het 3e bezoek is de PON module losgekoppeld. En als sneeuw voor de zon, sinds 2 weken geen enkele afwijking, altijd worden er meer dan 4 satellieten gevonden.
Eigenlijk best wel kwalijk dat het zo'n achteraf ingebouwde module voor zoveel ellende zorgt. Dit alles is naar tevredenheid in garantie afgehandeld, maar je zult maar buiten de garantie zitten.
Ik rij in een Kodiaq, nieuw levering feb 2018, Columbus navi. Het probleem is het snelst te zien door in de navi beeld in beeld aan te zetten en dan de optie "Positie" te kiezen. Dan zie je hoeveel satellieten er zijn gevonden. Voor het loskoppelen van de PON module had ik 90% van de tijd "0" satellieten, na het loskoppelen altijd minimaal 4 binnen 1/2 minuut na contact aan.