Beste mede gelukkige kodiaq eigenaren of de mensen die in blije verwachting zijn.
Bij deze even een update na 15.000 km / 3 maaanden in bezit.
Ik heb 11 maanden moeten wachten voor ik de sleutel in ontvangst mocht nemen, ik heb hem nu drie maanden.
En ik kan alleen maar zeggen wat een fijne wagen, de km vliegen voor bij en heb met veel plezier met mijn gezin er 4500 km bij mogen rijden naar onze vakantie in Spanje,
Ik heb een TSI 1.4 DSG 6, en ik vindt die combi perfect, normaal voor mijn werk is dit meer dan genoeg, hij rijd vlot in het verkeer, ik rij meestal in eco mode.
Op vakantie was de auto volgeladen, 5 personen, 660 Liter dakkoffer en 4 fietsen.
De weg naar het zuiden was zonder problemen, af en toe bij diverse bergen dat hij zijn snelheid niet kon aanhouden, of dat hij hoog in de toeren ging waar je bijna niks van hoort trouwens. (acc op 130 op de Peage) en verbruik gem 10 ltr op 100 km
Het viel mij op want ik rijd altijd s'nachts naar het zuiden in de vakantie, hoe wakker ik nog was de volgende morgen en veel minder vermoeid was als vroeger, als ook de rest van mijn gezins leden hebben ruimte genoeg voor zich zelf en ook om te rusten.
( ter vergelijking dit is de eerste keer dat ik met mijn firma wagen op reis ga, ik heb prive een Chrysler 300C Touring met een 3.0 ltr V6 diesel met 280 PK ) en natuurlijk dat houd zijn snelheid in alle omstandigheden met de zelfde belading. en ook hier 10 Ltr op 100 km).
Eind conclusie voor mij zelf is top, top auto, top comfort, ik ben 2 mtr, en heb ruimte genoeg als ook de rest van mijn gezin. ik heb geen problemen met niks, dus ben een tevreden Skoda rijder.
Enigste puntje is verbruik, ik rij door de weeks eigenlijk alleen maar snelweg, weliswaar een drukke snelweg, dus kan niet vaak lang een constante snelheid aanhouden met acc op 132 km per uur. toch geraak ik niet of nauwelijks onder de 9 ltr, soms 8. ( terwijl ter vergelijk ik met mijn chrysler gemakkelijk 7,5 haal op 100)