Kodiaq vragen en weetjes

Liev

Nieuw lid
Het ging mij erom dat hier enkele potentiële Kodiaq rijders hier rondhangen die zich afvragen of een 125PK handbak voldoet

Ik heb gisteren nog even in een 125 pk Kodiaq gereden en die 25 pk lijkt niet veel. Maar ik vond dat die toch te weinig koppel had. Misschien komt dat vooral omdat ik nu diesel rij (O3 combi 110 pk).

Persoonlijk vind ik de optrek snelheid van dat filmpje weinig zeggen. De 150 pk DSG en 125 pk DSG voelde mij aan als 2 volledig verschillende auto's. De ene soepel en de ander zenuwachtig. Maar misschien went het na een tijdje.

Voor mij gaat die 125 pk hem iig niet worden.
Neig nu toch voor een Superb Combi te gaan. Deze auto is in de lease een stuk aantrekkelijker geprijsd. En als een DSG 150 pk er niet in zit is er nog een 150 pk handbak.

Japanese Power

Donateur
Ik heb gisteren nog even in een 125 pk Kodiaq gereden en die 25 pk lijkt niet veel. Maar ik vond dat die toch te weinig koppel had. Misschien komt dat vooral omdat ik nu diesel rij (O3 combi 110 pk).
Verstandig dat je beide varianten hebt gereden. Weet je waar je tenslotte voor moet kiezen want het is wel voor een aantal jaren.

Wat betreft het koppel kun je een diesel 110PK niet afzetten tegen een 125PK benzine. Dan gaat de vergelijking daar best manco op. Een diesel heeft sowieso altijd een hoger koppel.

CDK

Forumguru
Maar voorlopig nog geen navigatie in het virtual cockpit

Niet helemaal juist ;) Is alleen het geval bij de oude 8” MIB 2 Columbus met de fysieke draaiknoppen. @CBreedijk had geen tijd meer vanwege privé verplichtingen, anders had het wellicht al gewerkt. Zaterdag aanstaande ben ik aan de beurt met m’n 9.2” scherm, precies zoals de inbouwer zelf ook heeft, dat zou geen probleem moeten zijn.

royb95

Forumguru
In mijn huidige Octavia zie ik ook verschillende onderdelen waar een Audi en VW logo op staan en geen Skoda. Ben benieuwd of dit geintje met de motor ook voor andere modellen geldt

Dat is inderdaad waar, mijn baas had vorig jaar een Bentley, maar kocht zijn onderdelen bij de VW dealer. Zelfde onderdelen maar een lagere prijs.

Nu weer on-topic..

Vraagje, ik lees nu in het boekje over de "bagagesteunen" waarmee spullen op zijn plaats blijven dmv klittenband. Zijn deze steunen standaard inbegrepen? Ze staan in het boekje iig onder het kopje 7-zits..
Dan weet ik of ik ze nog niet kopen bij Halfords o.i.d.

Alvast bedankt weer!

Bovenaan Onderaan