Dat er iets mis gaat is 1 ding, kan gebeuren. Wat ik erg kwalijk vind is dat het niet op de juiste manier wordt opgelost.Ach ja, wat heet slapen. Bij de introductie van een volledig nieuw model gaat weleens iets mis. In dit geval de soap die trekhaakvoorbereiding heet .
Mooie soap zo ben benieuwd of Pon danwel Skoda hier van leert. Over een paar weken kom ik ook, ik hoop dat men dan zonder gezeur zelf met de oplossing komt. Als ik er ook zoveel energie in moet steken is het meteen het laatste VAG product dat ik heb aangeschaft. Komen ze zelf proactief met de oplossing is het allemaal prima, vervelend dat je je nieuwe wagen meteen een paar dagen in de garage moet laten staan, maar dat is ze vergeven. Fouten maken we allemaal, en zolang we daar van leren en er ruiterlijk mee omgaan is dat wat mij betreft juist een positieve afloop, ook al zijn er geen winnaars. Wel jammer dat de informatie niet beschikbaar was in april. Ik heb de dealer letterlijk gevraagd de trekhaakvoorbereiding aan te vinken, maar dat moest ik juist niet doen was het advies, omdat dat "alleen een sparing in de bumper was" "men er alleen last van had" "en het te duur was, omdat je eigenlijk niets kreeg" Een pijnlijke vergissing, maar dat hebben ze zelf inmiddels ook door gelukkig. Ik hoop dat het aantal probleemgevallen, en zo de financiele schade beperkt blijft voor ze. Voor hen is het namelijk ook een strop.Ik zou nog even terug komen op mijn trekhaak achteraf verhaal;
De niet-skoda garage die mijn TH heeft geïnstalleerd is naar de Skoda garage gegaan om het zaakje in te leren maar Skoda wil/kan/mag hier niet aan mee werken. Gevolg: ik zit met een TH die niet werkt, hij kan niet eens naar buiten worden geklapt!
Een complete chaos is het geworden met alle betrokken partijen; PON, Skoda dealer, mijn werkgever, leasemaatschappij, niet-Skoda garage en ikzelf de berijder. Het is hoog opgelopen...
Na een aantal dagen stilte is het Skoda die met een oplossing is gekomen; zij nemen de kosten voor aanpassing motorkoeling en herinstallatie van de TH. De gehele operatie duurt meer dan een week, Skoda zorgt zolang voor een vervangauto met trekhaak. Een nette oplossing uiteindelijk maar jammer dat het zo is geëscaleerd. Het blijf een bizar verhaal dit.
Tip voor alle Kodiaq rijders zonder TH voorbereiding die achteraf een TH willen monteren; Skoda dient te zorgen voor een oplossing, kosten voor eventuele aanpassingen moeten geheel worden vergoed!
EINDE VERHAAL
Uiteindelijk wordt het correct opgelost toch? Maar ik snap heel erg goed dat het enorm frustrerend is als je weken moet vechten, dreigen, klagen om je recht en gelijk te halen. Das fout 2 en heel veel erger dan fout 1.... Ik hoop voor alles en iedereen dat het na jouw strijd voor de resterende kodiaqs bij 1 foutje kan blijven.Dat er iets mis gaat is 1 ding, kan gebeuren. Wat ik erg kwalijk vind is dat het niet op de juiste manier wordt opgelost.
Dat er iets mis gaat is 1 ding, kan gebeuren. Wat ik erg kwalijk vind is dat het niet op de juiste manier wordt opgelost.
Dan ben je dus vergeten om je eerst goed in te lezen, bv. via dit forum - en dat is simply not clever...En wat als je onwetend over drie jaar een eerste serie Kodiaq koopt en er een trekhaak onder wilt?
Ach ja, wat heet slapen. Bij de introductie van een volledig nieuw model gaat weleens iets mis. In dit geval de soap die trekhaakvoorbereiding heet .
Ik denk @harry dat alles goed wordt opgelost, kost nu alleen even tijd en soms een hoop stress.Dat er iets mis gaat is 1 ding, kan gebeuren. Wat ik erg kwalijk vind is dat het niet op de juiste manier wordt opgelost.
...Over een paar weken kom ik ook, ik hoop dat men dan zonder gezeur zelf met de oplossing komt. Als ik er ook zoveel energie in moet steken is het meteen het laatste VAG product dat ik heb aangeschaft...
...Rest mij nog 1 vraag; zijn jullie wagens privébezit of lease? Die van mij is lease, dus dat is nóg een tussenstation in de rits aan partijen tussen aanschaf van de haak en de uiteindelijke afhandeling...
De situatie is vervelend, maar dit soort dingen kunnen gewoon voorkomen bij een nieuw model. Uiteindelijk wordt het gewoon netjes opgelost, PON neemt namelijk de kosten van de aanpassing voor zijn rekening
Niet zo mee eens @Corné de Kluijver. Skoda maakt in eerste instantie een grote fout, daarna handelen ze het slecht af. Zo erg dat ik hier het probleem moest posten om meer te weten te komen.
Ja, uiteindelijk wordt het netjes opgelost maar ik eerlijk gezegd verwacht ook niet anders. Skoda had hier van mij alle krediet kunnen krijgen als ze dit vanaf begin goed op zouden pakken, fouten maken we allemaal wel eens.
Toch een minpuntje maar desalniettemin zal ik het vergeven en vergeten en snel weer gaan genieten van mijn prachtige Kodiaq
Maar wat is dan de rol van SkodaNL? Zijn niet zij de partij die adverteren, de websites beheren en de informatieverstrekking aan de dealers doen?Sorry maar ‘Skoda’ kan hier niets aan doen!! Dus die mag je de schuld niet in de schoenen schuiven. Pon importeert de auto en die vinkt aan wat het wil vanaf de fabriek, de fout zit bij de importeur en die heeft z’n fout erkent en lost het nu ook op.
Maar wat is dan de rol van SkodaNL? Zijn niet zij de partij die adverteren, de websites beheren en de informatieverstrekking aan de dealers doen?
Ben de trotse berijder van een Kodiaq en wil een trekhaak achteraf laten plaatsen. Nu heb ik geen trekhaak voorbereiding genomen en volgens de Skoda Dealer kun je dan niet zomaar een trekhaak installeren want het koelsysteem moet hier op aangepast worden!? Radiateur + leidingwerk zouden vervangen moeten, ze zijn dit al weken voor mij aan het uitzoeken want precies weten ze het ook niet. Kosten geschat 2000-4000 euro.
Nu vind ik het allemaal een heel bizar verhaal want in de brochure en kentekenbewijs staat namelijk dat de 1.4tsi 150pk gewoon 1800kg geremd kan trekken, 750kg ongeremd. Ik overweeg om buiten Skoda om een trekhaak te installeren zoals ik dit altijd heb gedaan op al mijn vorige VAG auto's (3x) met 1.4tsi motor.
Iemand die hier meer over weet?