Even een update inzake mijn trekhaak;
De problemen kennende en wetende dat mijn Kodiaq al sinds juni ergens op een tasveld staat (geen idee waar, nooit gevraagd, het kan bij Skoda zijn, het kan bij Pon zijn en het kan ook bij de dealer zijn) en pas week 40 mag worden uitgeleverd van de leasemaatschappij. Heb ik het alvast aangekaart zodat ik niet meteen een week zonder de auto zit omdat deze door de dealer uit elkaar gesloopt moet worden en dus PON/dealer niet met de kosten voor vervangend vervoer zitten. Ik heb het kenbaar gemaakt bij mijn werkgever, mijn werkgever bij de leasemaatschappij en die weer bij de dealer/importeur.
Daaruit volgde dat de haak € 1700,- moest kosten en het leasebedrag ongeveer € 30,- per maand omhoog zou gaan. En de haak bij aflevering al geïnstalleerd zou zijn en niet meeliep in de cataloguswaarde/bijtelling.
Maar toen kwam het stukje wat ik niet meer snap (maar het zal allemaal wel)
We konden er ook voor kiezen om € 850,- te betalen, de haak gaat er af-fabriek onder, de haak komt er in de cataloguswaarde/bijtelling bij en mn werkgever betaalt het hogere leasebedrag (ongeveer € 15,- per maand) en compenseert de extra bijtelling met salaris. Daarvoor maar gekozen. Maar hoe het kan dat een haak af-fabriek wordt ingebouwd onder een reeds geproduceerde wagen voor hetzelfde bedrag als in de prijslijst is mij een raadsel.
Wellicht staat hij dus nog in Tsjechië bij de fabriek op het veld?