Kodiaq vragen en weetjes

johnboy

Donateur
Het gekke is, dat dat (bij mij inmiddels) weer prima werkt (even afkloppen), dus voor de navigatie en het "Connect-menu" geen issues meer.

Juist buiten de auto (de app) niet alles oké.

CharlesTucker

Forumguru
De file info in de navigatie gaat via connect toch ? Die vind ik wel erg handig maar 100 euro is wel veel geld daarvoor.
Zonder Connect krijg je ook file informatie, namelijk via TMC. Die is in principe van minder goede kwaliteit dan de informatie die via Connect binnenkomt (die is afkomstig van TomTom), maar hoeveel slechter weet ik niet.

In het verleden had ik een los navigatiedoosje van Garmin, die ook TMC fileinformatie binnentrok. Dat was behoorlijk kansloos, en toen ik dat ding verving door een TomTom kastje met HD traffic was dat wel een extreme verbetering. Of TMC sindsdien verbeterd is weet ik niet.

Neemt niet weg dat 100 euro per jaar best veel geld is, zo'n TomTom met HD traffic kost nog geen 200 euro, en met eigen simkaart tegen de 300. Dan werkt HD traffic een "lifetime" (totdat het ding kapot is, of niet meer gesupport wordt).

VanRoyal

Forumguru
Ik weet niet hoe jullie aan die 100 euro komen, maar de tarieven voor Skoda Connect zijn als volgt:

1) Infotainment Online (verkeersinformatie, nieuws, etc.) : 70 euro
2) Care Connect (toegang tot de wagen via de app): 60 euro

De eerste heb ik nog wel verlengd, ik vind de online verkeersinformatie en het doorsturen van adressen handig. Die tweede niet, het is leuk om er af en toe even naar te kijken, maar je kunt er nog niet echt iets mee (zoals bijvoorbeeld de sloten vergrendelen). Niet de 5 euro per maand waard.

Toet toet

Senior Member
Ik heb de eerste ook verlengd. Inderdaad 70 euro en veel betere kwaliteit verkeersinfo.
Daardoor minder vaak in de file.
Is mij wel 70 euro waard.

Werkte in het begin niet goed. Dat aangegeven. En daarop compensatie gekregen. Erg netjes geregeld door de klantenservice !!

D

Deleted member 28127

En als je hem importeert zijn er meer opties mogelijk.
Standverwarming was in NL ook geen optie maar kon wel in andere (ook zuidelijke) landen om ons heen worden gekozen. Achteraf Webasto inbouwen blijkt toch minder functioneel dan af fabriek omdat de ventilator door webasto niet kan worden aangestuurd. Ik moet nu de dag ervoor de ventilator op max zetten voordat ik de auto verlaat om het juiste resultaat (auto ontdooid en op temperatuur om xx uur) te krijgen....

VanRoyal

Forumguru
Ik moet een uitstekende lading (deur van 231,5 lang) vervoeren. Wat is de beste manier om de achterklep dicht te houden? Sleepoog monteren en dan touwtje door het slot, of zijn er betere manieren?

MaxN

Donateur
Past deze niet gewoon in de auto dan?
Ik krijg ook platen van 240x90 in mijn O3C.
En de Kodiaq heeft neem ik aan meer hoogte dan de O3C.

MaxN

Donateur
Passagier meenemen zal lastig worden denk ik.
Of op de achterbank achter de chauffeur.
Bank plat, eventueel bijrijdersstoel plat(als dat kan)/ anders deze helemaal naar voren zetten/ of achterover kantelen.

VanRoyal

Forumguru
Het is allemaal best krap. Misschien dat het nét gaat als de plaat schuin omhoog staat. Als dat niet gaat zou ik toch wel een goede manier willen weten om de achterklep op zijn plaats te houden.

Het zou moeten kunnen wanneer ik hem op de hoofdsteunen leg, dan steekt hij zo'n 10 boven de hoofsteun uit. Alleen of dat nou zo veilig is :pieker:

massis

Senior Member
passagiersstoel helemaal platleggen naar achter en deur er overheen. Kofferraam tot voorkant dashboard past net 3meter in ;)

En anders doe ik meestal stevig touwt door slot in kofferdeksel en door 't handvat op de kofferklep.

Bovenaan Onderaan